BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Wydział Komunikacji i Transportu
- Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
- Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
- Wydział Gabinet Starosty, Komunikacji Społecznej i Promocji Powiatu
- Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Nieruchomości
- Wydział Finansów
- Wydział Edukacji
- Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia
- Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej
- Powiatowy Konserwator Zabytków
- Wydział Gospodarowania Mieniem
Treść strony
CZASOWE WYCOFANIE POJAZDU Z RUCHU (KT-16)
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej)
Załączniki:
- oryginał dowodu rejestracyjnego,
- tablice rejestracyjne do depozytu,
- oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną, że pojazd wymaga naprawy, o której mowa w art. 78a ust. 4b (w przypadku samochodu osobowego),
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej),
Do wglądu:
- dowód uiszczenia opłat,
- oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub karty pobytu.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18 Wydział Komunikacji i Transportu Referat ds. rejestracji pojazdów - parter, sala obsługi Tel. 61 8410-748 |
pon. 9:00 - 16:30, wt - pt. 8:00 - 15:00 |
---|---|
Czerwonak ul. Gdyńska 53 tel. 61 2269-235 lub 236 (w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii) |
pon. 9:00 - 16:30, wt - pt. 8:00 - 15:00 |
Pobiedziska ul. Kościuszki 4 |
|
Stęszew, ul. Poznańska 20 |
|
Swarzędz ul. Poznańska 25 |
|
Tarnowo Podgórne ul. Poznańska 96 |
|
Kórnik ul. Poznańska 83, |
pon. 9:00 - 16:30, |
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Uzyskanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu,
w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.
OPŁATY
Opłatę komunikacyjną należy uiścić na konto Starostwa Powiatowego w Poznaniu,
nr konta 77103012470000000034916241, w wysokości:
- 80,00 zł za decyzję o czasowym wycofaniu z ruchu na okres 2 miesięcy samochodu ciężarowego, przyczepy
o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t, ciągnika samochodowego, pojazdu specjalnego lub autobusu.
W przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o:
- 4 zł - licząc od 3 do 12 miesiąca,
- 2 zł - od 13 do 24 miesiąca,
- 0,25 zł - od 25 do 48 miesiąca. - 80,00 zł za decyzję o czasowym wycofaniu samochodu osobowego z ruchu na okres 3 miesięcy. W przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 3 miesiące opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o 4 zł licząc od 4 do 12 miesiąca.
W Wydziale Komunikacji i Transportu oraz w filiach Wydziału można dokonać opłaty komunikacyjnej kartą płatniczą.
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP: https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu.
- Wydział Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu na ul. Jackowskiego 18,
na konto Urzędu Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Pobiedziskach, na konto Urzędu Miasta i Gminy Pobiedziska, nr konta:
56 9044 0001 2103 0100 0268 0001; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Swarzędzu, na konto Urzędu Miasta i Gminy Swarzędz, nr konta:
13 1600 1084 1843 0348 6000 0004; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Stęszewie, na konto Urzędu Gminy Stęszew, nr konta:
54 9048 0007 0027 3550 2000 0001; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Tarnowie Podgórnym, na konto Urzędu Gminy Tarnowo Podgórne,
nr konta: 24 1160 2202 0000 0006 4200 2632; - Filia WKiT w Czerwonaku, na konto Urzędu Gminy Czerwonak, nr konta: 48 1020 4027 0000 1202 1192 8431;
- Filia WKiT w Kórniku, na konto Urzędu Miasta i Gminy Kórnik, nr konta: 26 9076 0008 2001 0000 0215 0002.
DODATKOWE INFORMACJE
Wycofaniu czasowemu podlegają zarejestrowane:
- samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t;
- ciągniki samochodowe;
- pojazdy specjalne;
- autobusy;
- samochody osobowe.
Samochody osobowe mogą podlegać czasowemu wycofaniu z ruchu na wniosek właściciela w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji:
a) w przypadkach, o których mowa w art. 81 ust. 11 pkt 1 lit. b oraz pkt 6,
b) w przypadku wystąpienia szkody istotnej.
Samochód osobowy może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 3 do 12 miesięcy bez możliwości przedłużenia tego okresu i nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia, w którym upłynął okres czasowego wycofania określony
w ostatniej decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu. Właściciel pojazdu składając wniosek o czasowe wycofanie samochodu osobowego z ruchu, składa oświadczenie, że pojazd ten wymaga wykonania naprawy w związku
z uszkodzeniem zasadniczych elementów nośnych konstrukcji w przypadkach, o których mowa powyżej.
Oświadczenie to składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia".
Pojazdy wymienione w pkt od 1 do 4 (samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t, ciągniki samochodowe, pojazdy specjalne oraz autobusy) mogą być czasowo wycofane z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy. Okres ten może być przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu. W celu przedłużenia okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu właściciel pojazdu, najpóźniej w dniu, kiedy upływa termin wycofania, składa w organie rejestrującym wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu, do którego dołącza poprzednią decyzje o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
Okres czasowego wycofania pojazdu z ruchu na pisemny wniosek właściciela pojazdu może ulec skróceniu, ale pojazd przywracany do ruchu musi mieć ważne badanie okresowe. W przypadku dopuszczania do ruchu samochodu osobowego po jego czasowym wycofaniu konieczne jest również wykonanie dodatkowego badania technicznego pojazdu, potwierdzone w centralnej ewidencji pojazdów. W przypadku braku w centralnej ewidencji pojazdów informacji
o dodatkowym badaniu technicznym, dopuszczenie do ruchu następuje na podstawie przedłożonego zaświadczenia
o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu.
Po upływie okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu organ rejestrujący na pisemny wniosek właściciela pojazdu oraz po dołączeniu decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, zwraca właścicielowi pojazdu dowód rejestracyjny oraz tablice rejestracyjne.
Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można w punkcie informacyjnym Wydziału Komunikacji i Transportu oraz pod nr telefonu 61 8410-748, 61 8410-598.
Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl
W zakresie rejestracji pojazdów można korzystać z usługi umawiania wizyt przez Internet - www.bip.powiat.poznan.pl - zakładka Rezerwacja wizyt.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów
z ruchu. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów, wymgagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2024-12-23
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Błażej Prajs
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2021-09-29 14:48
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-12-23 15:31
Rejestr zmian
- zmieniono 2021-10-04 11:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2021-11-03 10:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta hiperłącza
- zmieniono 2022-01-17 09:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja nr konta dla filii Pobiedziska
- zmieniono 2022-02-25 10:19 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja treści
- zmieniono 2022-02-25 10:21 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2022-03-08 09:17 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2022-04-12 11:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-09-05 14:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja po zmianie przepisów
- zmieniono 2022-09-08 09:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-09-29 14:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-09-30 08:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2023-07-03 10:14 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2023-11-24 11:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2023-11-24 11:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2024-09-06 08:36 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
- zmieniono 2024-09-11 09:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2024-09-12 09:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2024-12-23 15:31 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja konta bankowego - Tarnowo Podgórne