BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
Nowość!
Płatności onlineza pośrednictwem Platformy E-COM STP |
|
Wszelkie informacje znajdują się w sekcji: Opłaty.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2024-09-05 11:07
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-11-14 08:51
KOMUNIKAT
o wygaszeniu decyzji o rejestracji pojazdów wydanych przed dniem 14 marca 2005 r.
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.) w związku z art. 17 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości (Dz. U. z 2023 r. poz. 1394) Starosta Poznański zawiadamia, że decyzje o rejestracji pojazdów wydane przed dniem 14 marca 2005 r. dotyczące pojazdów nieposiadających ważnego okresowego badania technicznego, w stosunku do których ich posiadacze nie dopełnili obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, jeżeli pojazd im podlega, przez okres dłuższy niż 10 lat, przypadający bezpośrednio przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości, wygasają z mocy prawa z dniem 10 czerwca 2024 r.
Szczegółowych informacji na temat w/w pojazdów można uzyskać w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Błażej Prajsdata wytworzenia: 2024-06-10
- opublikował: Pieczyński Maciejdata publikacji: 2024-06-10 14:30
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-11-04 12:19
Informacja
dotycząca zmiany przepisów w zakresie obowiązku rejestracji pojazdów oraz zawiadamiania o zbyciu pojazdu
Na podstawie Ustawy z dnia 07 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości /Dz.U.2023.1394/, zmieniają się przepisy dotyczące rejestracji pojazdów oraz zawiadamiania o zbyciu/nabyciu. Nowe przepisy obowiązują od 01.01.2024 r.
UZYSKANIE WTÓRNIKA TABLIC REJESTRACYJNYCH W PRZYPADKU ICH ZNISZCZENIA LUB UTRATY (KT-13)
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek (dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej)
Załączniki:
- oryginał dowodu rejestracyjnego,
- zniszczone tablice rejestracyjne lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku utraty tablic(y),
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej),
Do wglądu:
- oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub karty pobytu,
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej,
Do odbioru wtórnika tablicy rejestracyjnej należy przedstawić następujące dokumenty:
- oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub karty pobytu,
- oryginał dowodu rejestracyjnego,
- tablicę rejestracyjną,
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej).
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18 Wydział Komunikacji i Transportu Referat ds. rejestracji pojazdów - parter, sala obsługi Tel. 61 8410-748 |
pon. 9:00 - 16:30, wt - pt. 8:00 - 15:00 |
---|---|
Czerwonak ul. Gdyńska 53 tel. 61 2269-235 lub 236 (w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii) |
pon. 9:00 - 16:30, wt - Pt. 8:00 - 15:00 |
Pobiedziska ul. Kościuszki 4 |
|
Stęszew, ul. Poznańska 20 |
|
Swarzędz ul. Poznańska 25 |
|
Tarnowo Podgórne ul. Poznańska 96 |
|
Kórnik ul. Poznańska 83, |
pon. 9:00 - 16:30, |
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Po złożeniu wniosku tablice rejestracyjne są zamawiane u producenta.
OPŁATY
Opłatę komunikacyjną należy uiścić na konto Starostwa Powiatowego w Poznaniu, nr konta 77103012470000000034916241, w wysokości:
- 52,50 zł - wtórnik jednej tablicy, w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego, motocykla, przyczepy, naczepy oraz ciągnika rolniczego,
- 92,50 zł - wtórnik dwóch tablic w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego,
- 42,50 zł - w przypadku motoroweru,
- 112,50 zł – wtórnik dwóch tablic zabytkowych,
- 62,50 zł - wtórnik jednej tablicy zabytkowej.
W Wydziale Komunikacji i Transportu oraz w filiach Wydziału można dokonać opłaty komunikacyjnej kartą płatniczą.
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP: https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu.
- Wydział Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu na ul. Jackowskiego 18,
na konto Urzędu Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20,
61-706 Poznań, nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Pobiedziskach, na konto Urzędu Miasta i Gminy Pobiedziska, nr konta:
56 9044 0001 2103 0100 0268 0001; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Swarzędzu, na konto Urzędu Miasta i Gminy Swarzędz, nr konta:
13 1600 1084 1843 0348 6000 0004; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Stęszewie, na konto Urzędu Gminy Stęszew, nr konta:
54 9048 0007 0027 3550 2000 0001; - Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Tarnowie Podgórnym, na konto Urzędu Gminy Tarnowo Podgórne,
nr konta: 32 1050 1520 1000 0024 3672 4641; - Filia WKiT w Czerwonaku, na konto Urzędu Gminy Czerwonak, nr konta: 48 1020 4027 0000 1202 1192 8431;
- Filia WKiT w Kórniku, na konto Urzędu Miasta i Gminy Kórnik, nr konta: 26 9076 0008 2001 0000 0215 0002.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje.
DODATKOWE INFORMACJE
Wydanie wtórnika tablic(y) rejestracyjnych jest możliwe tylko w przypadku kiedy pojazd posiada tzw. "białe" tablice
oraz został zarejestrowany/przerejestrowany przez tutejszy urząd.
Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności, wniosek, może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Na okres konieczny do wykonania wtórnika tablic(y) rejestracyjnych właściciel pojazdu może ubiegać się o wydanie
dla pojazdu tablic tymczasowych oraz pozwolenia czasowego. Opłatę komunikacyjną za rejestrację czasową należy uiścić
na konto Starostwa Powiatowego w Poznaniu, nr konta 77103012470000000034916241, w wysokości:
- 61,00 zł - w przypadku samochodu osobowego, ciężarowego, ciągnika samochodowego,
- 39,75 zł - w przypadku przyczepy i naczepy,
- 36,75 zł - w przypadku motocykla, motoroweru, ciągnika rolniczego.
Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można w punkcie informacyjnym Wydziału Komunikacji i Transportu oraz pod nr telefonu 61 8410-748, 61 8410-598.
Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl
W zakresie rejestracji pojazdów można korzystać z usługi umawiania wizyt przez Internet - www.bip.powiat.poznan.pl - zakładka Rezerwacja wizyt.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów
w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów, wymgagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2023-06-30
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Błażej Prajs
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2021-09-28 12:41
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-09-12 09:41
Druki do pobrania:
Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych w przypadku ich zniszczenia lub utraty
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2022-09-29 09:18
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-10-25 11:35
Ilość pobrań: 898Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2022-09-09 08:23
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-10-25 11:35
Ilość pobrań: 483