BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Skarbnik
Powiatu - Sekretarz
Powiatu - Rzecznik
prasowy - Regulamin organizacyjny
- Biuro rzeczy znalezionych
- Obowiązek informacyjny wynikający z RODO
- Kontrola
i audyt - Wydziały
i stanowiska samodzielne
Treść strony
WYDZIAŁ DRÓG I GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ
ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań
Dyrektor Wydziału:
Maciej Andraszyk
tel. 61 8410-673
e-mail: maciej.andraszyk@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, I piętro, pok. 141
Zastępca Dyrektora Wydziału:
Joanna Kostrzewska
tel. 61 8410-690
e-mail: joanna.kostrzewska@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, I piętro, pok. 142
Pracownicy Wydziału:
ul. Słowackiego 8, I piętro, pok. 142
- w zakresie zarządzania ruchem i bezpieczeństwa ruchu drogowego:
tel. 61 2269-200
tel. 61 2269-205
tel. 61 2269-226
tel. 61 8410-690
- w zakresie dróg publicznych:
tel. 61 8410-690
tel. 61 8410-796
tel. 61 2269-249
- w zakresie opiniowania i uzgadniania dokumentacji planistycznej:
tel. 61 8410-562
tel. 61 8410-796
tel. 61 8410-742
- w zakresie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej:
tel. 61 8410-562
tel. 61 8410-796
tel. 61 8410-742
Do zadań Wydziału należą czynności związane między innymi z:
1. w zakresie zarządzania ruchem i bezpieczeństwa ruchu drogowego:
- wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie w sposób szczególny dróg publicznych powiatowych i gminnych,
- uzgadnianiem wykorzystania w sposób szczególny dróg publicznych powiatowych i gminnych,
- uzgadnianiem wykorzystania dróg publicznych powiatowych i gminnych w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego na potrzeby imprez o charakterze religijnym,
- rozpatrywaniem projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu,
- opracowywaniem lub zlecaniem do opracowania projektów organizacji ruchu uwzględniających wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu,
- zatwierdzaniem organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów na drogach publicznych powiatowych i gminnych,
- przekazywaniem zatwierdzonych organizacji ruchu do realizacji,
- przechowywaniem projektów organizacji ruchu i prowadzeniem ich ewidencji,
- kontrolowaniem na drogach publicznych powiatowych i gminnych wykonania zadań technicznych wynikających z realizacji projektów organizacji ruchu,
- kontrolowaniem na drogach publicznych powiatowych i gminnych prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, umieszczonych oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu,
- opiniowaniem projektów stałej organizacji ruchu na drogach krajowych i wojewódzkich w zakresie skrzyżowania z drogami powiatowymi i gminnymi,
- opiniowaniem projektów strefy płatnego parkowania,
- opiniowaniem geometrii drogi w projektach budowlanych,
- opiniowaniem pojazdu miarodajnego wykorzystywanego do projektowania drogi,
- współpracą w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, zarządami dróg i kolei, Policją oraz innymi jednostkami,
2. w zakresie dróg publicznych:
- współpracą z Zarządem Dróg Powiatowych w Poznaniu,
- współpracą z innymi zarządcami dróg,
- realizowaniem zadań wynikających z zawartych porozumień z burmistrzami miast na terenie powiatu poznańskiego, wykonujących funkcje zarządcy dla dróg powiatowych, przebiegających w granicach administracyjnych miast,
- realizowaniem zadań wynikających z zawartych porozumień w sprawie powierzenia gminom zarządzania drogami powiatowymi,
- realizowaniem zadań wynikających z zawartych umów w sprawie udzielenia pomocy finansowej między jednostkami samorządu terytorialnego na realizację zadań na drogach publicznych,
- opiniowaniem zaliczenia lub pozbawienia kategorii drogi gminnej na terenie powiatu lub kategorii drogi powiatowej na terenie powiatu sąsiedniego,
- zaliczaniem i pozbawianiem dróg kategorii dróg powiatowych,
- ustalaniem przebiegu dróg powiatowych,
- wprowadzaniem zakazu pędzenia zwierząt na określonych drogach lub obszarach oraz w określonym czasie,
- sprawdzaniem projektów budowlanych we wnioskach o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
- wydawaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla dróg powiatowych i gminnych,
- wydawaniem dzienników budowy dla inwestycji wykonywanych na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
3. w zakresie opiniowania i uzgadniania dokumentacji:
- uzgadnianiem następujących projektów:
a) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zadań samorządowych,
b) planów ogólnych,
c) decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie zadań samorządowych, - opiniowaniem projektów planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
- opiniowaniem projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
- opiniowaniem dokumentacji w sprawie uzyskania następujących decyzji:
a) o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
b) o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej,
c) o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego,
d) o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego,
e) o ustaleniu lokalizacji regionalnej sieci szerokopasmowej,
f) o pozwoleniu na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych,
g) o ustaleniu lokalizacji strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej.
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
w Wydziale Dróg i Gospodarki Przestrzennej
obowiązuje od 25 maja 2018 r.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Poznański z siedzibą przy ulicy Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@powiat.poznan.pl lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Poznaniu ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa.:
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
- ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
- ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych
- ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
- ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
- ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
- ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym
- ustawy z dnia 12 lutego 2009 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu
- ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych
- ustawy z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych
- ustawy dnia 8 lipca 2010 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
- rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2004 r. w sprawie zakresu projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych przez Administratora.
5. Pani/Pan, których dane dotyczą, mają prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
- żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
d. żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
9. Odbiorcami danych są podmioty określone w przepisach prawa.
Zobacz także: | ||
⇒ SPRAWY | ||
⇒ WYKAZY |
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Joanna Kostrzewskadata wytworzenia: 2009-11-27
- opublikował: Kostrzewska Joannadata publikacji: 2003-06-12 13:39
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-07-24 09:49
Rejestr zmian
- 21.08.07; korekta edytorska
- 12.09.07; dodanie nazwisko Dyrektora Wydziału
- 13.09.07: dodanie adresu e-mail
- 17.09.07; korekta edytorska
- 18.09.07; korekta edytorska
- 26.02.08; dodanie informacji dot. p.o. Dyrektora Wydziału
- 13.08.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
- 09.12.08; dodanie przekierowania
- 19.01.09; korekta
- 09.03.09; aktualizacja danych
- 27.04.09; korekta
- 02.09.09; dodanie przekierowania na stronę: Rejestry i wykazy
- 29.10.09; aktualizacja danych
- 23.11.09; korekta
- 27.11.09; korekta edytorska
- 04.12.09 aktualizacja numerów telefonów
- 08.01.2010; aktualizacja danych
- 08.02.2010; aktualizacja
- 08.03.2010; aktualizacja
- 13.04.2010; aktualizacja
- 31.05.2010; aktualizacja
- 30.06.2010; aktualizacja
- 04.10.2010; aktualizacja
- 26.10.2010; korekta edytorska
- 14.01.2011; korekta edytorska
- 10.02.2011; korekta edytorska
- 28.04.2011; korekta edytorska
- zmieniono 2011-06-01 13:28 przez Andraszyk Maciej : korekta edytorska; 2011.06.01
- zmieniono 2011-06-22 11:31 przez Andraszyk Maciej : korekta edytorska: 22.06.2011r.
- zmieniono 2011-07-29 07:36 przez Andraszyk Maciej : korekta edytorska: 29.07.2011r.
- zmieniono 2011-09-09 13:15 przez Andraszyk Maciej : aktualizacja danych
- zmieniono 2011-09-30 16:44 przez Andraszyk Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2011-10-19 10:12 przez Andraszyk Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2011-11-04 09:56 przez Andraszyk Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2011-11-23 08:39 przez Andraszyk Maciej : korekta
- zmieniono 2011-12-15 07:54 przez Andraszyk Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2012-01-03 10:35 przez Administrator Systemu: aktualizacja treści
- zmieniono 2012-02-10 07:46 przez Andraszyk Maciej : aktualizacja
- zmieniono 2012-03-13 11:02 przez Andraszyk Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2012-03-27 07:35 przez Andraszyk Maciej : korekta
- zmieniono 2012-04-13 07:39 przez Andraszyk Maciej : aktualizacja
- zmieniono 2012-05-16 07:47 przez Andraszyk Maciej : aktualizacja
- zmieniono 2012-05-30 07:37 przez Andraszyk Maciej : aktualizacja
- zmieniono 2012-06-26 10:38 przez Andraszyk Maciej
- zmieniono 2012-06-26 10:39 przez Andraszyk Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2012-07-17 12:39 przez Andraszyk Maciej
- zmieniono 2012-08-16 11:03 przez Administrator Systemu: zmiana graficzna elementu: "Zobacz zmiany"
- zmieniono 2012-09-11 15:08 przez Administrator Systemu: dodanie elementu graficznego
- zmieniono 2012-09-11 15:11 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2012-09-24 13:09 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2012-10-24 07:56 przez Andraszyk Maciej : aktualizacja
- zmieniono 2012-12-19 12:21 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2013-01-11 12:54 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2013-02-04 07:34 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2013-03-11 14:54 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2013-04-02 07:20 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2013-06-26 07:26 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2013-06-27 13:25 przez Magdalena Krygier
