BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
UZYSKANIE OSTEMPLOWANEGO DZIENNIKA BUDOWY (AB-04)
Od. 01.08.2022 istnieje możliwość prowadzenia dziennika budowy w formie elektronicznej po założeniu konta przez Inwestora na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego w rejestrze EDB. Składanie wniosków o dziennika budowy w formie dotychczasowej będzie możliwe do 31.12.2029. Od 01.01.2030 dziennik budowy będzie mógł być prowadzony w formie wyłącznie elektronicznej.
WYMAGANE DOKUMENTY - prowadzenie dzinnika w formie papierowej (dotychczasowej)
-
Wniosek na drukach podpisany przez Inwestora/ów lub osobę upoważnioną przez Inwestora (druk do pobrania
ze strony internetowej lub w urzędzie). Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową.
Załączniki:
- Dziennik budowy,
- Kopia decyzji pozwolenia na budowę.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej.
Złożenie dokumentów: Sekretariat Wydziału pokój Nr 010 (parter). Wszelkie informacje w sprawach związanych
z wnioskiem można uzyskać pod nr telefonu 61 8410-504, 61 8410-550.
Odbiór dokumentów: parter, pokój nr 009. Ostemplowany dziennik budowy Inwestor odbiera osobiście
lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale
wraz z uiszczoną opłata skarbową. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem decyzji można uzyskać pod nr 61 8410-513.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 3 dni. Inwestor może wystąpić o ostemplowanie dziennika budowy najwcześniej po dniu, w którym decyzja
o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Organ Administracji Architektoniczno-Budowlanej sprawdza kompletność wniosku. W przypadku braków wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nie uzupełnienia wniosku we wskazanym terminie sprawa pozostaje bez rozpatrzenia. Wezwania Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej przesyła do Inwestora listem poleconym za dowodem doręczenia.
Postępowanie kończy wydanie ostemplowanego dziennika budowy.
OPŁATY
Ostemplowanie dziennika budowy nie podlega opłatom.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie dotyczy.
DODATKOWE INFORMACJE
Dziennik budowy stanowi urzędowy dokument i jest przeznaczony do rejestracji, w formie wpisów, przebiegu robót budowlanych oraz wszystkich zdarzeń i okoliczności zachodzących w toku ich wykonywania i mających znaczenie
przy ocenie technicznej prawidłowości wykonywania budowy, rozbiórki lub montażu.
Przed rozpoczęciem robót budowlanych należy dokonać w dzienniku budowy wpisu osób, którym zostało powierzone kierownictwo, nadzór i kontrola techniczna robót budowlanych. Osoby te są zobowiązane potwierdzić podpisem przyjęcie powierzonych im funkcji. Dziennik budowy prowadzi się w taki sposób, aby z dokonywanych w nim wpisów wynikała kolejność zdarzeń i okoliczności, o których mowa powyżej.
Dziennik budowy prowadzi się odrębnie dla każdego obiektu budowlanego, wymagającego pozwolenia na budowę.
Dla obiektów liniowych lub sieciowych dziennik budowy prowadzi się odrębnie dla każdego wydzielonego odcinka robót.
Inwestor zobowiązany jest dołączyć dziennik budowy do wniosku. Dziennik budowy można otrzymać bezpłatnie
w sekretariacie Wydziału Administracji Architektoniczno-Budowlanej.
PODSTAWA PRAWNA
-
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2022-08-10
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Jan Kędzioradata wytworzenia: 2006-07-25
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2006-07-25 11:52
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2023-11-09 10:21
Rejestr zmian
- 04.10.06; zmiana treści informacji - aktualizacja
- 02.01.07; zmiana treści informacji - zmiana opłat skarbowych
- 13.07.07; korekta edytorska w związku z updatem systemu
- 17.08.07; wprowadzenie autora informacji
- 17.09.07; korekta edytorska
- 26.06.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
- 05.11.08; korekta
- 05.05.10; korekta wybierania numeru kierunkowego
- 09.06.10; aktualizacja informacji
- 28.06.10; zmiana kodu karty usług
- 07.01.11; aktualizacja podstawy prawnej
- zmieniono 2012-03-05 16:11 przez Administrator Systemu: aktualizacja treści
- zmieniono 2013-10-18 09:12 przez Administrator Systemu: dodanie "tagów"
- zmieniono 2013-11-29 14:16 przez Administrator Systemu: korekta edytorska
- zmieniono 2013-11-29 14:35 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2014-01-13 13:28 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2014-01-13 13:29 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2014-02-11 11:00 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2014-11-19 12:43 przez Administrator Systemu: aktualizacja podstawy prawnej
- zmieniono 2016-04-19 09:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja podstawy prawnej
- zmieniono 2017-07-14 10:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-07-04 11:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2019-09-10 13:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-02-26 08:14 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2020-10-30 09:12 przez Agata Poleska : korekta edytorska
- zmieniono 2021-04-08 10:39 przez Pieczyński Maciej: dodanie informacji o wstrzymaniu biegu spraw zgodnie z Zarządzeniem Nr 25/2021
- zmieniono 2021-05-26 14:42 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja informacji o wstrzymaniu biegu załatwiania spraw, w związku z COVID-19
- zmieniono 2022-06-09 11:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-08-10 14:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-08-10 14:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2022-08-10 14:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2023-11-09 10:19 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2023-11-09 10:20 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2023-11-09 10:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński