BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Skarbnik
Powiatu - Sekretarz
Powiatu - Rzecznik
prasowy - Regulamin organizacyjny
- Biuro rzeczy znalezionych
- Obowiązek informacyjny wynikający z RODO
- Kontrola
i audyt - Wydziały
i stanowiska samodzielne
Treść strony
WYDZIAŁ SPRAW SPOŁECZNYCH I ZDROWIA
ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań
Dyrektor Wydziału
Maciej Matuszewski
tel. 61 8410-533
e-mail: maciej.matuszewski@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, I piętro, pok. 104
Zastępca Dyrektora Wydziału
Sylwia Dolna
tel. 61 8410-731
e-mail: sylwia.dolna@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, I piętro, pok. 119
Pracownicy Wydziału:
tel. 61 8418-816
tel. 61 8418-822
tel. 61 2269-245
ul. Słowackiego 8, I piętro, pok. 118, 119
Do zadań Wydziału należą czynności związane między innymi z:
1. w zakresie promocji i ochrony zdrowia:
- opracowywaniem, wdrażaniem, realizowaniem i finansowaniem programów polityki zdrowotnej, kierowanych do mieszkańców Powiatu,
- nadzorem właścicielskim nad Szpitalem w Puszczykowie im. prof. S. T. Dąbrowskiego Spółka Akcyjna,
- dostarczaniem na pisemne żądanie Wojewody informacji niezbędnych do sporządzania projektu aktualizacji wojewódzkiego planu działania systemu ratownictwa medycznego oraz opiniowaniem jego aktualizacji,
- realizowaniem zadań z zakresu zdrowia publicznego oraz przekazywaniem informacji w tym zakresie właściwemu wojewodzie,
2. w zakresie spraw społecznych, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej:
- prowadzeniem spraw należących do kompetencji organu prowadzącego w odniesieniu do placówek opiekuńczo-wychowawczych i innych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
- realizowaniem porozumień zawartych między powiatami, dotyczących wzajemnych rozliczeń finansowych w zakresie umieszczania dzieci w pieczy zastępczej,
- zlecaniem organizacjom pozarządowym oraz podmiotom, o których mowa w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie:
a) zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
b) zadań z zakresu administracji rządowej z obszaru
- nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa, a także z zakresu udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,
- pomocy społecznej i przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
c) zadań z zakresu pomocy społecznej polegających na prowadzeniu domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz mieszkań wspomaganych, - działaniami związanymi z realizacją zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, w celu zapewnienia miejsc w izbie wytrzeźwień dla osób dowiezionych z Powiatu,
- prowadzeniem punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu, zgodnie z ustawą o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej,
- koordynacją kontroli organizatora rodzinnej pieczy zastępczej nad rodzinami zastępczymi, prowadzącymi rodzinne domy dziecka oraz placówkami opiekuńczo-wychowawczymi.