- zmieniono 2013-06-27 13:30 przez Magdalena Krygier
- zmieniono 2013-07-15 13:48 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2013-08-07 07:42 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2013-09-30 09:51 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2013-10-29 14:05 przez Andraszyk Maciej : aktualizacja treści
- zmieniono 2013-11-28 07:36 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2013-12-17 07:26 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2013-12-31 13:07 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2014-03-11 07:51 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2014-04-01 13:38 przez Andraszyk Maciej
- zmieniono 2014-04-01 13:38 przez Andraszyk Maciej
- zmieniono 2014-04-01 13:39 przez Andraszyk Maciej : aktualizacja treści
- zmieniono 2014-04-01 13:44 przez Andraszyk Maciej
- zmieniono 2014-05-06 14:59 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2014-06-26 16:43 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2014-07-29 07:40 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2014-09-15 09:14 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2014-11-12 16:04 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2014-11-28 07:25 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2014-12-23 07:44 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2015-01-19 08:51 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2015-02-06 15:41 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2015-03-02 07:32 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2015-04-07 07:24 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2015-04-14 12:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 13:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-07-07 13:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-07-21 08:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja po zmianie regulaminu organizacyjnego
- zmieniono 2015-09-30 09:22 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2015-10-14 10:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2016-01-13 09:43 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2016-03-04 08:27 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2016-04-22 08:03 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2016-07-04 08:35 przez Andraszyk Maciej
- zmieniono 2016-07-04 08:36 przez Andraszyk Maciej : przegląd treści
- zmieniono 2017-08-10 15:59 przez Andraszyk Maciej
- zmieniono 2018-01-22 15:30 przez Andraszyk Maciej : korekta
- zmieniono 2018-02-02 09:39 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-02-09 10:12 przez Kostrzewska Joanna: Kontrola danych
- zmieniono 2018-03-26 11:52 przez Kostrzewska Joanna: kontrola danych
- zmieniono 2018-03-26 11:57 przez Kostrzewska Joanna: kontrola danych
- zmieniono 2018-05-02 14:00 przez Kostrzewska Joanna: kontrola danych
- zmieniono 2018-05-24 11:29 przez Kostrzewska Joanna
- zmieniono 2018-05-25 10:36 przez Kostrzewska Joanna
- zmieniono 2018-07-09 08:12 przez Kostrzewska Joanna
- zmieniono 2018-09-04 14:32 przez Kostrzewska Joanna
- zmieniono 2018-09-04 14:34 przez Kostrzewska Joanna: aktualizacja
- zmieniono 2018-12-21 13:12 przez Kostrzewska Joanna: kontola danych
- zmieniono 2019-02-25 06:36 przez Kostrzewska Joanna: kontrola danych
- zmieniono 2019-04-04 06:16 przez Kostrzewska Joanna: kontrola danych
- zmieniono 2019-05-23 13:15 przez Kostrzewska Joanna: kontrola danych
- zmieniono 2019-08-02 12:55 przez Kostrzewska Joanna: kontrola danych
- zmieniono 2019-10-22 09:20 przez Kostrzewska Joanna
- zmieniono 2019-10-22 09:22 przez Kostrzewska Joanna
- zmieniono 2019-10-22 09:22 przez Kostrzewska Joanna: kontrola danych
- zmieniono 2019-11-28 14:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2019-11-28 14:07 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2020-01-13 11:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja ze względu na nowy regulamin organizacyjny
- zmieniono 2020-10-27 09:10 przez Agata Poleska : korekta edytorska
- zmieniono 2021-03-03 09:48 przez Agata Poleska : korekta czcionki
- zmieniono 2021-03-10 11:03 przez Kostrzewska Joanna: "kontrola danych"
- zmieniono 2021-08-17 08:12 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2022-01-25 13:14 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja w związku z przyjęciem nowego regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu
- zmieniono 2023-09-07 09:47 przez Pieczyński Maciej: korekta treści i formatowanie tekstu
- zmieniono 2023-09-07 09:49 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2023-12-08 11:36 przez Kostrzewska Joanna: kontrola danych
- zmieniono 2024-07-24 09:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja