BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Uchwały
zarządu powiatu - Sprawozdania
z pracy zarządu - Raport Zarządu Powiatu w Poznaniu o stanie Powiatu Poznańskiego
- Miejscowe plany zagospodarowania terenu
Treść strony
UCHWAŁA Nr 81/2003
ZARZĄDU POWIATU POZNAŃSKIEGO
z dnia 24 lutego 2003r.
w sprawie: uchwalenia Regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki.
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1 oraz art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 — z późniejszymi zmianami), art. 36 a ust. 5 w związku z art. 5c pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami) Zarząd Powiatu Poznańskiego uchwała co następuje:
§1. Uchwala się ,,Regulamin konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki” dla szkół i placówek prowadzonych przez Powiat Poznański, będący załącznikiem do niniejszej uchwały.
§2. Wykonanie uchwały powierza się Kierownikowi Wydziału Edukacji.
§3. Traci moc Uchwała Nr 855/2002 Zarządu Powiatu Poznańskiego z dnia 18 marca 2002 roku w sprawie uchwalenia regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki.
§4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Starosta - Jan Grabkowski
Członek Zarządu: - Tomasz Łubiński
Uzasadnienie:
W 2003 roku zostaną przeprowadzone dwa konkursy na stanowisko dyrektorów szkół i placówek oświatowych w powiecie poznańskim (Specjalny Ośrodek Szkolno -Wychowawczy w Mosinie i Zespół Szkół w Rokietnicy). Dotychczasowe przepisy regulujące wymogi jakim powinny odpowiadać osoby zajmujące stanowiska dyrektorów oraz inne stanowiska kierownicze w przedszkolach oraz poszczególnych typach szkół i placówkach uległy zmianie, należało więc dokonać korekty w zapisach regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki.
Dotychczasowy regulamin uchwalony Uchwałą Nr 855//2002 Zarządu Powiatu Poznańskiego z dnia 18 marca 2002 roku stał się nieaktualny.
Uchwalenie regulaminu należy do kompetencji Zarządu Powiatu. W związku z powyższym, proponuję podjęcie niniejszej uchwały.
Członek Zarządu
Tomasz Łubiński
§1
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
a) Zarządzie — należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu Poznańskiego;
b) Wydział Edukacji - należy przez to rozumieć Wydział Edukacji Starostwa Powiatowego w Poznaniu;
c) szkole - należy przez to rozumieć także zespół szkół;
d) placówce — należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne wymienione w art. 2 pkt.3-5 i 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 67, poz. 329 z 1996 r. ze zmianami);
e) konkursie — należy przez to rozumieć konkurs na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki;
f) komisji — należy przez to rozumieć komisję konkursową na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki;
§2
1. Konkurs na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki przeprowadza Zarząd.
2. Posiedzenia komisji odbywają się w siedzibie Starostwa Powiatowego lub siedzibie szkoły (placówki).
3. Termin składania ofert określony jest w ogłoszeniu o konkursie i nie może być krótszy niż 14 dni kalendarzowych od daty opublikowania.
4. Informacja o konkursie podawana jest do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w prasie oraz we wszystkich szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat Poznański, Kuratorium Oświaty oraz umieszczenie na tablicy ogłoszeń Starostwa Poznańskiego.
§3
Wydział Edukacji udziela zainteresowanym kandydatom informacji na temat szkoły lub placówki.
§4
1 Do konkursu z zastrzeżeniem ust. 2, 3 i 4 mogą przystąpić nauczyciele mianowani oraz dyplomowani, lub nauczyciele akademiccy, którzy:
a) posiadają wyższe wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym oraz kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole lub placówce danego typu;
b) posiadają ukończone studia podyplomowe z zakresu zarządzania lub kurs z zakresu zarządzania oświatą jeżeli kurs nadaje kwalifikacje w sposób określony w przepisach w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli,
c) posiadają co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
d) uzyskali w okresie 5 lat bezpośrednio przed przystąpieniem do konkursu co najmniej dobrą ocenę pracy w szkole lub placówce, bądź pozytywną ocenę pracy w okresie 4 lat pracy w szkole wyższej, jeżeli stanowisko dyrektora mieliby objąć bezpośrednio po ustaniu zatrudnienia w szkole wyższej;
e) posiadają potwierdzone aktualnym świadectwem lekarskim warunki zdrowotne niezbędne do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole lub placówce danego typu.
