BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
ROZDZIAŁ III
Organizacja Starostwa
§ 18. 1. Strukturę organizacyjną Starostwa tworzą wewnętrzne komórki organizacyjne: wydziały, wymienione w ust. 3 pkt 1 - 26 i stanowiska samodzielne, wymienione w ust. 3 pkt. 27-32.
2. W ramach organizacji wewnętrznej wydziału mogą działać filie, usytuowane poza siedzibą Starostwa, w granicach administracyjnych Powiatu.
3. Przy znakowaniu spraw stosuje się następujące symbole dla oznaczenia komórek organizacyjnych:
1) Biuro Rady | "BR" |
2) Wydział Gabinet Starosty, Komunikacji Społecznej i Promocji Powiatu |
"GS" |
3) Wydział Organizacyjny | "OP" |
4) Wydział Finansów | "FN" |
5) Wydział Budżetu | "FB" |
6) Wydział Administracyjny | "WA" |
7) Biuro Zamówień Publicznych | "ZP" |
8) Wydział Komunikacji i Transportu | "KT" |
9) Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej | "AB" |
10) Wydział Tworzenia i Realizacji Projektów | "WP" |
11) Wydział Nieruchomości | "GN" |
12) Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa | "WŚ" |
13) Wydział Radców Prawnych | "RP" |
14) Wydział Audytu i Kontroli | "KO" |
15) Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego | "ZK" |
16) Wydział Edukacji | "WE" |
17) Wydział Inwestycji i Remontów | "ZI" |
18) Wydział Gospodarowania Mieniem | "ZN" |
19) Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia | "ZD" |
20) Wydział Informatyki | "WI" |
21) Wydział Kadr i Płac | "WK" |
22) Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | "RK" |
23) Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności | "PZ" |
24) Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej | "WD" |
25) Powiatowy Konserwator Zabytków | "KZ" |
26) Wydział Ochrony Informacji Niejawnych | "PN" |
27) Samodzielne stanowisko ds. transportu publicznego | "TP" |
28) Samodzielne Stanowisko ds. BHP | "BHP" |
29) Samodzielne stanowisko ds. Strategii Rozwoju Powiatu Poznańskiego | "PP" |
30) Geodeta Powiatowy | "GP" |
31) Inspektor Ochrony Danych | "IOD" |
32) Samodzielne stanowisko ds. Ppoż. |
"POŻ" |
§ 19. Schemat organizacyjny Starostwa stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 20. Do wspólnych zadań wydziałów i stanowisk samodzielnych należy odpowiednio:
1) przestrzeganie przepisów prawa,
2) prowadzenie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej należących do właściwości Powiatu,
3) przygotowywanie propozycji projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz na sesje Rady, posiedzenia Zarządu oraz dla potrzeb Osoby nadzorującej,
4) realizowanie zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu oraz zarządzeń Starosty,
5) rozpatrywanie i załatwianie w porozumieniu z Osobą nadzorującą interpelacji, zapytań i wniosków radnych,
6) współpraca z komisjami Rady w zakresie realizowanych zadań,
7) współuczestniczenie w opracowywaniu Raportu o stanie Powiatu Poznańskiego,
8) współuczestniczenie w opracowywaniu zamierzeń rozwojowych Powiatu,
9) współdziałanie ze Skarbnikiem w zakresie opracowywania materiałów do projektu budżetu,
10) przygotowywanie wyjaśnień w sprawach złożonych skarg i wniosków oraz petycji,
11) współdziałanie w realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego, ochrony ludności, obrony cywilnej i spraw obronnych,
12) przedstawianie propozycji na rzecz usprawnienia pracy Starostwa,
13) realizacja zadań wyborczych przez organy Powiatu,
14) wykonywanie nałożonych zadań obronnych wynikających z „Planu operacyjnego funkcjonowania powiatu poznańskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia państwa i w czasie wojny".
§ 21. 1. Starosta może upoważnić pracowników, którym powierzono zadania o szczególnym charakterze do używania tytułu służbowego odpowiadającego powierzonym zadaniom jak np. „pełnomocnik ds...., doradca, asystent, koordynator" itp.
2. Starosta w drodze zarządzenia określa tryb wyboru i działania reprezentanta załogi.
§ 22.1. Organizację wewnętrzną wydziałów, a w szczególności:
1) liczbę etatów w wydziale,
2) liczbę zastępców dyrektora,
3) filie, referaty i stanowiska pracy,
4) schemat organizacyjny wydziału,
5) rodzaje rejestrów publicznych i innych rejestrów prowadzonych w wydziale,
6) procedury kontroli wewnętrznej i dokumentowanie procesu kontroli,
określa zarządzeniem Starosta. Projekt zarządzenia opracowuje dyrektor wydziału w uzgodnieniu z Osobą nadzorującą wydział. Projekt zarządzenia opiniuje Sekretarz.
2. Szczegółowe zakresy odpowiedzialności, obowiązków i uprawnień pracowników wydziałów przygotowują dyrektorzy wydziałów a zatwierdza Starosta po zaopiniowaniu przez Osobę nadzorującą.
3. Szczegółowe zakresy odpowiedzialności, obowiązków i uprawnień dyrektorów wydziałów oraz stanowisk samodzielnych przygotowuje Wydział Kadr i Płac a zatwierdza Starosta, po zaopiniowaniu przez Osobę nadzorującą.
4. Postanowienia zawarte w ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do zastępcy skarbnika.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2025-03-17 16:03
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2025-03-18 09:18
Rejestr zmian
- zmieniono 2025-03-18 09:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2025-03-18 09:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński