BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
Ścieżka nawigacyjna
- Uchwały
zarządu powiatu - Sprawozdania
z pracy zarządu - Raport Zarządu Powiatu w Poznaniu o stanie Powiatu Poznańskiego
- Miejscowe plany zagospodarowania terenu
Treść strony
UCHWAŁA Nr 824/2004
ZARZĄDU POWIATU POZNAŃSKIEGO
z dnia 27 grudnia 2004 r.
w sprawie: zatwierdzenia planu kontroli w jednostkach organizacyjnych Powiatu Poznańskiego na 2005r.
Na podstawie art. 127 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r., Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) Zarząd Powiatu Poznańskiego postanawia co następuje:
§ 1. Zatwierdza się plan kontroli w jednostkach organizacyjnych Powiatu Poznańskiego na 2005 rok stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Poznańskiemu.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Starosta Poznański - Jan Grabkowski
Członkowie Zarządu:
- Ewa Dalc
- Tomasz Łubiński
Uzasadnienie:
Art. 127 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r, Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) nakłada na zarząd jednostki samorządu terytorialnego obowiązek kontroli przestrzegania przez podległe i nadzorowane jednostki sektora finansów publicznych realizacji wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków. Zgodnie z art. 35a ust. 2 pkt. 3 cyt. ustawy kierownik jednostki organizacyjnej w formie pisemnej ustala procedury wewnętrznej kontroli finansowej w jednostce:
Kontroli ze strony zarządu jednostki samorządu terytorialnego podlega w każdym roku co najmniej 5% wydatków podległych jednostek organizacyjnych (art. 127 ust. 3 cyt. ustawy).
Projekt uchwały przewiduje przeprowadzenie przez Zespół Kontroli w 2005 r:
a) kontroli problemowych w Domu Pomocy Społecznej w Lisówkach oraz w Rodzinnym Domu Dziecka w Swarzędzu w zakresie wydatkowania w okresie I półrocza 2004 r. środków publicznych w paragrafie 4210,
b) kontroli kompleksowej w Zespole Szkół Nr 1 w Swarzędzu obejmującej całokształt działalności finansowej jednostki w 2004 r.,
c) kontroli problemowych w zakresie dokonywania wydatków rzeczowych i stosowania procedur zamówień publicznych w 2004 r. w Zarządzie Dróg Powiatowych w Poznaniu oraz w okresie II półrocza 2004 r. i w 2005 r. w pozostałych jednostkach organizacyjnych Powiatu Poznańskiego.
Po zakończeniu kontroli problemowych opracowane zostaną zbiorcze dokumentacje dot. ich przebiegu i efektów. W dokumentacjach ujęte zostaną m. in. informacje o zaawansowaniu realizacji obowiązku corocznej kontroli 5% wydatków każdej jednostki.
W związku z koniecznością realizacji wyżej powołanych przepisów podjęcie uchwały jest uzasadnione.
Starosta Poznański
Jan Grabkowski
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2005-01-06 14:47
- zmodyfikował: Pieczyński Maciejostatnia modyfikacja: 2011-04-19 08:33