BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


UZYSKANIE DECYZJI ZEZWALAJĄCEJ NA SPROWADZENIE ZWŁOK I SZCZĄTKÓW  LUDZKICH Z OBCEGO PAŃSTWA (ZD-05)  


WYMAGANE DOKUMENTY:

Wniosek zawierający:

    • nazwisko i imię lub imiona, nazwisko rodowe, datę i miejsce urodzenia, ostatnie miejsce  zamieszkania osoby zmarłej,
    • datę i miejsce zgonu,
    • miejsce, z którego zwłoki albo szczątki ludzkie zostaną przewiezione,
    • miejsce pochówku,
    • środek transportu, którym zostaną przewiezione zwłoki albo szczątki ludzkie,
    • nazwisko i imię lub imiona adres zamieszkania wnioskodawcy oraz numer i seria dokumentu tożsamości, stopień pokrewieństwa

Do wniosku o wydanie zezwolenia dołącza się akt zgonu lub inny dokument urzędowy stwierdzający zgon osoby, tłumaczony na język polski i uwierzytelniony przez tłumacza przysięgłego.

W przypadku nieokreślenia przyczyny zgonu, do wniosku dołącza się dokument urzędowy stwierdzający wykluczenie jako przyczyny zgonu choroby zakaźnej wymienionej w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 3a ustawy tłumaczony na język polski i uwierzytelniony przez tłumacza przysięgłego.

W przypadku działania przez pełnomocnika oryginał pełnomocnictwa lub jego urzędowo poświadczony odpis wraz
z oryginałem dowodu uiszczenia opłaty  skarbowej bądź wydruku dokonania przelewu bankowego.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań.
Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia.
Złożenie dokumentów:
Osobiście lub pocztą: Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań (kancelaria parter, pokój 018)
Elektroniczna skrytka ePUAP:/starostwopowiatpoznan/SkrytkaESP
Fax: +48 61 8480-556
Informacje merytoryczne udzielane są przez pracowników Wydziału - I piętro pokój 117.
Tel. kontaktowy: 61 8410-533, 61 8418-822.
Odbiór dokumentów: listownie, poprzez ePUAP, osobiście przez wnioskodawcę lub jego pełnomocnika, Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, I piętro, pokój 117.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Nie później niż w terminie 3 dni po złożeniu kompletu wymaganych prawem dokumentów.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY  - w drodze decyzji administracyjnej.


OPŁATY
Za wydanie decyzji - brak.
W przypadku udzielenia pełnomocnictwa osobie fizycznej - 17 zł; opłata skarbowa.
Z opłaty skarbowej są zwolnieni małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo.

Opłatę skarbową, należy uiścić w kasie Urzędu Miasta Poznania lub u inkasenta albo przelewem na rachunek bankowy: 
Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; konto PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763


TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Starosty Poznańskiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. 


DODATKOWE INFORMACJE:
Osoba/podmiot uprawniony - z wnioskiem o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z obcego państwa może wystąpić zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy pozostała najbliższa rodzina osoby zmarłej - pozostały małżonek, krewni zstępni, krewni wstępni, krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa, powinowaci w linii prostej do 1 stopnia. Prawo pochowania zwłok osób wojskowych zmarłych w czynnej służbie wojskowej przysługuje właściwemu organowi wojskowemu w myśl przepisów wojskowych. Prawo pochowania zwłok osób zasłużonych wobec Państwa
i społeczeństwa przysługuje organom państwowym, instytucjom i organizacjom społecznym. Prawo pochowania zwłok przysługuje również osobom, które do tego dobrowolnie się zobowiążą.

Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika. Zgodnie z art. 33 Kodeksu postępowania administracyjnego pełnomocnikiem może być jedynie osoba fizyczna.

W przypadku zezwolenia na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z obcego państwa Starosta Poznański występuje przed wydaniem decyzji do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu z wnioskiem o wydanie,
w drodze postanowienia, opinii dotyczącej ich sprowadzenia.


PODSTAWA PRAWNA:

  • Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń
    na przewóz zwłok i szczątków ludzkich.
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi.
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2001 r. w sprawie wykazu chorób zakaźnych, w przypadku których stwierdzenie zgonu wymaga szczególnego postępowania ze zwłokami osób zmarłych na te choroby.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca  1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2024-01-23

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Maciej Matuszewski
    data wytworzenia: 2006-07-25
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2006-07-25 13:27
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-09-19 12:36

Rejestr zmian

  • 07.08.06; Dariusz Doliński - zmiana właściciela obiektu
  • 20.08.07; korekta/update sytemu
  • 08.01.08; zmiana treści inofrmacji ze względu na zmianę podstawy prawnej
  • 11.06.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
  • 03.03.09; zmiana nazwy wydziału
  • 15.03.10; korekta
  • 14.04.10; aktualizacja treści informacji
  • 25.06.10; zmiana kodu karty
  • zmieniono 2012-03-01 08:11 przez Administrator Systemu: korekta
  • zmieniono 2012-03-12 10:28 przez Administrator Systemu: aktualizacja podstawy prawnej
  • zmieniono 2012-04-10 12:06 przez Administrator Systemu: dodanie listy punktów uiszczania opłaty skarbowej
  • zmieniono 2012-06-27 10:57 przez Administrator Systemu: aktualizacja treści informacji
  • zmieniono 2013-03-28 08:46 przez Administrator Systemu: aktualizacja załączników
  • zmieniono 2013-12-05 12:21 przez Administrator Systemu: korekta edytorska
  • zmieniono 2014-04-04 13:34 przez Administrator Systemu: aktualizacja po zmianie regulaminu organizacyjnego
  • zmieniono 2014-04-07 11:33 przez Magdalena Krygier: aktualizacja informacji
  • zmieniono 2014-07-11 08:12 przez Administrator Systemu: korekta edytorska dot. opłaty
  • zmieniono 2014-12-15 14:25 przez Agata Tomaszewska : zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
  • zmieniono 2015-01-02 12:19 przez Agata Tomaszewska : korekta nr rachunku bankowego
  • zmieniono 2015-01-02 13:58 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-04-17 13:08 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-10-15 08:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2015-10-15 08:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2016-05-23 14:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-08-07 09:28 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2019-12-31 12:26 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2020-03-13 08:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2020-11-02 12:06 przez Agata Poleska : korekta numerów telefonu
  • zmieniono 2021-03-01 12:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2021-10-12 10:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2023-08-07 11:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2023-08-07 11:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2023-10-17 11:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-01-19 12:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-01-23 13:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2024-01-23 13:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-01-23 13:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-09 12:00 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
  • zmieniono 2024-09-13 09:17 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-09-19 12:36 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

Banery