BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

<< powrót

ROZDZIAŁ VIII

Zasady podpisywania pism

§ 68. Do podpisu Starosty w szczególności zastrzeżone są:

  1. pisma w sprawach należących do kompetencji Starosty na podstawie przepisów prawa,
  2. pisma i decyzje w sprawach należących do jego właściwości, stosownie do ustalonego podziału zadań pomiędzy Starostą, Wicestarostą i Członkami Zarządu,
  3. wnioski o nadanie odznaczeń i nagród państwowych, resortowych i regionalnych dla pracowników Starostwa
    i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
  4. pisma związane z działaniami nadzorczymi Najwyższej Izby Kontroli, Prokuratora, Regionalnej Izby Obrachunkowej
    i innych organów kontroli,
  5. decyzje w sprawach osobowych dyrektorów, stanowisk samodzielnych Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
  6. listy płac, nagród i premii pracowników Starostwa,
  7. decyzje o nawiązaniu lub rozwiązaniu stosunku pracy z pracownikami Starostwa,
  8. zgody na udzielenie pracownikom urlopu bezpłatnego,
  9. listy intencyjne do kontrahentów zagranicznych,
  10. delegacje służbowe dla Wicestarosty, Członków Zarządu, Skarbnika i Sekretarza,
  11. korespondencja kierowana do:

a)   Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków Sejmu i Senatu oraz posłów i senatorów,

b)   Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów,

c)   Ministrów oraz Kierowników urzędów centralnych,

d)   Wojewody Wielkopolskiego,

e)   Marszałków,

f)     Starostów,

g)   Naczelników Urzędów Skarbowych.

§ 69. 1. Wicestarosta i Członkowie Zarządu podpisują:

  1. pisma i dokumenty w sprawach należących do ich kompetencji a będących w  zakresie spraw    prowadzonych  przez  nadzorowane wydziały,
  2. decyzje w zakresie posiadanych upoważnień z wyjątkiem decyzji, których wydanie wymagane jest przez przepisy prawa w formie decyzji Zarządu,
  3. odpowiedzi na skargi dotyczące dyrektorów nadzorowanych wydziałów w zakresie udzielonego przez Starostę upoważnienia,
  4. wnioski o przeszeregowanie pracowników nadzorowanego wydziału,
  5. delegacje służbowe dla dyrektorów nadzorowanych wydziałów i dyrektorów jednostek organizacyjnych Powiatu.

2. Skarbnik podpisuje odpowiednio pisma i dokumenty nadzorowanego przez niego wydziału, dotyczące:

  1. decyzji w zakresie posiadanych upoważnień,
  2. przygotowania wniosków do projektu budżetu i informacji o uchwalonym budżecie oraz  jego zmianach,
  3. wniosków o przeszeregowanie pracowników nadzorowanych wydziałów,
  4. wniosków o przyznanie nagród dla pracowników nadzorowanych wydziałów,
  5. delegacji służbowych dla pracowników nadzorowanych wydziałów.

3. Sekretarz podpisuje odpowiednio pisma i dokumenty nadzorowanych przez niego wydziałów, dotyczące:

  1. materiałów do budżetu,
  2. opiniowania wniosków,
  3. wniosków o przyznanie nagród dla dyrektorów nadzorowanych wydziałów,
  4. delegacji służbowych dla dyrektorów nadzorowanych wydziałów,
  5. pism i dokumentów w ramach udzielonego przez Starostę upoważnienia.

§ 70. 1. Dyrektorzy wydziałów:

  1. aprobują wstępnie pisma w sprawach należących do kompetencji Starosty, Wicestarosty, Członków Zarządu, Skarbnika i Sekretarza według podziału zadań,
  2. podpisują  pisma  w  sprawach  nie  zastrzeżonych  dla  osób wymienionych w pkt 1 a należących do zakresu działania wydziałów (informacje, opinie, wnioski),
  3. podpisują  dokumenty  w  sprawach   dotyczących   organizacji  wewnętrznej  wydziału  i   zadań   dla  poszczególnych stanowisk pracy,
  4. delegacje służbowe dla pracowników nadzorowanych wydziałów.

2.  Dyrektorzy wydziałów i ich zastępcy podpisują decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej na podstawie upoważnienia Starosty.

3. Dyrektorzy wydziałów określają rodzaje pism, do których upoważnieni są ich zastępcy i inni pracownicy wydziałów oraz nadzorują przygotowanie pism przez pracowników, którzy parafują je swoim podpisem i datą sporządzenia, umieszczonymi pod tekstem z lewej strony.

4. Postanowienia zawarte w ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do zastępcy skarbnika.

Metryka

  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2024-06-24 14:44
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-08-06 12:24

Rejestr zmian

  • zmieniono 2024-06-25 14:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-06-26 08:34 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-06-26 14:20 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-08-01 09:14 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-08-06 12:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

Banery