2. Stanowisko dyrektora zespołu szkół (placówek) może być powierzone nauczycielowi, który posiada kwalifikacje wymagane od nauczyciela szkoły (placówki) wchodzącej w skład zespołu, której wymagania kwalifikacyjne wobec nauczycieli są najwyższe;
3. Do konkursu mogą przystąpić osoby zatrudnione na stanowiskach wymagających kwalifikacji pedagogicznych w urzędach organów administracji rządowej, kuratoriach oświaty, specjalistycznej jednostce nadzoru pedagogicznego, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych oraz nauczyciele urlopowani lub zwolnieni z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. Nr 55, poz. 234 z późniejszymi zmianami), spełniający określone wyżej wymogi, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej dobrej oceny pracy.
4. Do konkursu mogą przystąpić osoby nie będące nauczycielami, jeżeli w szkole (placówce) zostało utworzone inne stanowisko kierownicze do spraw pedagogicznych, pod warunkiem posiadania:
a) wyższego wykształcenia magisterskiego,
b) ukończonych studiów podyplomowych z zakresu zarządzania prowadzonych przez szkołę wyższą lub kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą, jeżeli kurs nadaje kwalifikacje w sposób określony w przepisach w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli,
c) co najmniej pięcioletniego stażu pracy zawodowej,
d) pozytywnej opinii o pracy wydanej przez ostatniego pracodawcę,
e) aktualnego zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.
§5
1. Kandydaci zgłaszający swój udział w konkursie winni dostarczyć:
a) kwestionariusz osobowy,
b) własną koncepcję pracy,
c) opis i udokumentowanie przebiegu pracy zawodowej,
d) dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe,
e) dokument stwierdzający ocenę pracy, lub opinię o pracy wydaną przez ostatniego pracodawcę
f) aktualne świadectwo lekarskie potwierdzające warunki zdrowotne kandydata, niezbędne do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki, albo zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
2. Wszystkie kserokopie dokumentów winny być poświadczone przez pracownika Wydziału Edukacji przyjmującego dokumenty za zgodność z oryginałem lub przez notariusza
3. Oferty konkursowe w zamkniętych kopertach oraz imienne zgłoszenie do konkursu z podaniem adresu i telefonu kontaktowego należy składać w miejscu i czasie określonym w informacji o konkursie.
§6
1. Po terminie składania ofert liczba kandydatów jest jawna.
2. Treść złożonych ofert jest tajna do chwili rozpoczęcia konkursu.
§7
Komisję powołuje Zarząd Powiatu.
§8
1. W skład Komisji wchodzi:
a) po trzech przedstawicieli:
-Powiatu Poznańskiego,
-organu sprawującego nadzór pedagogiczny, b) po dwóch przedstawicieli:
-rady pedagogicznej,
- rady rodziców,
c) po jednym przedstawicielu zakładowych organizacji związkowych, przy czym przedstawiciel związku zawodowego nie może być zatrudniony w szkole lub placówce, której konkurs dotyczy.
2. W przypadku szkół i placówek nowo zakładanych skład komisji konkursowej określa Zarząd Powiatu Poznańskiego w uzgodnieniu z Wielkopolskim Kuratorem Oświaty.
§9
1. Skład Komisji ustalany jest w następujący sposób:
a) przedstawiciele Powiatu Poznańskiego:
- przedstawiciel będący jednocześnie przewodniczącym komisji wyznaczony jest przez Zarząd Powiatu,
- przedstawiciel Komisji Oświaty i Wychowania Rady Powiatu,
- pracownik Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego
b) przedstawicieli organu sprawującego nadzór pedagogiczny wyznacza Wielkopolski Kurator Oświaty w Poznaniu;
c) przedstawiciel rady pedagogicznej wybierany jest na posiedzeniu tej rady w trybie przyjętym w regulaminie dla podejmowania uchwał w tej sprawie przez radę pedagogiczną
d) przedstawiciela rodziców do udziału w komisji wybiera rada rodziców w trybie określonym regulaminem tej rady. W placówkach, w których nie powstała rada rodziców przedstawiciel rodziców wybierany jest na ogólnym zebraniu w tajnym głosowaniu.
W placówkach, w których nie ma przedstawicieli rodziców z mocy ustawy, rodzice nie wchodzą w skład komisji;
e) statutowe władze organizacji związkowych wyznaczają przedstawicieli danego związku, przy czym nie mogą być oni zatrudnieni w szkole lub placówce, której konkurs dotyczy. W szkołach i placówkach, w których nie ma danej organizacji związkowej, przedstawiciel danego związku może uczestniczyć w pracach komisji bez głosu stanowiącego.
2. Organy wymienione w ust. 1 delegują po jednym przedstawicielu rezerwowym.
§10
Zarząd Powiatu zapewnia udział protokolanta podczas prac komisji konkursowej.
§11
Wyciągi z protokołów posiedzeń rady pedagogicznej oraz rady rodziców lub rady placówki oświatowej, na których dokonano wyboru przedstawicieli tych rad, należy złożyć w Wydziale Edukacji w terminie wyznaczonym przez organizatora konkursu.
§12
1. Do podjęcia prac przez komisję w pierwszym terminie niezbędna jest obecność 2/3 członków komisji
O terminie konkursu organ prowadzący powiadamia członków komisji w formie pisemnej.
2. Do podjęcia prac przez komisję w drugim terminie konieczna jest obecność ponad połowy jej członków. O drugim terminie konkursu organ prowadzący powiadamia członków komisji w formie pisemnej.
3. W przypadku, gdy do konkursu nie zgłosił się żaden kandydat, przewodniczący komisji zawiadamia pisemnie wszystkich członków komisji o odwołaniu posiedzenia konkursowego.
§13
Członkowie komisji po zapoznaniu się ze złożonymi przez kandydatów dokumentami i stwierdzeniu, że spełniają oni wymogi formalne podejmują decyzję o dopuszczeniu ich do dalszego postępowania.
§14
1. Kandydat nie spełniający wymogów formalnych zostaje niezwłocznie powiadomiony pisemnie o wykluczeniu z dalszego postępowania konkursowego. Od powyższej decyzji przysługuje zainteresowanemu prawo do odwołania się do Zarządu za pośrednictwem przewodniczącego komisji w terminie 3 dni od otrzymania decyzji. Pisemne odwołanie winno być złożone w Wydziale Edukacji Starostwa Powiatowego. Zarząd rozpatruje odwołanie kandydata w ciągu 7 dni.
2. W przypadku niedopuszczenia któregoś z kandydatów do dalszego postępowania konkursowego, konkurs zostaje zawieszony na czas umożliwiający zgłoszenie przez kandydata ewentualnego odwołania. W przypadku wniesienia odwołania, wznowienie postępowania konkursowego może odbyć się nie wcześniej niż po rozpatrzeniu odwołania przez Zarząd.
§15
1. Z kandydatami dopuszczonymi do dalszego postępowania konkursowego przeprowadza się rozmowy kwalifikacyjne.
2. Rozmowy kwalifikacyjne przeprowadza się w kolejności alfabetycznej.
3. Na rozmowy kwalifikacyjne składają się:
a) wypowiedzi własne kandydata (nie dłuższe niż 30 minut),
b) pytania członków komisji,
c) odpowiedzi kandydatów na zadane pytania.
§16
1. Po zakończeniu rozmów kwalifikacyjnych i przeprowadzeniu dyskusji przewodniczący zarządza tajne głosowanie.
2. Głosowanie odbywa się przez wypełnienie karty do głosowania, dostarczonej przez przewodniczącego i zawierającej nazwiska wszystkich kandydatów, umieszczone w kolejności alfabetycznej.
3. Każdy członek komisji dysponuje jednym głosem. W przypadku głosowania na więcej niz jednego kandydata głos jest nieważny.
4. Konkurs wygrywa kandydat, który uzyskał ponad 50 % oddanych głosów.
§17
W przypadku, gdy w konkursie bierze udział więcej niż dwóch kandydatów, a żaden z nich nie uzyska wymaganej ilości głosów, komisja przystępuje do drugiej tury głosowania. Biorą w niej udział dwie kandydatury z najwyższą ilością głosów (lub więcej niż dwie kandydatury z najwyższą równą ilością głosów).
§18
W przypadku, gdy do konkursu nie zgłosi się żaden kandydat lub przeprowadzony konkurs nie przyniesie rozstrzygnięcia, Zarząd powierza stanowisko dyrektora szkoły lub placówki — po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej lub rady szkoły (placówki) oraz za zgodą Kuratora Oświaty — ustalonemu przez siebie kandydatowi.
§19
1. Z czynności przeprowadzonych przez komisję sporządza się protokół, który podpisują wszyscy jej członkowie. Przewodniczący komisji przedstawia protokół Zarządowi.
2. W przypadku, gdy konkurs przyniósł rozstrzygnięcie, protokół zawiera wniosek o powierzenie stanowiska dyrektora.
§20
Komisja ulega rozwiązaniu z chwilą powołania dyrektora szkoły lub placówki.
§21
Osoby biorące udział w pracach komisji zobowiązane są do nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu komisji, które mogłyby naruszać dobra osobiste kandydatów.
Metryka
- opublikował: Kaźmierczak Izabeladata publikacji: 2003-06-23 15:20
- zmodyfikował: Kaźmierczak Izabelaostatnia modyfikacja: 2009-10-26 14:51