BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

Nowość!

Płatności online 

za pośrednictwem Platformy E-COM STP 

https://oplaty.powiat.poznan.pl/  

Film instruktażowy    z9iLcYs2+cYp+csnzdjAPwD9ZmytkPWMGoAAAAASUVORK5CYII=


płatności online

Wszelkie informacje znajdują się w sekcji: Opłaty.

Metryka

  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2024-09-05 11:07
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-11-14 08:51

KOMUNIKAT
o wygaszeniu decyzji o rejestracji pojazdów wydanych przed dniem 14 marca 2005 r.

Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.) w związku z art. 17 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości (Dz. U. z 2023 r. poz. 1394) Starosta Poznański zawiadamia, że decyzje o rejestracji pojazdów wydane przed dniem 14 marca 2005 r. dotyczące pojazdów nieposiadających ważnego okresowego badania technicznego, w stosunku do których ich posiadacze nie dopełnili obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, jeżeli pojazd im podlega, przez okres dłuższy niż 10 lat, przypadający bezpośrednio przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości, wygasają z mocy prawa z dniem 10 czerwca 2024 r. 

Szczegółowych informacji na temat w/w pojazdów można uzyskać w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Błażej Prajs
    data wytworzenia: 2024-06-10
  • opublikował: Pieczyński Maciej
    data publikacji: 2024-06-10 14:30
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-11-04 12:19

Informacja
dotycząca zmiany przepisów w zakresie obowiązku rejestracji pojazdów oraz zawiadamiania o zbyciu pojazdu

Na podstawie Ustawy z dnia 07 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości /Dz.U.2023.1394/, zmieniają się przepisy dotyczące rejestracji pojazdów oraz zawiadamiania o zbyciu/nabyciu. Nowe przepisy obowiązują od 01.01.2024 r.


UZYSKANIE WTÓRNIKA DOWODU REJESTRACYJNEGO W PRZYPADKU JEGO ZNISZCZENIA LUB UTRATY (KT-09)


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek (dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej)

Załączniki:

  • oryginał dowodu rejestracyjnego lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego,
  • oryginał zaświadczenia z przeprowadzonych badań technicznych pojazdu, jeżeli termin następnych badań technicznych pojazdu nie jest możliwy do odczytania ze zniszczonego dowodu rejestracyjnego
    lub brak w centralnej ewidencji pojazdów informacji o terminie następnego badania technicznego,
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa  (wzór do pobrania poniżej),

Do wglądu:

  • oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub karty pobytu,
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej,

Do odbioru dowodu rejestracyjnego należy przedstawić następujące dokumenty:

  • oryginał pozwolenia czasowego (jeżeli było wydane),
  • oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub karty pobytu,
  • oryginał zaświadczenia z przeprowadzonych badań technicznych pojazdu, jeżeli upłynął termin badań technicznych w złożonych dokumentach,
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej),
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki
    za to ubezpieczenie,

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18
Wydział Komunikacji i Transportu
Referat ds. rejestracji pojazdów - parter, sala obsługi

Tel. 61 8410-748
pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00
Czerwonak ul. Gdyńska 53

tel. 61 2269-235
lub 236
(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)

pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00

Pobiedziska ul. Kościuszki 4

tel. 61 8977-171 lub 158

(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00

Stęszew, ul. Poznańska 20

tel. 61 8130-077
lub 060

(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00

Swarzędz ul. Poznańska 25

tel. 61 6511-265
lub 268
(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt. - Pt.
8:00 - 15:00

Tarnowo Podgórne ul. Poznańska 96

tel. 61 8959-241 lub 240

(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)


pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00

Kórnik ul. Poznańska 83,

tel.: 61 8410-630, lub 631
(w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii)

pon. 9:00 - 16:30,
wt - Pt.
8:00 - 15:00


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.


