BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


AWANS ZAWODOWY
POSTĘPOWANIE EGZAMINACYJNE NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO (WE-06)


WYMAGANE DOKUMENTY

  • Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego;
  • dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje zawodowe – kopie poświadczone przez dyrektora szkoły;
  • akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego – kopia poświadczona przez dyrektora szkoły;
  • zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające informacje o:
  1. wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć
    w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu, ze wskazaniem wszystkich szkół, w których nauczyciel odbywał staż,
  2. dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela,
  3. dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego,
  4. przyczynach wydłużenia okresu stażu oraz zaliczenia dotychczas odbytego stażu w przypadkach określanych
    w art. 9d ust. 5 i 5a oraz art. 9f ust. 2 i 4 Karty Nauczyciela, ze wskazaniem podstawy prawnej odpowiednio wydłużenia albo zaliczenia okresu stażu oraz okresu nieobecności w pracy lub niepozostawiania w stosunku pracy;
  • sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego – kopia poświadczona przez dyrektora szkoły;
  • ocena dorobku zawodowego za okres stażu – kopia poświadczona przez dyrektora szkoły.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Edukacji.
Złożenie dokumentów: Kancelaria ogólna Starostwa Powiatowego w Poznaniu parter, pokój 002
(wejście od ul. Jackowskiego) lub drogą pocztową.
Odbiór dokumentów: Wydział Edukacji

Wszelkie informacje w sprawach związanych z podjęciem postępowania egzaminacyjnego na awans zawodowy można uzyskać w Wydziale Edukacji osobiście lub pod numerem tel. 61 8410-701.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Decyzja o nadaniu lub odmowie nadania stopnia awansu zawodowego wydawana jest:

  • do 31 sierpnia danego roku, w przypadku złożenia wniosku do dna 30 czerwca,
  • do 31 grudnia danego roku, w przypadku złożenia wniosku do dnia 31 października.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Nauczyciel, który złoży wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego, zostanie powiadomiony o terminie i miejscu posiedzenia komisji egzaminacyjnej, w terminie 7 dni przed posiedzeniem komisji.

Jeżeli wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego lub załączona do niego dokumentacja nie spełnią wymagań formalnych, organ właściwy do nadania stopnia awansu zawodowego wskazuje szczegółowo wskazane braki i wzywa nauczyciela do ich usunięcia w terminie 14 dni. W przypadku nieusunięcia tych braków w terminie, wniosek pozostaje
bez rozpatrzenia.


OPŁATY
Brak.


TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem Starosty Poznańskiego w terminie 14 dni
od dnia doręczenia decyzji.


DODATKOWE INFORMACJE

W skład komisji egzaminacyjnej powołanej przez Zarząd Powiatu w Poznaniu wchodzi:

  • przedstawiciel organu prowadzącego szkołę,
  • przedstawiciel organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
  • dyrektor szkoły/placówki,
  • dwóch ekspertów, posiadających kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole  tego samego typu
    i rodzaju co szkoła, w której nauczyciel jest zatrudniony, z których co najmniej jeden naucza tego samego przedmiotu i prowadzi ten sam rodzaj zajęć, co nauczyciel,

na wniosek nauczyciela, w skład komisji może zostać powołany przedstawiciel wskazanego we wniosku związku zawodowego.


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2019-10-10

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Katarzyna Wołpiuk
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2019-10-10 09:15
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2023-10-18 09:40

Rejestr zmian

  • zmieniono 2020-03-13 07:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2020-03-13 07:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-11-02 11:50 przez Agata Poleska : korekta numerów telefonu
  • zmieniono 2023-08-04 10:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2023-10-18 09:40 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

Banery