BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
§ 29. Do zadań Wydziału Organizacyjnego „OP” należą czynności związane między innymi z:
1. w zakresie obsługi Zarządu i Starosty:
1) obsługą organizacyjną i protokolarną posiedzeń Zarządu,
2) koordynacją prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,
3) zbieraniem i opracowywaniem materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,
4) prowadzeniem dokumentacji związanej z korespondencją Starosty i Zarządu z Radą w zakresie:
a) opiniowania projektów uchwał Rady przygotowywanych przez Zarząd,
b) wniosków komisji Rady i interpelacji kierowanych do Zarządu i Starosty oraz innych spraw związanych ze współpracą Starosty, Zarządu i Rady oraz monitorowaniem udzielania odpowiedzi przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu na wnioski i interpelacje,
5) opracowaniem raportu Zarządu Powiatu w Poznaniu o stanie Powiatu Poznańskiego,
6) opracowaniem sprawozdań z działalności Zarządu,
7) prowadzeniem następujących rejestrów:
a) uchwał Zarządu,
b) Zarządzeń Starosty,
c) wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
d) umów zawieranych przez Powiat, Starostę i Starostwo z wyłączeniem umów ze stosunku pracy, umów o organizację praktyk, wolontariat itp.,
8) sporządzaniem i publikowaniem miesięcznych wykazów umów, o których mowa w ust. 1 pkt 6) lit. d) w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Poznańskiego,
2. w zakresie kontroli zewnętrznych:
a) prowadzeniem dokumentacji z kontroli zewnętrznych w szczególności protokołów kontroli, wystąpień pokontrolnych i odpowiedzi na zalecenia pokontrolne,
b) prowadzeniem książki kontroli,
3. w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
- opracowaniem projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu i jego nowelizacji,
- opracowywaniem i opiniowaniem innych aktów prawnych niezbędnych do funkcjonowania Starostwa jako organizacji,
- inicjowaniem działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa jako organizacji,
- opracowaniem blankietów korespondencyjnych,
- przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów reprezentanta załogi,
- administrowanie Intranetem,
4. w zakresie skarg i wniosków:
- prowadzeniem i nadzorowaniem rejestru skarg i wniosków, o którym mowa w § 61 ust. 1 i 2 pkt 1 Regulaminu,
- monitorowaniem terminowego rozpatrywania skarg i wniosków,
- współpracą z Radą Powiatu w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków, należących do właściwości Rady,
- przygotowywaniem sprawozdawczości dotyczącej skarg i wniosków,
5. w zakresie petycji, o których mowa w ustawie o petycjach z wyjątkiem petycji złożonych do Rady;
6. w zakresie spraw związanych z oświadczeniami o stanie majątkowym zwanymi oświadczeniami majątkowymi, o których mowa w ustawie o samorządzie powiatowym:
- przyjmowaniem i ewidencjonowaniem oświadczeń majątkowych,
- wzywaniem do złożenia oświadczenia majątkowego,
- publikowaniem oświadczeń majątkowych w Biuletynie Informacji Publicznej,
- analizowaniem danych zawartych w oświadczeniach majątkowych,
- przygotowaniem dla Rady informacji o osobach, które nie złożyły oświadczenia lub złożyły je po terminie, nieprawidłowościach w oświadczeniach majątkowych i podjętych działaniach w związku z nieprawidłowościami,
- przekazywaniem oświadczeń majątkowych i prowadzeniem korespondencji z urzędami skarbowymi w tym zakresie,
7. w zakresie obsługi klientów:
1) prowadzeniem punktu informacyjnego oraz informacji telefonicznej dla klientów Starostwa a także prowadzeniem kontaktu z klientami poprzez pocztę elektroniczną,
2) prowadzeniem i administrowaniem urzędowym publikatorem teleinformatycznym-Biuletynem Informacji Publicznej w tym prowadzeniem dziennika zmian w treści informacji publicznych udostępnianych w Biuletynie oraz prób dokonywania takich zmian przez osoby nieuprawnione,
