BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY

ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań

Dyrektor Wydziału
Anna Koziołkiewicz
tel. 61 8418-825
e-mail: anna.koziolkiewicz@powiat.poznan.pl

I piętro, pok. 129

Zastępca Dyrektora Wydziału
Bartosz Kurek
tel. 61 2269-250
e-mail: bartosz.kurek@powiat.poznan.pl 

I piętro, pok. 128

Pracownicy Wydziału:
tel. 61 8410-664
tel. 61 8410-591
tel. 61 8410-768

tel. 61 2228-987

tel. 61 8410-530
I piętro, pok. 127, 128, 135

Referat Kancelaria Ogólna
Kierownik Referatu
Joanna Gruchot
tel. 61 8410-537
parter, pok. 002

Punkt Referatu Kancelaria Ogólna
ul. Słowackiego 8, parter, pok. 018
tel. 61 8418-842 

Referat Archiwum Zakładowe
Kierownik Referatu
Alina Pindera
tel. 61 8410-757
poziom -1, pok. 22

Punkt Referatu Archiwum Zakładowe
ul. Słowackiego 8, parter, pok. 017
tel. 61 8410-753

Punkt Informacyjny
ul. Jackowskiego 18, parter, przy głównym wejściu
tel. 61 8410-500 lub 61 8410-745


Do zadań Wydziału należą czynności związane między innymi z:

1. w zakresie obsługi Zarządu i Starosty:

  1. obsługą organizacyjną i protokolarną posiedzeń Zarządu,
  2. koordynacją prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,
  3. zbieraniem i opracowywaniem materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,
  4. prowadzeniem dokumentacji związanej z korespondencją Starosty i Zarządu z Radą w zakresie:
    a) opiniowania projektów uchwał Rady przygotowywanych przez Zarząd,
    b) wniosków komisji Rady i interpelacji kierowanych do Zarządu i Starosty oraz innych spraw związanych ze współpracą Starosty, Zarządu i Rady oraz monitorowaniem udzielania odpowiedzi przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu na wnioski i interpelacje,
  5. opracowaniem raportu Zarządu Powiatu w Poznaniu o stanie Powiatu Poznańskiego,
  6. opracowaniem sprawozdań z działalności Zarządu,
  7. prowadzeniem następujących rejestrów:
    a) uchwał Zarządu
    b) zarządzeń Starosty
    c) wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
    d) umów zawieranych przez Powiat, Starostę i Starostwo z wyłączeniem umów ze stosunku pracy, umów o organizację praktyk, wolontariat itp.

2. w zakresie kontroli zewnętrznych:

a) prowadzeniem dokumentacji z kontroli zewnętrznych w szczególności protokołów kontroli, wystąpień pokontrolnych i odpowiedzi na zalecenia pokontrolne,

b) prowadzeniem książki kontroli,

3. w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa: 

  1. opracowaniem projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu i jego nowelizacji,
  2. opracowywaniem i opiniowaniem innych aktów prawnych niezbędnych do funkcjonowania Starostwa jako organizacji,
  3. inicjowaniem działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa jako organizacji,
  4. opracowaniem blankietów korespondencyjnych,
  5. przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów reprezentanta załogi,
  6. administrowanie Intranetem,

4. w zakresie skarg i wniosków:

  1. prowadzeniem i nadzorowaniem rejestru skarg i wniosków, o którym mowa w § 61 ust. 1 i 2 pkt 1 Regulaminu,
  2. monitorowaniem terminowego rozpatrywania skarg i wniosków,
  3. współpracą z Radą Powiatu w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków, należących do właściwości Rady,
  4. przygotowywaniem sprawozdawczości dotyczącej skarg i wniosków,

5. w zakresie petycji, o których mowa w ustawie o petycjach z wyjątkiem petycji złożonych do Rady;

6. w zakresie spraw związanych z oświadczeniami o stanie majątkowym zwanymi oświadczeniami majątkowymi, o których mowa w ustawie o samorządzie powiatowym,

7. w zakresie obsługi klientów:

  1. prowadzeniem punktu informacyjnego,
  2. prowadzeniem i administrowaniem urzędowym publikatorem teleinformatycznym - Biuletynem Informacji Publicznej,
  3. obsługą punktu potwierdzającego profile zaufane elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) w Starostwie,
  4. pełnieniem roli Administratora Podmiotu Publicznego na platformie ePUAP,

8. w zakresie obsługi kancelaryjnej Starostwa:

  1. prowadzeniem kancelarii Starostwa - przyjmowaniem i wysyłaniem przesyłek,
  2. prowadzeniem rejestru przesyłek,
  3. współpracą z dostawcą usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek,

9. w zakresie sprawozdawczości elektronicznej:

  1. zarządzaniem sprawozdawczością elektroniczną,
  2. współpracą z Głównym Urzędem Statystycznym,

10. w zakresie archiwum zakładowego:

  1. prowadzeniem archiwum zakładowego,
  2. wdrażaniem i nadzorowaniem przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
  3. bieżącym nadzorowaniem prawidłowości wykonywania czynności kancelaryjnych w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw (zadania wykonuje koordynator czynności kancelaryjnych),
  4. prowadzeniem archiwum elektronicznego,
  5. współpracą z komórkami organizacyjnymi Starostwa w zakresie zdawania akt do archiwum zakładowego,
  6. współpracą z Archiwum Państwowym,

11. w zakresie stowarzyszeń i fundacji:

  1. sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia, z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
  2. sprawowaniem nadzoru nad uczniowskimi klubami sportowymi i klubami sportowymi, działającymi w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z art. 4 ustawy o sporcie,
  3. sprawowaniem nadzoru nad działalnością fundacji ze względu na siedzibę fundacji,
  4. prowadzeniem kontroli w zakresie wypełniania przez stowarzyszenia i fundacje, będące instytucjami obowiązanymi, obowiązku przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
  5. przekazywaniem Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej planów i informacji sporządzanych w związku z prowadzonym nadzorem mad stowarzyszeniami i fundacjami,
  6. prowadzeniem ewidencji:
    a) stowarzyszeń zwykłych
    b) uczniowskich klubów sportowych,
    c) klubów sportowych, działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej,
  7. występowaniem do sądu w zakresie prowadzonego nadzoru nad stowarzyszeniami i klubami, w przypadkach określonych w ustawie, z wnioskiem o upomnienie, uchylenie niezgodnej z prawem lub statutem uchwały, rozwiązanie stowarzyszenia, klubu,
  8. występowaniem do sądu w zakresie prowadzonego nadzoru nad fundacjami, w przypadkach określonych w przepisach, z wnioskiem o stwierdzenie zgodności działania fundacji z przepisami prawa, statutem oraz celem, w jakim fundacja została ustanowiona, o uchylenie uchwały zarządu fundacji, w tym o wstrzymanie wykonania uchwały do czasu rozstrzygnięcia sprawy, o zawieszenie zarządu fundacji i wyznaczenie zarządcy przymusowego, o likwidację fundacji.

12. w zakresie przyjmowania i wyjaśniania zgłoszeń naruszeń oraz ochrony sygnalistów,

13. w zakresie prowadzenia Rejestru Instytucji Kultury, dla których organizatorem jest Powiat.

14. koordynowaniem działań związanych z występowaniem do właściwych instytucji z wnioskami o nadanie odznaczeń zasłużonym i długoletnim pracownikom Starostwa.

  Zobacz także:
 ⇒ SPRAWY

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Dariusz Doliński
    data wytworzenia: 2014-04-01
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2014-04-01 08:57
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-07-23 10:48

Banery