BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


UZYSKANIE LICENCJI NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO W ZAKRESIE POŚREDNICTWA PRZY PRZEWOZIE RZECZY (KT-202)


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o udzielenie licencji (dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej)

Załączniki:

  • oświadczenie osoby zarządzającej transportem (wzór dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej),
  • oryginał certyfikatu (do wglądu) lub kopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem (kserokopia potwierdzona przez przedsiębiorcę za zgodność z oryginałem),
  • dokumenty (oryginały lub kserokopie i oryginały do wglądu) potwierdzające, że przedsiębiorca posiada sytuację finansową zapewniającą podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określoną dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 EUR,
  • oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji (wzór dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej),
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa,
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji.

Do wglądu: dokument potwierdzający tożsamość.


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Komunikacji i Transportu, Referat ds. Działalności Gospodarczej, parter, pokój 036.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Wydanie decyzji administracyjnej - licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.


OPŁATY

Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP:  https://oplaty.powiat.poznan.pl/

*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.

Za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy pobiera się następujące opłaty:

  • za licencję ważną od 2 do 15 lat - 800 zł
  • za licencję ważną powyżej 15 do 30 lat - 900 zł
  • za licencję ważną powyżej 30 do 50 lat - 1000 zł

Opłatę za wydanie licencji można uiścić kartą płatniczą we wpłatomacie zlokalizowanym w Wydziale Komunikacji
i Transportu lub przelewem bankowym na rachunek Starostwa Powiatowego w Poznaniu, nr konta:

77 10301247 0000 0000 3491 6241.

Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto Urzędu Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763.

Z opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa zwolnieni są małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo.


TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu,
w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.


DODATKOWE INFORMACJE

Licencji udziela się okres nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat, uwzględniając wniosek strony.

Wszelkie zmiany danych przewoźnik drogowy zobowiązany jest zgłosić organowi udzielającemu licencji w ciągu 28 dni od  dnia ich powstania. W przypadku gdy zmiany obejmują dane zawarte w zezwoleniu przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści zezwolenia.

Sytuację finansową, potwierdza się:

  • rocznym sprawozdaniem finansowym,
  • dokumentami potwierdzającymi dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,
  • dokumentami potwierdzającymi posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
  • dokumentami potwierdzającymi udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
  • dokumentami potwierdzającymi własność nieruchomości.

Zgodnie z art. 5c ust. 4 ustawy o transporcie drogowym przy ocenie sytuacji finansowej, stosuje się kurs średni ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, obowiązujący w ostatnim dniu roku poprzedzającego rok, w którym ocena ta jest dokonana.

W sprawach udzielenia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy organem właściwym jest starosta właściwy dla siedziby przedsiębiorstwa określonej w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) a w przypadku przedsiębiorców będących osobami fizycznymi – adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej określonego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Możliwe jest przesłanie wniosku:

- pocztą na adres siedziby Starostwa,

- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP (w tym przypadku wymagane jest podpisanie elektronicznych dokumentów profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym).

Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można od osób prowadzących sprawy (Michał Pąk, Dorota Lehmann, Daniel Kucharski) pod nr telefonu 61 8410-727, 61 8410-608 lub 61 2228-963.

Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl.


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym;
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych;
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów.
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

2022-11-17

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Justyna Płóciennik
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2021-11-09 15:23
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-09-12 10:05

Rejestr zmian

  • zmieniono 2021-11-17 12:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2021-11-17 12:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2021-11-17 12:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2022-01-21 14:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-03-04 14:39 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja - dodatkowe informacje, druki do pobrania
  • zmieniono 2022-11-17 10:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-11-18 08:12 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-12-06 10:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-09-06 11:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
  • zmieniono 2024-09-12 10:05 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

Banery