BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
UZYSKANIE DECYZJI ZEZWALAJĄCEJ NA SPROWADZENIE ZWŁOK I SZCZĄTKÓW LUDZKICH Z OBCEGO PAŃSTWA (ZD-05)
WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek zawierający:
-
- nazwisko i imię lub imiona, nazwisko rodowe, datę i miejsce urodzenia, ostatnie miejsce zamieszkania osoby zmarłej,
- datę i miejsce zgonu,
- miejsce, z którego zwłoki albo szczątki ludzkie zostaną przewiezione,
- miejsce pochówku,
- środek transportu, którym zostaną przewiezione zwłoki albo szczątki ludzkie,
- nazwisko i imię lub imiona adres zamieszkania wnioskodawcy oraz numer i seria dokumentu tożsamości, stopień pokrewieństwa
Do wniosku o wydanie zezwolenia dołącza się akt zgonu lub inny dokument urzędowy stwierdzający zgon osoby, tłumaczony na język polski i uwierzytelniony przez tłumacza przysięgłego.
W przypadku nieokreślenia przyczyny zgonu, do wniosku dołącza się dokument urzędowy stwierdzający wykluczenie jako przyczyny zgonu choroby zakaźnej wymienionej w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 3a ustawy tłumaczony na język polski i uwierzytelniony przez tłumacza przysięgłego.
W przypadku działania przez pełnomocnika oryginał pełnomocnictwa lub jego urzędowo poświadczony odpis wraz
z oryginałem dowodu uiszczenia opłaty skarbowej bądź wydruku dokonania przelewu bankowego.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań.
Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia.
Złożenie dokumentów:
Osobiście lub pocztą: Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań (kancelaria parter, pokój 018)
Elektroniczna skrytka ePUAP:/starostwopowiatpoznan/SkrytkaESP
Fax: +48 61 8480-556
Informacje merytoryczne udzielane są przez pracowników Wydziału - I piętro pokój 117.
Tel. kontaktowy: 61 8410-533, 61 8418-822.
Odbiór dokumentów: listownie, poprzez ePUAP, osobiście przez wnioskodawcę lub jego pełnomocnika, Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, I piętro, pokój 117.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Nie później niż w terminie 3 dni po złożeniu kompletu wymaganych prawem dokumentów.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY - w drodze decyzji administracyjnej.
OPŁATY
Za wydanie decyzji - brak.
W przypadku udzielenia pełnomocnictwa osobie fizycznej - 17 zł; opłata skarbowa.
Z opłaty skarbowej są zwolnieni małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo.
Opłatę skarbową, należy uiścić w kasie Urzędu Miasta Poznania lub u inkasenta albo przelewem na rachunek bankowy:
Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; konto PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Starosty Poznańskiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE:
Osoba/podmiot uprawniony - z wnioskiem o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z obcego państwa może wystąpić zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy pozostała najbliższa rodzina osoby zmarłej - pozostały małżonek, krewni zstępni, krewni wstępni, krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa, powinowaci w linii prostej do 1 stopnia. Prawo pochowania zwłok osób wojskowych zmarłych w czynnej służbie wojskowej przysługuje właściwemu organowi wojskowemu w myśl przepisów wojskowych. Prawo pochowania zwłok osób zasłużonych wobec Państwa
i społeczeństwa przysługuje organom państwowym, instytucjom i organizacjom społecznym. Prawo pochowania zwłok przysługuje również osobom, które do tego dobrowolnie się zobowiążą.
Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika. Zgodnie z art. 33 Kodeksu postępowania administracyjnego pełnomocnikiem może być jedynie osoba fizyczna.
W przypadku zezwolenia na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z obcego państwa Starosta Poznański występuje przed wydaniem decyzji do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu z wnioskiem o wydanie,
w drodze postanowienia, opinii dotyczącej ich sprowadzenia.
PODSTAWA PRAWNA:
-
Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
-
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń
na przewóz zwłok i szczątków ludzkich. -
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi.
-
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2001 r. w sprawie wykazu chorób zakaźnych, w przypadku których stwierdzenie zgonu wymaga szczególnego postępowania ze zwłokami osób zmarłych na te choroby.
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2024-01-23
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Maciej Matuszewskidata wytworzenia: 2006-07-25
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2006-07-25 13:27
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-09-19 12:36
Rejestr zmian
- 07.08.06; Dariusz Doliński - zmiana właściciela obiektu
- 20.08.07; korekta/update sytemu
- 08.01.08; zmiana treści inofrmacji ze względu na zmianę podstawy prawnej
- 11.06.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
- 03.03.09; zmiana nazwy wydziału
- 15.03.10; korekta
- 14.04.10; aktualizacja treści informacji
- 25.06.10; zmiana kodu karty
- zmieniono 2012-03-01 08:11 przez Administrator Systemu: korekta
- zmieniono 2012-03-12 10:28 przez Administrator Systemu: aktualizacja podstawy prawnej
- zmieniono 2012-04-10 12:06 przez Administrator Systemu: dodanie listy punktów uiszczania opłaty skarbowej
- zmieniono 2012-06-27 10:57 przez Administrator Systemu: aktualizacja treści informacji
- zmieniono 2013-03-28 08:46 przez Administrator Systemu: aktualizacja załączników
- zmieniono 2013-12-05 12:21 przez Administrator Systemu: korekta edytorska
- zmieniono 2014-04-04 13:34 przez Administrator Systemu: aktualizacja po zmianie regulaminu organizacyjnego
- zmieniono 2014-04-07 11:33 przez Magdalena Krygier: aktualizacja informacji
- zmieniono 2014-07-11 08:12 przez Administrator Systemu: korekta edytorska dot. opłaty
- zmieniono 2014-12-15 14:25 przez Agata Tomaszewska : zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
- zmieniono 2015-01-02 12:19 przez Agata Tomaszewska : korekta nr rachunku bankowego
- zmieniono 2015-01-02 13:58 przez Agata Tomaszewska
- zmieniono 2015-04-17 13:08 przez Agata Tomaszewska
- zmieniono 2015-10-15 08:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-10-15 08:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2016-05-23 14:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-08-07 09:28 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2019-12-31 12:26 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2020-03-13 08:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2020-11-02 12:06 przez Agata Poleska : korekta numerów telefonu
- zmieniono 2021-03-01 12:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2021-10-12 10:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2023-08-07 11:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
- zmieniono 2023-08-07 11:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
- zmieniono 2023-10-17 11:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2024-01-19 12:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2024-01-23 13:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2024-01-23 13:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2024-01-23 13:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2024-09-09 12:00 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
- zmieniono 2024-09-13 09:17 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2024-09-19 12:36 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska