BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


UZYSKANIE DECYZJI O POZWOLENIU NA DOKONANIE PODZIAŁU ZABYTKU NIERUCHOMEGO WPISANEGO
DO REJESTRU ZABYTKÓW (KZ-11)


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o wydanie pozwolenia (druk do pobrania ze strony internetowej) wraz z załącznikami:

1. Dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z nieruchomości, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem;

2. Wstępny projekt podziału zabytku nieruchomego - 2 egz. (przygotowany zgodnie z § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 07.12.2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości;

3. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 82 zł na konto Urzędu Miasta w Poznaniu nr konta
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 - tytuł wpłaty – opłata za pozwolenie na podział zabytku nieruchomego;

4. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł na konto Urzędu Miasta w Poznaniu nr konta
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 - tytuł wpłaty – złożenie pełnomocnictwa w przypadku złożenia dokumentu pełnomocnictwa. Dokument pełnomocnictwa udzielonego przez wnioskodawcę, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik oraz dowód zapłaty skarbowej wniesionej na kwotę 17,00 zł zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2005 r. o opłacie skarbowej. Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: 
Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO BP S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 -
UWAGA:
w przypadku
złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto:

  • organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy,
    a w
    przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • Prezydenta miasta stołecznego Warszawy, jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-821 Poznań.
Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków, IV piętro, pokój nr 406

Złożenie dokumentów:
kancelaria, Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, parter, pokój nr 018. Wszelkie informacje w sprawach związanych z wnioskiem o wydanie pozwolenia na prowadzenie prac można uzyskać telefonicznie.
Odbiór dokumentów: sekretariat Wydziału Powiatowego Konserwatora Zabytków, Starostwo Powiatowe w Poznaniu,
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pokój nr 405. Decyzję pozwolenia na podział zabytku wraz z załącznikami można odebrać osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać telefonicznie.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane - w przypadku postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

W postępowaniu administracyjnym o pozwolenie sprawdza się kompletność wniosku. W przypadku braków formalnych wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nieuzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.

W dalszej kolejności przed wydaniem decyzji o pozwoleniu właściwy organ sprawdza wniosek pod względem merytorycznym. W razie stwierdzenia nieprawidłowości lub braków, wzywa się osoby do złożenia wyjaśnień
w wyznaczonym terminie. W sytuacji nie złożenia wyjaśnień we wskazanym terminie wydawana jest decyzja o odmowie udzielenia pozwolenia na podział zabytku.

Postanowienia wydawane w toku prowadzonego postępowania administracyjnego, wezwania, decyzje o odmowie wydania i udzielenia pozwolenia na podział zabytku wydawane w trybie administracyjnym Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków przesyła do Wnioskodawcy listem poleconym za dowodem doręczenia.

W trakcie postępowania informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku.

Postępowanie administracyjne zostaje zakończone poprzez wydanie przez Starostę Poznańskiego pozwolenia lub poprzez odmowę wydania pozwolenia w drodze decyzji.


OPŁATY

Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP:  https://oplaty.powiat.poznan.pl/

*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.

Opłaty można dokonać między innymi:

  • w placówce pocztowej
  • w sklepach, w których działa punkt płatniczy
  • poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenie opłaty
  • przelew tradycyjny

Stawka opłaty skarbowej (opłatę skarbową uiszcza się wraz ze składanym wnioskiem):

- od wydania pozwolenia wynosi 82 zł z wyłączeniem inwestycji jednostek samorządowych, budżetowych oraz budownictwa mieszkaniowego i in. określonych Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
tytułem: wydanie pozwolenia konserwatorskiego; opłatę uiszcza się na konto: nazwa odbiorcy Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
- od złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu wynosi 17 zł, tytułem: zastosowanie pełnomocnictwa, opłatę uiszcza się na konto, nazwa odbiorcy: Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów
Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 – UWAGA:
w przypadku 
złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto:

  • organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy,
     a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • Prezydenta miasta stołecznego Warszawy, jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy stronie odwołanie do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego złożone w terminie 14 dni od daty
jej otrzymania, za pośrednictwem Powiatowego Konserwatora Zabytków w Poznaniu.


DODATKOWE INFORMACJE

Informacje merytoryczne udzielane są przez pracownika ds. ochrony zabytków archeologicznych – Starostwo Powiatowe
w Poznaniu, Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków,

ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 406, tel. 61 8418-844

(gminy: Suchy Las, Czerwonak, Murowana Goślina, Swarzędz, Pobiedziska, Kostrzyn, Kleszczewo, Kórnik)

oraz ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 406, tel. 61 8418-843

(gminy: Luboń, Puszczykowo, Mosina, Komorniki, Stęszew, Dopiewo, Buk, Tarnowo Podgórne, Rokietnica) 


PODSTAWA PRAWNA

  • Porozumienie z dnia 24 marca 2009 r. zawarte pomiędzy Wojewodą Wielkopolskim oraz Starostą Poznańskim
    w sprawie powierzenia Powiatowi Poznańskiemu części spraw z zakresu właściwości Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
  • Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
  • Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków;
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości;
  • Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2025-02-24

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Wiesław Biegański
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2018-06-06 11:17
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2025-02-24 13:31

Rejestr zmian

  • zmieniono 2018-07-19 08:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-08-31 14:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-11-21 11:59 przez Pieczyński Maciej
  • zmieniono 2018-12-11 09:25 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-12-18 11:26 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2019-12-31 12:07 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-03-11 11:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-11-02 16:29 przez Agata Poleska : dodanie wielkości plików
  • zmieniono 2022-03-03 10:13 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja w części Opłaty
  • zmieniono 2022-03-08 09:28 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-09-27 10:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2023-09-27 10:25 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-10-05 09:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2023-12-11 12:14 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-09-09 13:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
  • zmieniono 2024-09-17 11:05 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2025-02-10 14:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja opłaty skarbowej
  • zmieniono 2025-02-11 09:26 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2025-02-11 13:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2025-02-24 13:31 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja opłaty skarbowej

Banery