BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Skarbnik
Powiatu - Sekretarz
Powiatu - Rzecznik
prasowy - Regulamin organizacyjny
- Biuro rzeczy znalezionych
- Obowiązek informacyjny wynikający z RODO
- Kontrola
i audyt - Wydziały
i stanowiska samodzielne
Treść strony
WYDZIAŁ DRÓG I GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ
ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań
Dyrektor Wydziału:
Maciej Andraszyk
tel. 61 8410-673
e-mail: maciej.andraszyk@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, I piętro, pok. 141
Zastępca Dyrektora Wydziału:
Joanna Kostrzewska
tel. 61 8410-690
e-mail: joanna.kostrzewska@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, I piętro, pok. 142
Pracownicy Wydziału:
ul. Słowackiego 8, I piętro, pok. 142
- w zakresie zarządzania ruchem i bezpieczeństwa ruchu drogowego:
tel. 61 2269-200
tel. 61 2269-205
tel. 61 2269-226
tel. 61 8410-690
- w zakresie dróg publicznych:
tel. 61 8410-690
tel. 61 8410-796
tel. 61 2269-249
- w zakresie opiniowania i uzgadniania dokumentacji planistycznej:
tel. 61 8410-562
tel. 61 8410-796
tel. 61 8410-742
- w zakresie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej:
tel. 61 8410-562
tel. 61 8410-796
tel. 61 8410-742
Do zadań Wydziału należą czynności związane między innymi z:
1. w zakresie zarządzania ruchem i bezpieczeństwa ruchu drogowego:
- wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie w sposób szczególny dróg publicznych powiatowych i gminnych,
- uzgadnianiem wykorzystania w sposób szczególny dróg publicznych powiatowych i gminnych,
- uzgadnianiem wykorzystania dróg publicznych powiatowych i gminnych w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego na potrzeby imprez o charakterze religijnym,
- rozpatrywaniem projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu,
- opracowywaniem lub zlecaniem do opracowania projektów organizacji ruchu uwzględniających wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu,
- zatwierdzaniem organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów na drogach publicznych powiatowych i gminnych,
- przekazywaniem zatwierdzonych organizacji ruchu do realizacji,
- przechowywaniem projektów organizacji ruchu i prowadzeniem ich ewidencji,
- kontrolowaniem na drogach publicznych powiatowych i gminnych wykonania zadań technicznych wynikających z realizacji projektów organizacji ruchu,
- kontrolowaniem na drogach publicznych powiatowych i gminnych prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, umieszczonych oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu,
- opiniowaniem projektów stałej organizacji ruchu na drogach krajowych i wojewódzkich w zakresie skrzyżowania z drogami powiatowymi i gminnymi,
- opiniowaniem projektów strefy płatnego parkowania,
- opiniowaniem geometrii drogi w projektach budowlanych,
- opiniowaniem pojazdu miarodajnego wykorzystywanego do projektowania drogi,
- współpracą w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, zarządami dróg i kolei, Policją oraz innymi jednostkami,
2. w zakresie dróg publicznych:
- współpracą z Zarządem Dróg Powiatowych w Poznaniu,
- współpracą z innymi zarządcami dróg,
- realizowaniem zadań wynikających z zawartych porozumień z burmistrzami miast na terenie powiatu poznańskiego, wykonujących funkcje zarządcy dla dróg powiatowych, przebiegających w granicach administracyjnych miast,
- realizowaniem zadań wynikających z zawartych porozumień w sprawie powierzenia gminom zarządzania drogami powiatowymi,
- realizowaniem zadań wynikających z zawartych umów w sprawie udzielenia pomocy finansowej między jednostkami samorządu terytorialnego na realizację zadań na drogach publicznych,
- opiniowaniem zaliczenia lub pozbawienia kategorii drogi gminnej na terenie powiatu lub kategorii drogi powiatowej na terenie powiatu sąsiedniego,
- zaliczaniem i pozbawianiem dróg kategorii dróg powiatowych,
- ustalaniem przebiegu dróg powiatowych,
- wprowadzaniem zakazu pędzenia zwierząt na określonych drogach lub obszarach oraz w określonym czasie,
- sprawdzaniem projektów budowlanych we wnioskach o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
- wydawaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla dróg powiatowych i gminnych,
- wydawaniem dzienników budowy dla inwestycji wykonywanych na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
3. w zakresie opiniowania i uzgadniania dokumentacji:
- uzgadnianiem następujących projektów:
a) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zadań samorządowych,
b) planów ogólnych,
c) decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie zadań samorządowych, - opiniowaniem projektów planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
- opiniowaniem projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
- opiniowaniem dokumentacji w sprawie uzyskania następujących decyzji:
a) o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
b) o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej,
c) o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego,
d) o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego,
e) o ustaleniu lokalizacji regionalnej sieci szerokopasmowej,
f) o pozwoleniu na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych,
g) o ustaleniu lokalizacji strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej.
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
w Wydziale Dróg i Gospodarki Przestrzennej
obowiązuje od 25 maja 2018 r.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Poznański z siedzibą przy ulicy Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@powiat.poznan.pl lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Poznaniu ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa.:
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
- ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
- ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych
- ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
- ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
- ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
- ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym
- ustawy z dnia 12 lutego 2009 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu
- ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych
- ustawy z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych
- ustawy dnia 8 lipca 2010 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
- rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2004 r. w sprawie zakresu projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych przez Administratora.
5. Pani/Pan, których dane dotyczą, mają prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
- żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
d. żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
9. Odbiorcami danych są podmioty określone w przepisach prawa.
Zobacz także: | ||
⇒ SPRAWY | ||
⇒ WYKAZY |
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Joanna Kostrzewskadata wytworzenia: 2009-11-27
- opublikował: Kostrzewska Joannadata publikacji: 2003-06-12 13:39
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-07-24 09:49
Wszystkie sprawy dotyczące zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych (należące do kompetencji starosty i zarządcy drogi) rozpatrywane są przez:
Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu,
ul. Zielona 8, 61-851 Poznań.
Obwieszczenie
Obwieszczenie Starosty Poznańskiego z dnia 26 kwietnia 2024 r. o wydaniu dnia 15 lipca 2024r. postanowienia prostującego dnia 23 kwietnia 2024 r. decyzji Starosty Poznańskiego nr 17/2024 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na budowie ulicy Kosińskiego w Puszczykowie na odcinku od ulicy Powstańców Wielkopolskich do ulicy Kasprowicza, z rygorem natychmiastowej wykonalności (znak: WD.6740.62.2024.EK).
Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Maciej Andraszyk
- opublikował: Eppel - Kaczmarek Karolinadata publikacji: 2024-07-17 09:04