BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Wydział Komunikacji i Transportu
- Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
- Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
- Wydział Gabinet Starosty, Komunikacji Społecznej i Promocji Powiatu
- Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Nieruchomości
- Wydział Finansów
- Wydział Edukacji
- Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia
- Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej
- Powiatowy Konserwator Zabytków
- Wydział Gospodarowania Mieniem
Treść strony
Nowość!
Płatności onlineza pośrednictwem Platformy E-COM STP |
|
Wszelkie informacje znajdują się w sekcji: Opłaty.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2024-09-05 11:07
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-11-14 08:51
ZMIANA TREŚCI ZEZWOLENIA NA WYKONYWANIE ZAWODU PRZEWOŹNIKA DROGOWEGO LUB LICENCJI NA KRAJOWY TRANSPORT DROGOWY (KT-207)
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o zmianę danych (dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej)
- W przypadku zmiany dotyczącej nazwy lub adresu przedsiębiorcy:
Załączniki:
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa,
- dowód uiszczenia opłaty za zmianę,
Do wglądu: dokument potwierdzający tożsamość.
- W przypadku zmiany dotyczącej nazwy lub adresu z jednoczesnym zwiększeniem liczby wypisów:
Załączniki:
- dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiedniej sytuacji finansowej na wszystkie pojazdy zgłoszone
we wniosku, - aktualny wykaz pojazdów samochodowych, zawierający: markę/typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, numer VIN, wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem
(wzór dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej), - w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa,
- dowód uiszczenia opłaty za zmianę i wydanie dodatkowych wypisów,
Do wglądu: dokument potwierdzający tożsamość.
- W przypadku zmiany danych w związku z przeniesieniem uprawnień wynikających z posiadanego dokumentu:
Załączniki:
- dokumenty potwierdzające spełnianie wymogów odpowiednio do przenoszonego uprawnienia,
- aktualny wykaz pojazdów samochodowych, zawierający: markę/typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, numer VIN, wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem (wzór dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej),
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa,
- dowód uiszczenia opłaty za przeniesienie uprawnień.
Do wglądu: dokument potwierdzający tożsamość.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Komunikacji i Transportu, Referat ds. Działalności Gospodarczej, parter, pokój 036.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Dokonanie zmiany danych i wydanie nowych dokumentów.
OPŁATY
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP: https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
- Za zmianę zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty jak za udzielenie zezwolenia lub licencji;
- Za wydanie wypisu w przypadku zmiany zezwolenia lub licencji pobiera się opłatę w wysokości 5% procent opłaty jak za udzielenie licencji lub zezwolenia.
Opłatę za wydanie wtórnika dokumentu można uiścić kartą płatniczą we wpłatomacie zlokalizowanym w Wydziale Komunikacji i Transportu lub przelewem bankowym na rachunek Starostwa Powiatowego w Poznaniu, nr konta:
77 10301247 0000 0000 3491 6241.
OPŁATY SKARBOWE:
- Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto Urzędu Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763.
- Opłatę skarbową w wysokości 17 zł za udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, złożoną w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (w przypadku osoby fizycznej) lub ze względu na siedzibę
(w przypadku osoby prawnej) mocodawcy.
Z opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa zwolnieni są małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu,
w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.
DODATKOWE INFORMACJE
Wszelkie zmiany danych przedsiębiorca zobowiązany jest zgłosić organowi udzielającemu zezwolenia lub licencji
w ciągu 28 dni od dnia ich powstania. W przypadku gdy zmiany obejmują dane zawarte w zaświadczeniu lub licencji przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o jego zmianę. W przypadku zmian, które dotyczą pojazdów
(np. zmiana numerów rejestracyjnych, zbycie pojazdu i zastąpienie go innym), a nie powodują zwiększenia ilości pojazdów, należy złożyć stosowną informację.
Możliwe jest przesłanie wniosku:
- pocztą na adres siedziby Starostwa,
- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP (w tym przypadku wymagane jest podpisanie elektronicznych dokumentów profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym).
Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można od osób prowadzących sprawy (Michał Pąk, Dorota Lehmann, Daniel Kucharski) pod nr telefonu 61 8410-727, 61 8410-608 lub 61 2228-963.
Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym;
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego
oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych; - Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów.
- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2025-02-14
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2021-11-10 14:57
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2025-02-14 12:09
Druki do pobrania:
- Wniosek o zmianę danych (PDF) 775.7kB
Metryka
- opublikował: Pieczyński Maciejdata publikacji: 2022-03-07 12:22
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-10-28 12:58
Ilość pobrań: 378 - Wykaz pojazdów (PDF) 504.02kB
Metryka
- opublikował: Pieczyński Maciejdata publikacji: 2022-03-07 12:42
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-10-28 12:59
Ilość pobrań: 279 Metryka
- opublikował: Pieczyński Maciejdata publikacji: 2022-03-07 12:44
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-10-28 12:59
Ilość pobrań: 1136
Wersja plików z polem tekstowym
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2023-12-21 12:52
Wizytówka
