BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Uchwały
zarządu powiatu - Sprawozdania
z pracy zarządu - Raport Zarządu Powiatu w Poznaniu o stanie Powiatu Poznańskiego
- Miejscowe plany zagospodarowania terenu
Treść strony
UCHWAŁA Nr 1364/2006
ZARZĄDU POWIATU POZNAŃSKIEGO
z dnia 1 lutego 2006r.
w sprawie: zmiany uchwały Zarządu Powiatu Poznańskiego w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu.
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późno zm.) Zarząd Powiatu Poznańskiego uchwala, co następuje:
§ 1 . W uchwale nr 848/2005 Zarządu Powiatu Poznańskiego z dnia 17 stycznia 2005 r. w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu w załączniku stanowiącym Regulamin Organizacyjny wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 5 ust. 1:
a) pkt 12 otrzymuje brzmienie:
,,12) współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego i szkoleniach, organizacji robót publicznych, prac społecznie użytecznych oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie odrębnych przepisów, ",
b) pkt 14 otrzymuje brzmienie:
„14) wydawanie decyzji w sprawach o:
a) uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,
b) przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów,
c) obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy,
d) odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy oraz należności z tytułu zwrotu refundacji lub przyznanych jednorazowo środków, o których mowa wart. 46, ",
c) po pkt 18 dodaje się pkt 19 w brzmieniu:
,,19) opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania.";
2) w § 7 ust.2 otrzymuje brzmienie:
,,2. Dyrektora PUP, wyłonionego w drodze konkursu spośród kandydatów spełniających warunki art. 9 ust. 5 ustawy, zgodnie z treścią Porozumienia z dnia 21 grudnia 2001 r. (wraz z aneksami nr 1 i 2) zawartego pomiędzy Miastem Poznań a Powiatem Poznańskim oraz podjętymi na jego podstawie ustaleniami, powołuje i odwołuje Starosta. Starosta odwołuje Dyrektora PUP po uzyskaniu zgody Rady wyrażonej większością co najmniej 2/3 składu Rady. ";
3) § 15 otrzymuje brzmienie:
„Referat jest przynajmniej 3-osobową samodzielną, wydzieloną w strukturze komórką organizacyjną, realizującą jednolite zagadnienia merytoryczne. ";
4) w§ 19:
a) ust 1:
w pkt 1 dodaje się tiret 5 w brzmieniu:
„ - Stanowisko ds. usług EURES ",
w pkt 2 uchyla się tiret 4,
b) ust 2 i 3 otrzymują brzmienie:
",2. W pionie działań wspierających:
1) Samodzielne stanowisko ds. prawnych - radca prawny,
2) Referat obsługi sekretariatu,
3) Samodzielne stanowisko ds. pracowniczych,
4) Samodzielne stanowisko ds. zamówień publicznych,
5) Samodzielne stanowisko ds. kontroli wewnętrznej
6) Dział Finansowo - Księgowy, w tym:
- Stanowisko ds. księgowości budżetowej,
- Stanowisko obsługi Funduszu Pracy i PFRON,
- Stanowisko obsługi kasowej i wypłat zasiłków.
7) Dział Administracyjny, w tym:
- Stanowisko ds. administracyjno - gospodarczych,
- Stanowisko ds. informatyki i statystyki,
- Stanowisko ds. archiwum,
- Stanowisko ds. recepcji i kancelarii.
3. W pionie działań informacyjno - ewidencyjnych - Dział Ewidencji, Świadczeń i Informacji, w tym:
- Stanowisko ds. ewidencji i informacji,
- Stanowisko ds. formalnej obsługi,
- Stanowisko ds. nienależnie pobranych świadczeń.";
5) w § 20 ust 1 otrzymuje brzmienie:
,,1. Dyrektor PUP kieruje i nadzoruje bezpośrednio pracą:
- Samodzielnego stanowiska ds. prawnych,
- Samodzielnego stanowiska ds. zamówień publicznych,
- Działu Finansowo-Księgowego,
- Samodzielnego stanowiska ds. kontroli wewnętrznej,
- Działu Administracyjnego. ";
6) w § 22 ust 1 pkt 13 otrzymuje brzmienie:
„13) wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub długotrwałej nieobecności w pracy pracownika,”
7) w § 23 ust 2 otrzymuje brzmienie:
„Obowiązki i uprawnienia Głównego Księgowego PUP określa ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U Nr 249 poz. 2104). ";
8) w § 24:
a) pkt 11 i 12 otrzymują brzmienie:
"
11) organizowanie robót publicznych i prac społecznie użytecznych,
12) przygotowywanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny robót publicznych i prac społecznie użytecznych, ",
b) pkt 20 otrzymuje brzmienie"
,20) współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, organizacji robót publicznych i prac społecznie użytecznych, ",
c) po pkt 22 dodaje się pkt 22a w brzmieniu:
„22 a) realizowanie zadań wynikających ze swobodnego przepływu pracowników między państwami członkowskimi Unii Europejskiej, a w szczególności realizowanie zadań z zakresu udziału w sieci EURES, ";
9) w § 25 pkt 16 otrzymuje brzmienie:
