BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
§ 51. Do zadań Wydziału Dróg i Gospodarki Przestrzennej „WD” należą czynności związane między innymi z:
1. w zakresie zarządzania ruchem i bezpieczeństwa ruchu drogowego:
- wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie w sposób szczególny dróg publicznych powiatowych i gminnych,
- uzgadnianiem wykorzystania w sposób szczególny dróg publicznych powiatowych i gminnych,
- uzgadnianiem wykorzystania dróg publicznych powiatowych i gminnych w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego na potrzeby imprez o charakterze religijnym,
- rozpatrywaniem projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu,
- opracowywaniem lub zlecaniem do opracowania projektów organizacji ruchu uwzględniających wnioski wynikające
z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu, - zatwierdzaniem organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów na drogach publicznych powiatowych
i gminnych, - przekazywaniem zatwierdzonych organizacji ruchu do realizacji,
- przechowywaniem projektów organizacji ruchu i prowadzeniem ich ewidencji,
- kontrolowaniem na drogach publicznych powiatowych i gminnych wykonania zadań technicznych wynikających
z realizacji projektów organizacji ruchu, - kontrolowaniem na drogach publicznych powiatowych i gminnych prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, umieszczonych oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu,
- opiniowaniem projektów stałej organizacji ruchu na drogach krajowych i wojewódzkich w zakresie skrzyżowania
z drogami powiatowymi i gminnymi, - opiniowaniem projektów strefy płatnego parkowania,
- opiniowaniem geometrii drogi w projektach budowlanych,
- opiniowaniem pojazdu miarodajnego wykorzystywanego do projektowania drogi,
- współpracą w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, zarządami dróg i kolei, Policją oraz innymi jednostkami.
2. w zakresie dróg publicznych:
- współpracą z Zarządem Dróg Powiatowych w Poznaniu,
- współpracą z innymi zarządcami dróg,
- realizowaniem zadań wynikających z zawartych porozumień z burmistrzami miast na terenie powiatu poznańskiego, wykonujących funkcje zarządcy dla dróg powiatowych, przebiegających w granicach administracyjnych miast,
- realizowaniem zadań wynikających z zawartych porozumień w sprawie powierzenia gminom zarządzania drogami powiatowymi,
- realizowaniem zadań wynikających z zawartych umów w sprawie udzielenia pomocy finansowej między jednostkami samorządu terytorialnego na realizację zadań na drogach publicznych,
- opiniowaniem zaliczenia lub pozbawienia kategorii drogi gminnej na terenie powiatu lub kategorii drogi powiatowej na terenie powiatu sąsiedniego,
- zaliczaniem i pozbawianiem dróg kategorii dróg powiatowych,
- ustalaniem przebiegu dróg powiatowych,
- wprowadzaniem zakazu pędzenia zwierząt na określonych drogach lub obszarach oraz w określonym czasie,
- sprawdzaniem projektów budowlanych we wnioskach o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
- wydawaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla dróg powiatowych i gminnych,
- wydawaniem dzienników budowy dla inwestycji wykonywanych na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
3. w zakresie opiniowania i uzgadniania dokumentacji:
- uzgadnianiem następujących projektów:
a) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zadań samorządowych,
b) planów ogólnych,
c) decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie zadań samorządowych, - opiniowaniem projektów planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
- opiniowaniem projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
- opiniowaniem dokumentacji w sprawie uzyskania następujących decyzji:
a) o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
b) o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej,
c) o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego,
d) o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego,
e) o ustaleniu lokalizacji regionalnej sieci szerokopasmowej,
f) o pozwoleniu na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych,
g) o ustaleniu lokalizacji strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2024-06-26 10:14
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-08-02 09:07