3) obsługą punktu potwierdzającego profile zaufane elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) w Starostwie:
a) potwierdzanie profilu zaufanego,
b) przedłużanie ważności profilu zaufanego,
c) unieważniania profilu zaufanego,
4) pełnieniem roli Administratora Podmiotu Publicznego na platformie ePUAP,
8. w zakresie obsługi kancelaryjnej Starostwa:
- prowadzeniem kancelarii Starostwa - przyjmowaniem i wysyłaniem przesyłek,
- prowadzeniem rejestru przesyłek,
- współpracą z dostawcą usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek,
9. w zakresie sprawozdawczości elektronicznej:
- zarządzaniem sprawozdawczością elektroniczną,
- współpracą z Głównym Urzędem Statystycznym,
10. w zakresie archiwum zakładowego:
- prowadzeniem archiwum zakładowego,
- wdrażaniem i nadzorowaniem przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- bieżącym nadzorowaniem prawidłowości wykonywania czynności kancelaryjnych w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw (zadania wykonuje koordynator czynności kancelaryjnych),
- prowadzeniem archiwum elektronicznego,
- współpracą z komórkami organizacyjnymi Starostwa w zakresie zdawania akt do archiwum zakładowego,
- współpracą z Archiwum Państwowym.
11. w zakresie stowarzyszeń i fundacji:
1) sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia, z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
2) sprawowaniem nadzoru nad uczniowskimi klubami sportowymi i klubami sportowymi, działającymi w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z art. 4 ustawy o sporcie,
3) sprawowaniem nadzoru nad działalnością fundacji ze względu na siedzibę fundacji,
4) opracowaniem rocznego planu kontroli stowarzyszeń i fundacji będących instytucjami obowiązanymi w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, w tym:
a) przeprowadzaniem kontroli na podstawie rocznego planu kontroli,
b) przeprowadzaniem kontroli doraźnych nie ujętych w rocznym planie kontroli,
c) przeprowadzaniem kontroli doraźnych nie ujętych w rocznym planie kontroli, na wniosek Generalnego Inspektora Informacji Finansowej,
5) przekazywaniem Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej:
a) rocznych planów kontroli wraz z uzasadnieniem, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego kontrolę, a także aktualizacje planów, w terminie 14 dni od dnia ich sporządzenia,
b) zawiadomień o zamiarze przeprowadzenia kontroli doraźnej wraz z uzasadnieniem, nie później niż w dniu rozpoczęcia kontroli, chyba że przeprowadzenie kontroli wynika z zaktualizowanego planu kontroli;
c) informacji o wynikach kontroli, w terminie 14 dni od dnia jej zakończenia lub wydania zaleceń pokontrolnych albo podjęcia decyzji o odstąpieniu od ich wydania,
d) na jego wniosek potwierdzonych kopii dokumentacji zgromadzonej w toku kontroli,
6) prowadzeniem ewidencji:
a) stowarzyszeń zwykłych,
b) uczniowskich klubów sportowych,
c) klubów sportowych, działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej,
7) występowaniem do władz stowarzyszeń, klubów, fundacji w zakresie zgodności ich działania
z przepisami prawa i postanowieniami statutu,
8) współpracą z sądem, w zakresie prowadzonego nadzoru nad stowarzyszeniami i klubami, w tym występowanie, w przypadkach określonych w ustawie, z wnioskiem o upomnienie, uchylenie niezgodnej z prawem lub statutem uchwały, rozwiązanie stowarzyszenia, klubu.
9) współpracą z sądem, w zakresie prowadzonego nadzoru nad fundacjami, w tym występowanie, w przypadkach określonych w przepisach, z wnioskiem o stwierdzenie zgodności działania fundacji z przepisami prawa, statutem oraz celem, w jakim fundacja została ustanowiona, o uchylenie uchwały zarządu fundacji, w tym o wstrzymanie wykonania uchwały do czasu rozstrzygnięcia sprawy, o zawieszenie zarządu fundacji i wyznaczenie zarządcy przymusowego, o likwidację fundacji.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2020-01-09 11:02