3. w zakresie wspierania osób z niepełnosprawnościami:
- prowadzeniem bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami,
- udzielaniem informacji, dotyczących ulg i uprawnień osobom z niepełnosprawnościami mieszkańcom Powiatu,
- realizowaniem zawartych porozumień i umów w zakresie dofinansowania rehabilitacji mieszkańców Powiatu w warsztatach terapii zajęciowej,
4. w zakresie udzielania pomocy repatriantom, kombatantom i osobom represjonowanym oraz posiadaczom Karty Polaka, będących zadaniami z zakresu administracji rządowej:
- przyznawaniem w drodze decyzji administracyjnej pomocy na częściowe pokrycie, poniesionych przez repatrianta kosztów związanych z remontem lub adaptacją lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- wypłacaniem kwot stanowiących równowartość pomocy przyznanej repatriantowi przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych lub Starostę Poznańskiego,
- realizacja dla kombatantów i osób represjonowanych zadań w zakresie opieki zdrowotnej
i usług opiekuńczych oraz świadczenie pomocy kombatantom w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytur i rent, - wypłatą świadczeń pieniężnych posiadaczom Karty Polaka,
5. w zakresie spraw obywatelskich:
- wydawaniem zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa w porozumieniu z właściwym inspektorem sanitarnym,
- przewozem, na wniosek właściwego organu, zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych, do zakładu medycyny sądowej, a w razie jego braku na obszarze Powiatu do najbliższego szpitala mającego prosektorium, celem ustalenia przyczyny zgonu,
- powołaniem osób do stwierdzenia zgonu i jego przyczyny oraz wystawieniem karty zgonu osobom zmarłym na terenie powiatu, w przypadkach określonych w ustawie o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
- wydawaniem decyzji w sprawie przekazania publicznej uczelni medycznej lub publicznej uczelni prowadzącej działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych do celów naukowych zwłok osób pozbawionych wolności zmarłych w zakładach karnych i aresztach śledczych,
6. w zakresie współpracy:
- z Powiatową Radą Rynku Pracy i Powiatową Społeczną Radą do spraw Osób Niepełnosprawnych i Powiatową Radą Seniorów,
- współpracą i koordynowaniem działań związanych z prawidłową realizacją zadań Powiatu, dotyczących pomocy społecznej, promocji i ochrony zdrowia, wspierania osób niepełnosprawnych i aktywizacji bezrobotnych wykonywanych przez Powiatowy Urząd Pracy, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, inne powiatowe jednostki organizacyjne pomocy społecznej oraz organizacje pozarządowe.
Zobacz także: | ||
---|---|---|
⇒ Sprawy |
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Maciej Matuszewskidata wytworzenia: 2003-07-10
- opublikował: Matuszewski Maciejdata publikacji: 2003-07-10 12:42
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-07-24 09:30
Rejestr zmian
- 21.06.2004 - wprowadzono zmiany w treści akapitu
- 21.09.2005 - wprowadzono zmiany w treści akapitu
- 8.03.2006 - wprowadzono zmiany w treści akapitu
- 9.02.2006 - uaktualniono stan osobowy Wydziału
- 6.07.2006 - wprowadzono zmiany w nazwie i kompetencjach Wydziału związane z wejściem w życie nowego Regulaminu Organizacyjnego Starostwa
- 10.09.07; dodanie przekierowania do działu Sprawy/ nadanie nazwy obiektu
- 12.09.07; korekta edytorska/ update systemu
- 18.09.07; korekta edytorska
- 22.11.07; korekta edytorska
- 14.12.07; zmiana przekierowania
- 11.08.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
- 10.03.2009 - aktualizacja akapitu w związku z dostosowaniem do nowego Regulaminu Organizacyjnego
- 27.04.09; korekta
- 23.11.09; korekta
- 04.12.09 aktualizacja numerów telefonów
- 23.06.10; aktualizacja treści
- 17.08.10; aktualizacja treści
- 30.09.10; korekta edytorska
- 31.01.11; korekta edytorska
- 29.04.11; aktualizacja treści
- zmieniono 2011-05-20 11:53 przez Administrator Systemu: aktualizacja treści po zmianie regulaminu organizacyjnego
- zmieniono 2011-05-20 12:02 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2011-08-19 08:48 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja składu osobowego Wydziału
- zmieniono 2011-08-19 08:49 przez Matuszewski Maciej
- zmieniono 2011-08-19 08:50 przez Matuszewski Maciej
- zmieniono 2011-08-22 13:05 przez Administrator Systemu: korekta
- zmieniono 2011-09-29 15:02 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2011-10-31 15:29 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2011-11-30 15:03 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2011-12-29 14:44 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2012-03-01 08:13 przez Administrator Systemu: korekta
- zmieniono 2012-03-05 15:41 przez Matuszewski Maciej : Korekta danych
- zmieniono 2012-03-05 15:42 przez Matuszewski Maciej
- zmieniono 2012-03-30 14:22 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2012-04-05 07:44 przez Matuszewski Maciej : aktualizacja skłądu osobowego Wydziału
- zmieniono 2012-04-30 12:48 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2012-08-10 10:55 przez Administrator Systemu: dodanie adresu