„16) opracowanie i realizowanie indywidualnych planów działania,”;
10) w § 27:
a) w pkt 6 uchyla się tiret 1,
b) po pkt 8 dodaje się pkt 8a w brzmieniu:
„8a) prowadzenie rejestru umów aktywizacyjnych,”,
c) pkt 10 i 11 otrzymują brzmienie:
,,10) wydawanie zaświadczeń na wniosek osób figurujących i nie figurujących w rejestrach PUP oraz potwierdzających zarejestrowanie umowy aktywizacyjnej,
11) rozpatrywanie odwołań od wydanych decyzji oraz prowadzenie rejestru odwołań, ";
l1) w § 28
a) pkt 13 otrzymuje brzmienie:
„13) przyjmowanie wpłat na Fundusz Pracy za zatrudnionych w Polsce cudzoziemców, ",
b) uchyla się pkt 14;
12) § 30 otrzymuje brzmienie:
„Do zakresu zadań podstawowych Referatu obsługi sekretariatu w szczególności należy:
1) obsługa sekretariatu PUP,
2) obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrekcję PUP,
3) gromadzenie i przechowywanie korespondencji Dyrektora PUP,
4) obsługa techniczna Rady. ";
13) § 32 otrzymuje brzmienie:
„Do zakresu zadań podstawowych Samodzielnego stanowiska ds. zamówień publicznych należy w szczególności:
1) koordynowanie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych,
2)współdziałanie w przygotowywaniu dokumentów do udzielenia zamówienia,
3)sporządzanie i kompletowanie dokumentacji niezbędnej przy wyborze oferty,
4) sporządzanie planów zamówień publicznych oraz rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych. ";
14) po § 32 dodaje się § 32a w brzmieniu:
„Do zakresu zadań podstawowych Samodzielnego stanowiska ds. kontroli wewnętrznej należy w szczególności:
a) planowanie kontroli,
b) realizacja kontroli,
c) przygotowanie wniosków i zaleceń pokontrolnych oraz sprawdzanie ich realizacji,
d) kontrolowanie realizacji wydanych zaleceń, ej współpraca z organami kontroli zewnętrznej. ";
15) w § 33 po pkt 9 dodaje się pkt 9a i 9b w brzmieniu:
,,9a) obsługa recepcji i kancelarii PUP,
9b) realizacja zadań związanych z promocją PUP, ";
16) załącznik nr 1 Regulaminu otrzymuj e brzmienie zgodne z załącznikiem do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Członkowi Zarządu Ewie Dalc.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Starosta – Jan Grabkowski
Wicestarosta – Tomasz Łubiński
Członek Zarządu – Ewa Dalc
Uzasadnienie:
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.) Zarząd Powiatu uchwala regulamin organizacyjny jednostek organizacyjnych powiatu, określający ich organizację oraz zasady postępowania.
Zmiana regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu jest związana przede wszystkim z nowelizacją ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. Nr 99 poz. 1001 ze zmianami) dokonaną ustawą z dnia 28.07.2005 r. o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 164 poz. 1366). Zmiany w regulaminie organizacyjnym placówki obejmują m.in.:
a) rozszerzenie zadań Urzędu związane z:
- organizacją prac społecznie użytecznych, tj. prac wykonywanych przez bezrobotnych bez prawa do zasiłku na skutek skierowania przez starostę, organizowanych przez gminę w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, organizacjach lub instytucjach statutowo zajmujących się pomocą charytatywną lub na rzecz społeczności lokalnej,
- rejestracją umów aktywizacyjnych, tj. umów o wykonywanie pracy zarobkowej przez osoby bezrobotne w gospodarstwach domowych, polegającej na wykonywaniu, na rzecz osób wspólnie zamieszkujących i gospodarujących w takim gospodarstwie, czynności związanych z prowadzeniem gospodarstwa domowego lub opieką nad osobą zamieszkującą w gospodarstwie domowym,
- opracowywaniem i realizacją indywidualnych planów działania, tj. planu działania obejmującego podstawowe usługi rynku pracy wspierane instrumentami rynku pracy w celu zatrudnienia bezrobotnego lub poszukującego pracy;
b) zmiany w katalogu wydawanych decyzji zgodnie z nowym brzmieniem art. 9 ust. 1 pkt 14 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
c) dostosowanie sposobu wyboru dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy do nowego brzmienia art. 9 ust. 5 ustawy;
d) likwidację Zakładu Pomocniczego;
e) zmiany w strukturze organizacyjnej polegające w szczególności na:
- wydzieleniu stanowiska ds. kontroli wewnętrznej,
- przeniesieniu stanowiska ds. EURES do Działu Rynku Pracy,
- połączeniu stanowisk ds. kancelarii ze stanowiskami ds. recepcji.
Wobec powyższego przyjęcie powyższej uchwały jest uzasadnione.
Członek Zarządu Ewa Dalc
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2006-02-21 08:26
- zmodyfikował: brak informacjiostatnia modyfikacja: 2010-03-26 13:15