BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

WYDZIAŁ ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ

ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań

Dyrektor Wydziału
Natalia Borowska
tel. 61 8410-504
e-mail: natalia.borowska@powiat.poznan.pl
parter, pok. 007

Zastępca Dyrektora Wydziału
Tomasz Szuman
tel. 61 8410-504
e-mail: tomasz.szuman@powiat.poznan.pl
parter, pok. 008

Sekretariat Wydziału
tel. 61 8410-504
tel. 61 8410-550
fax: 61 8410-688
parter, pok. 010

Do zadań Wydziału należą czynności związane między innymi z:

  1. nadzorem i kontrolą przestrzegania przepisów Prawa Budowlanego,
  2. sprawdzaniem:
    a) zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno - budowianego
    z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i innymi aktami prawa miejscowego albo decyzji
    o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu,
    b) zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno - budowlanego
    z wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji środowiskowych uwarunkowaniach,
    c) zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno - budowlanego
    z ustaleniami uchwały o ustaleniu lokalizacji inwestycji mieszkaniowej,
    d) zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno- budowlanymi,
    e) kompletności zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno - budowlanego, w tym wymaganych opinii uzgodnień, pozwoleń, sprawdzeń i oświadczeń,
    f) posiadania przez projektanta i projektanta sprawdzającego odpowiednich uprawnień budowlanych,
    g) przynależności projektanta i projektanta sprawdzającego do właściwej izby samorządu budowlanego.
  3. prowadzeniem rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i rozbiórkę, rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę
    i rozbiórkę, rejestru zgłoszeń budowy oraz rejestru wniosków, decyzji i zgłoszeń RWDZ,
  4. uczestniczeniem na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianiem wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami,
  5. przyjmowaniem zgłoszeń dot. budowy obiektów i wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę,
  6. przyjmowaniem zgłoszeń zamiaru rozbiórki obiektów budowlanych i wydawaniem decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę,
  7. przyjmowaniem zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,
  8. wydawaniem decyzji o zatwierdzenie projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego i udzielających pozwolenia na budowę,
  9. wydawaniem odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania działki lub terenu pozwoleń na budowę,
  10. przenoszeniem pozwolenia na budowę na innego inwestora,
  11. wydawaniem decyzji stwierdzających wygaśnięcie pozwolenia na budowę,
  12. wydawaniem decyzji zezwalającej na wejście do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości w celu wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych,
  13. wydawaniem zaświadczeń stwierdzających, że dany lokal jest samodzielnym lokalem mieszkalnym,
  14. wydawaniem dzienników budowy,
  15. sporządzaniem sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego,
  16. współpracą z Komendantem Głównym Państwowej Straży Pożarnej w zakresie informacji o budynkach i innych budowlach.
  Zobacz także:
 ⇒ Wykazy

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Aleksandra Osiak
    data wytworzenia: 2007-09-25
  • opublikował: Ciężka Violetta
    data publikacji: 2003-06-12 13:57
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2025-03-17 11:26

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

w wydziale ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ

obowiązuje od 25 maja 2018 r.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Poznański z siedzibą przy ulicy Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail:  iod@powiat.poznan.pl lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Poznaniu ul. Jackowskiego 18, 60-509  Poznań.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa:

- ustawa prawo budowlane,
- ustawa o samorządzie lokalnym,

- ustawa o dostępie do informacji publicznej,

- ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach na środowisko,

- ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

- ustawa o własności lokali,
- kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa o dodatkach mieszkaniowych.
 

4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych przez Administratora.
5. Pani/Pan, których dane dotyczą, mają prawo do:

           a) dostępu do swoich danych osobowych,
           b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
           c) żądania usunięcia danych, gdy:
               - dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
               - dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
           d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
               - osoby te kwestionują prawidłowość danych,
               - przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
               - Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
9. Odbiorcami danych są podmioty określone w przepisach prawa.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Jan Kędziora
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2018-05-25 14:53
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-07-03 14:21

drukuj całą stronę

Banery