OPŁATY

Opłatę komunikacyjną należy uiścić na konto Starostwa Powiatowego w Poznaniu, nr konta 77103012470000000034916241, w wysokości:

  • 54 zł - za wydanie dowodu rejestracyjnego,
  • 18.50 zł - za wydanie pozwolenia czasowego na wniosek właściciela,

W Wydziale Komunikacji i Transportu oraz w filiach Wydziału można dokonać opłaty komunikacyjnej kartą płatniczą.

Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP:  https://oplaty.powiat.poznan.pl/

*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.

Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu.

  • Wydział Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu na ul. Jackowskiego 18,
    na konto Urzędu Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20,
    61-706 Poznań, nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763;
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Pobiedziskach, na konto Urzędu Miasta i Gminy Pobiedziska, nr konta:
    56 9044 0001 2103 0100 0268 0001;
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Swarzędzu, na konto Urzędu Miasta i Gminy Swarzędz, nr konta:
    13 1600 1084 1843 0348 6000 0004;
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Stęszewie, na konto Urzędu Gminy Stęszew, nr konta:
    54 9048 0007 0027 3550 2000 0001;  
  • Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Tarnowie Podgórnym, na konto Urzędu Gminy Tarnowo Podgórne,
    nr konta: 32 1050 1520 1000 0024 3672 4641;
  • Filia WKiT w Czerwonaku, na konto Urzędu Gminy Czerwonak, nr konta: 48 1020 4027 0000 1202 1192 8431;
  • Filia WKiT w Kórniku, na konto Urzędu Miasta i Gminy Kórnik, nr konta: 26 9076 0008 2001 0000 0215 0002.

TRYB ODWOŁAWCZY

Nie przysługuje.


DODATKOWE INFORMACJE

Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności, wniosek, może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.

Na okres niezbędny do wyprodukowania dowodu rejestracyjnego właściciel pojazdu może wystąpić z wnioskiem o wydanie pozwolenia czasowego.

Na życzenie Klienta, za pomocą Systemu Wysyłania Powiadomień istnieje możliwość przekazania informacji dotyczącej odbioru dowodu rejestracyjnego na wskazany numer telefonu komórkowego lub adres e-mail. W tym celu do wniosku należy załączyć oświadczenie, którego wzór jest dostępny do pobrania poniżej.

Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można w punkcie informacyjnym Wydziału Komunikacji i Transportu oraz pod nr telefonu 61 8410-748, 61 8410-598.

Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl


W zakresie rejestracji pojazdów można korzystać z usługi umawiania wizyt przez Internet –

www.bip.powiat.poznan.pl - zakładka Rezerwacja wizyt.


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów, wymgagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów
    w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

2023-06-30

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Błażej Prajs
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2021-09-30 12:37
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-09-12 09:37

QAAAABJRU5ErkJggg==
h8DaoKWf73UAgAAAABJRU5ErkJggg==

 


Druki do pobrania:

Uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego zniszczenia lub utraty

  • WNIOSEK (PDF) KT_09_zal_01_wn_28_09_2022.pdf 583.95kB
    (dodano: 2022-09-29 08:43, ostatnia modyfikacja: 2024-10-25 11:29)

    Metryka

    • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      data publikacji: 2022-09-29 08:43
    • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      ostatnia modyfikacja: 2024-10-25 11:29
    Ilość pobrań: 1103
  • Pełnomocnictwo (PDF) KT_01_zal_02_peln_09_09_2022.pdf 548.84kB
    (dodano: 2022-09-09 08:19, ostatnia modyfikacja: 2024-10-25 11:29)

    Metryka

    • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      data publikacji: 2022-09-09 08:19
    • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      ostatnia modyfikacja: 2024-10-25 11:29
    Ilość pobrań: 736
  • Metryka

    • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      data publikacji: 2021-10-04 14:12
    • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      ostatnia modyfikacja: 2024-10-25 11:30
    Ilość pobrań: 1085

Wizytówka

Uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego zniszczenia lub utraty

drukuj całą stronę

Banery