BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ
UDOSTĘPNIENIE WGLĄDU DO AKT (dot. spraw zakończonych) (AB-13)


WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wniosek o udostępnienie dokumentacji przechowywanej w Ewidencji Wydziału AB.
  2. Wniosek o zapewnienie wglądu do akt stronom postępowania (dot. spraw zakończonych).

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej.
Złożenie dokumentów: Kancelaria Starostwa, parter, pokój 002 - ul. Jackowskiego 18, lub pokój 017 - ul. Słowackiego 8.
Informacje w sprawach związanych z wnioskiem o udostępnienie informacji lub dokumentacji architektoniczno-budowlanej lub wgląd do akt można uzyskać pod nr 61 8410-615, tel. 506-082-489.
Odbiór dokumentów: parter, pokój nr 009. Odbiór dokumentów osobiście lub za pośrednictwem osoby upoważnionej. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem informacji lub dokumentacji można uzyskać pod  nr 61 8410-615, tel. 506-082-489.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Dla informacji publicznej udostępnienie informacji lub dokumentacji architektoniczno-budowlanej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Dla udostępnienia akt stronom postępowania udostępnienie następuje bez zbędnej zwłoki w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - w przypadku postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

  1. Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej

Zakres udostępnionych informacji podlega ograniczeniom wynikającym z art. 5 ust. 1 i 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej tj. ograniczeniom określonym w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz innych tajemnic ustawowo chronionych lub ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
Jeżeli informacja lub dokumentacja nie może zostać udzielona/udostępniona w terminie 14 dni, wnioskodawca zostanie powiadomiony o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępnienie informacji będzie możliwe.

Udostępnienie dokumentacji
Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, informacje, z zastrzeżeniem art. 5 ustawy udostępnia się m.in. na wniosek.
Wydanie kopii lub udostępnienie dokumentacji następuje po uzyskaniu zgody Starosty Poznańskiego lub osoby przez niego upoważnionej, na podstawie wniosku złożonego w Kancelarii Starostwa Powiatowego.

Dokumentacja architektoniczno-budowlana za lata 1990-1998 jest dostępna w oparciu o wyodrębnioną procedurę – link do wniosku - https://www.bip.powiat.poznan.pl/3373,op-08.

Dokumentacja architektoniczno-budowlana za lata 1999-2020 i dalsze – pobierz Wniosek o udostępnienie -  WNIOSEK o udostępnienie dokumentacji przechowywanej w Ewidencji Wydziału AB Starostwa Powiatowego w Poznaniu.

Wypełniony wniosek winien zostać złożony w Kancelarii Starostwa Powiatowego.

Udostępnienie informacji publicznej
Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, informacje, z zastrzeżeniem art. 5 ustawy udostępnia się m.in. na wniosek.
Uzyskanie informacji publicznej przetworzonej (zgodnie z art. 3 ust.1 pkt 1 ustawy), wymaga wykazania, że jej uzyskanie jest związane z istnieniem szczególnie istotnego interesu publicznego.

Udostępnienie informacji publicznej jest realizowane w oparciu o wyodrębnioną procedurę – link do wniosku: https://www.bip.powiat.poznan.pl/1595,udostepnienie-informacji-publicznej-wniosek.

Wypełniony wniosek winien zostać złożony w Kancelarii Starostwa Powiatowego.

II. Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

(art.73) strony postępowania mają prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania. Ponadto strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to uzasadnione ważnym interesem strony.

Udostępnienie wglądu do akt stronom postępowania (dot. spraw zakończonych) pobierz Wniosek o zapewnienie wglądu - patrz powyżej.

Wypełniony wniosek winien zostać złożony w Kancelarii Starostwa Powiatowego lub Sekretariacie Wydziału parter, pokój Nr 010.


OPŁATY

Wniosek o udostępnienie informacji lub dokumentacji architektoniczno-budowlanej przechowywanej
w Starostwie Powiatowym w Poznaniu  jest zwolniony z opłat.

W przypadku poświadczenia zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii pobiera się opłatę skarbową w wysokości 5 zł - od 1 strony dokumentu wytworzonego przez Urząd.

W przypadku ustanowienia pełnomocnika opłata skarbowa wynosi 17 zł.

Opłatę skarbową uiszcza się wraz ze składanym wnioskiem (wówczas opłata ta zostanie naliczona) na konto:
nazwa odbiorcy: Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; nr rachunku konto: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP:  https://oplaty.powiat.poznan.pl/

*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.

Opłaty można dokonać między innymi:

  • w placówce pocztowej
  • w sklepach, w których działa punkt płatniczy
  • poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenie opłaty
  • przelew tradycyjny

TRYB ODWOŁAWCZY

Brak.


DODATKOWE INFORMACJE

Brak.


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

2020-03-23

Metryka

  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2020-10-23 14:29
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-09-12 12:26

Rejestr zmian

  • zmieniono 2020-10-23 14:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-10-23 14:40 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-10-23 14:41 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-10-26 11:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta przekierowania
  • zmieniono 2020-10-30 10:05 przez Agata Poleska : korekta edytorska
  • zmieniono 2021-04-08 10:54 przez Pieczyński Maciej: dodanie informacji o wstrzymaniu biegu spraw zgodnie z Zarządzeniem Nr 25/2021
  • zmieniono 2021-05-26 14:59 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja informacji o wstrzymaniu biegu załatwiania spraw, w związku z COVID-19
  • zmieniono 2022-03-23 11:28 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-03-23 11:29 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2022-06-09 11:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-06-09 11:19 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-03-01 11:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta numeru telefonu
  • zmieniono 2023-07-27 09:14 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2023-11-14 14:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-09-09 10:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
  • zmieniono 2024-09-12 12:26 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

Banery