BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
ROZDZIAŁ VIII
Zasady podpisywania pism
§ 68. Do podpisu Starosty w szczególności zastrzeżone są:
- pisma w sprawach należących do kompetencji Starosty na podstawie przepisów prawa,
- pisma i decyzje w sprawach należących do jego właściwości, stosownie do ustalonego podziału zadań pomiędzy Starostą, Wicestarostą i Członkami Zarządu,
- wnioski o nadanie odznaczeń i nagród państwowych, resortowych i regionalnych dla pracowników Starostwa
i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu, - pisma związane z działaniami nadzorczymi Najwyższej Izby Kontroli, Prokuratora, Regionalnej Izby Obrachunkowej
i innych organów kontroli, - decyzje w sprawach osobowych dyrektorów, stanowisk samodzielnych Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
- listy płac, nagród i premii pracowników Starostwa,
- decyzje o nawiązaniu lub rozwiązaniu stosunku pracy z pracownikami Starostwa,
- zgody na udzielenie pracownikom urlopu bezpłatnego,
- listy intencyjne do kontrahentów zagranicznych,
- delegacje służbowe dla Wicestarosty, Członków Zarządu, Skarbnika i Sekretarza,
- korespondencja kierowana do:
a) Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków Sejmu i Senatu oraz posłów i senatorów,
b) Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów,
c) Ministrów oraz Kierowników urzędów centralnych,
d) Wojewody Wielkopolskiego,
e) Marszałków,
f) Starostów,
g) Naczelników Urzędów Skarbowych.
§ 69. 1. Wicestarosta i Członkowie Zarządu podpisują:
- pisma i dokumenty w sprawach należących do ich kompetencji a będących w zakresie spraw prowadzonych przez nadzorowane wydziały,
- decyzje w zakresie posiadanych upoważnień z wyjątkiem decyzji, których wydanie wymagane jest przez przepisy prawa w formie decyzji Zarządu,
- odpowiedzi na skargi dotyczące dyrektorów nadzorowanych wydziałów w zakresie udzielonego przez Starostę upoważnienia,
- wnioski o przeszeregowanie pracowników nadzorowanego wydziału,
- delegacje służbowe dla dyrektorów nadzorowanych wydziałów i dyrektorów jednostek organizacyjnych Powiatu.
2. Skarbnik podpisuje odpowiednio pisma i dokumenty nadzorowanego przez niego wydziału, dotyczące:
- decyzji w zakresie posiadanych upoważnień,
- przygotowania wniosków do projektu budżetu i informacji o uchwalonym budżecie oraz jego zmianach,
- wniosków o przeszeregowanie pracowników nadzorowanych wydziałów,
- wniosków o przyznanie nagród dla pracowników nadzorowanych wydziałów,
- delegacji służbowych dla pracowników nadzorowanych wydziałów.
3. Sekretarz podpisuje odpowiednio pisma i dokumenty nadzorowanych przez niego wydziałów, dotyczące:
- materiałów do budżetu,
- opiniowania wniosków,
- wniosków o przyznanie nagród dla dyrektorów nadzorowanych wydziałów,
- delegacji służbowych dla dyrektorów nadzorowanych wydziałów,
- pism i dokumentów w ramach udzielonego przez Starostę upoważnienia.
§ 70. 1. Dyrektorzy wydziałów:
- aprobują wstępnie pisma w sprawach należących do kompetencji Starosty, Wicestarosty, Członków Zarządu, Skarbnika i Sekretarza według podziału zadań,
- podpisują pisma w sprawach nie zastrzeżonych dla osób wymienionych w pkt 1 a należących do zakresu działania wydziałów (informacje, opinie, wnioski),
- podpisują dokumenty w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej wydziału i zadań dla poszczególnych stanowisk pracy,
- delegacje służbowe dla pracowników nadzorowanych wydziałów.
2. Dyrektorzy wydziałów i ich zastępcy podpisują decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej na podstawie upoważnienia Starosty.
3. Dyrektorzy wydziałów określają rodzaje pism, do których upoważnieni są ich zastępcy i inni pracownicy wydziałów oraz nadzorują przygotowanie pism przez pracowników, którzy parafują je swoim podpisem i datą sporządzenia, umieszczonymi pod tekstem z lewej strony.
4. Postanowienia zawarte w ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do zastępcy skarbnika.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2024-06-24 14:44
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-08-06 12:24