- zmieniono 2012-08-10 10:56 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2012-08-10 10:57 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2012-08-14 12:25 przez Administrator Systemu: korekta
- zmieniono 2012-09-07 12:03 przez Administrator Systemu: dodanie elementu graficznego
- zmieniono 2012-12-27 13:14 przez Matuszewski Maciej : Korekta treści akapitu
- zmieniono 2013-03-28 08:01 przez Matuszewski Maciej : aktualizacja treści akapitu
- zmieniono 2013-05-27 15:13 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2013-07-01 13:54 przez Matuszewski Maciej : Korekta treści akapitu
- zmieniono 2014-02-28 15:06 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2014-04-02 09:12 przez Magdalena Krygier
- zmieniono 2014-04-02 11:31 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja zadań Wydziału w zw. ze zmianą Regulaminu Organizacvyjnego
- zmieniono 2014-07-15 13:16 przez Matuszewski Maciej : Aktulizacja treści akapitu
- zmieniono 2014-10-02 11:34 przez Matuszewski Maciej : korekta edytorska
- zmieniono 2015-02-06 09:41 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta adresu e-mail
- zmieniono 2015-02-11 09:11 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja składu osobowego Wydziału
- zmieniono 2015-03-30 12:21 przez Matuszewski Maciej : Korekta edytorska
- zmieniono 2015-04-14 08:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-04-14 08:51 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 08:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 08:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 08:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 08:55 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 08:55 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 08:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 08:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 09:00 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 09:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 09:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 09:31 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 09:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-04-14 12:41 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-07-07 13:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-08-06 08:27 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja treści
- zmieniono 2016-02-18 14:24 przez Matuszewski Maciej : korekta treści akapitu
- zmieniono 2016-07-04 11:32 przez Matuszewski Maciej
- zmieniono 2016-07-05 10:37 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja treści akapitu
- zmieniono 2016-07-05 10:43 przez Matuszewski Maciej
- zmieniono 2016-07-05 15:00 przez Matuszewski Maciej
- zmieniono 2018-02-02 09:26 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-09-04 14:58 przez Matuszewski Maciej : aktualizacja
- zmieniono 2019-01-08 13:26 przez Matuszewski Maciej
- zmieniono 2019-03-08 13:03 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja numeru telefonu
- zmieniono 2019-11-28 13:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2019-11-28 13:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2020-01-13 11:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja ze względu na nowy regulamin organizacyjny
- zmieniono 2020-09-02 08:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-09-07 14:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-09-07 15:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2020-09-07 15:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2020-09-07 15:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2020-09-07 15:34 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2020-09-07 15:35 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2020-09-07 15:36 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2020-09-08 10:15 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja
- zmieniono 2020-10-27 08:52 przez Agata Poleska : korekta edytorska
- zmieniono 2020-10-27 08:53 przez Agata Poleska
- zmieniono 2020-10-30 09:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2021-01-04 14:30 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja treści akapitu
- zmieniono 2021-02-01 16:11 przez Matuszewski Maciej : Aktualizacja treści akapitu
- zmieniono 2021-03-02 08:56 przez Agata Poleska : korekta czcionki
- zmieniono 2021-08-17 08:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2022-01-25 09:35 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja w związku z przyjęciem nowego regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu
- zmieniono 2023-01-25 14:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2023-01-26 08:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2023-02-01 09:47 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2023-03-01 13:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie stanowiska zastępcy dyrektora wydziału
- zmieniono 2023-09-05 09:48 przez Pieczyński Maciej: korekta treści i formatowanie tekstu
- zmieniono 2023-09-05 10:03 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2023-09-05 10:12 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2024-07-24 09:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja