BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
§ 29. Do zadań Wydziału Organizacyjnego „OP” należą czynności związane między innymi z:
1. w zakresie obsługi Zarządu i Starosty:
- obsługą organizacyjną i protokolarną posiedzeń Zarządu,
- koordynacją prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,
- zbieraniem i opracowywaniem materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,
- prowadzeniem dokumentacji związanej z korespondencją Starosty i Zarządu z Radą w zakresie:
a) opiniowania projektów uchwał Rady przygotowywanych przez Zarząd,
b) wniosków komisji Rady i interpelacji kierowanych do Zarządu i Starosty oraz innych spraw związanych ze współpracą Starosty, Zarządu i Rady oraz monitorowaniem udzielania odpowiedzi przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu na wnioski i interpelacje, - opracowaniem raportu Zarządu Powiatu w Poznaniu o stanie Powiatu Poznańskiego,
- opracowaniem sprawozdań z działalności Zarządu,
- prowadzeniem następujących rejestrów:
a) uchwał Zarządu,
b) zarządzeń Starosty,
c) wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
d) umów zawieranych przez Powiat, Starostę i Starostwo z wyłączeniem umów ze stosunku pracy, umów
o organizację praktyk, wolontariat itp.,
2. w zakresie kontroli zewnętrznych:
- prowadzeniem dokumentacji z kontroli zewnętrznych w szczególności protokołów kontroli, wystąpień pokontrolnych i odpowiedzi na zalecenia pokontrolne,
- prowadzeniem książki kontroli,
3. w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
- opracowaniem projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu i jego nowelizacji,
- opracowywaniem i opiniowaniem innych aktów prawnych niezbędnych do funkcjonowania Starostwa jako organizacji,
- inicjowaniem działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa jako organizacji,
- opracowaniem blankietów korespondencyjnych,
- przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów reprezentanta załogi,
- administrowanie Intranetem,
4. w zakresie skarg i wniosków:
- prowadzeniem i nadzorowaniem rejestru skarg i wniosków, o którym mowa w § 61 ust. 1 i 2 pkt 1 Regulaminu,
- monitorowaniem terminowego rozpatrywania skarg i wniosków,
- współpracą z Radą w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków, należących do właściwości Rady,
- przygotowywaniem sprawozdawczości dotyczącej skarg i wniosków,
5. w zakresie petycji, o których mowa w ustawie o petycjach z wyjątkiem petycji złożonych do Rady;
6. w zakresie spraw związanych z oświadczeniami o stanie majątkowym zwanymi oświadczeniami majątkowymi, o których mowa w ustawie o samorządzie powiatowym;
7. w zakresie obsługi klientów:
- prowadzeniem punktu informacyjnego,
- prowadzeniem i administrowaniem urzędowym publikatorem teleinformatycznym - Biuletynem Informacji Publicznej,
- obsługą punktu potwierdzającego profile zaufane elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) w Starostwie,
- pełnieniem roli Administratora Podmiotu Publicznego na platformie ePUAP,
8. w zakresie obsługi kancelaryjnej Starostwa:
- prowadzeniem kancelarii Starostwa - przyjmowaniem i wysyłaniem przesyłek,
- prowadzeniem rejestru przesyłek,
- współpracą z dostawcą usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek,
9. w zakresie sprawozdawczości elektronicznej:
- zarządzaniem sprawozdawczością elektroniczną,
- współpracą z Głównym Urzędem Statystycznym,
10. w zakresie archiwum zakładowego:
- prowadzeniem archiwum zakładowego,
- wdrażaniem i nadzorowaniem przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- bieżącym nadzorowaniem prawidłowości wykonywania czynności kancelaryjnych w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw (zadania wykonuje koordynator czynności kancelaryjnych),
- współpracą z komórkami organizacyjnymi Starostwa w zakresie zdawania akt do archiwum zakładowego,
- współpracą z Archiwum Państwowym.
11. w zakresie stowarzyszeń i fundacji:
- sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia,
z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego, - sprawowaniem nadzoru nad uczniowskimi klubami sportowymi i klubami sportowymi, działającymi w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z art. 4 ustawy o sporcie,
- sprawowaniem nadzoru nad działalnością fundacji ze względu na siedzibę fundacji,
- prowadzeniem kontroli w zakresie wypełniania przez stowarzyszenia i fundacje, będące instytucjami obowiązanymi, obowiązku przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
- przekazywaniem Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej planów i informacji sporządzanych
w związku z prowadzonym nadzorem nad stowarzyszeniami i fundacjami, - prowadzeniem ewidencji:
a) stowarzyszeń zwykłych,
b) uczniowskich klubów sportowych,
c) klubów sportowych, działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, - występowanie do sądu w zakresie prowadzonego nadzoru nad stowarzyszeniami i klubami, w przypadkach określonych w ustawie, z wnioskiem o upomnienie, uchylenie niezgodnej z prawem lub statutem uchwały, rozwiązanie stowarzyszenia, klubu,
- występowanie do sądu w zakresie prowadzonego nadzoru nad fundacjami, w przypadkach określonych
w przepisach, z wnioskiem o stwierdzenie zgodności działania fundacji z przepisami prawa, statutem oraz celem, w jakim fundacja została ustanowiona, o uchylenie uchwały zarządu fundacji, w tym o wstrzymanie wykonania uchwały do czasu rozstrzygnięcia sprawy, o zawieszenie zarządu fundacji i wyznaczenie zarządcy przymusowego, o likwidację fundacji.
12. w zakresie przyjmowania i wyjaśniania zgłoszeń naruszeń oraz ochrony sygnalistów,
13. w zakresie prowadzenia Rejestru Instytucji Kultury, dla których organizatorem jest Powiat,
14. koordynowaniem działań związanych z występowaniem do właściwych instytucji z wnioskami
o nadanie odznaczeń zasłużonym i długoletnim pracownikom Starostwa.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2024-06-26 08:53
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-08-02 08:24