BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Skarbnik
Powiatu - Sekretarz
Powiatu - Rzecznik
prasowy - Regulamin organizacyjny
- Biuro rzeczy znalezionych
- Obowiązek informacyjny wynikający z RODO
- Kontrola
i audyt - Wydziały
i stanowiska samodzielne
Treść strony
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI I TRANSPORTU
ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań
Sekretariat Wydziału
tel. 61 8418-806, 61 8410-538
fax: 61 8410-611
e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl
parter, pokój 021
Dyrektor Wydziału
Wojciech Kaczmarek
tel. 61 8410-610
fax: 61 8410-611
e-mail: wojciech.kaczmarek@powiat.poznan.pl
parter, pokój 024
Zastępca Dyrektora Wydziału
Agnieszka Kominek
tel. 61 8410-699
e-mail: agnieszka.kominek@powiat.poznan.pl
parter, pokój 032
Referat do spraw Rejestracji Pojazdów
Kierownik Referatu
Błażej Prajs
tel. 61 8410-606
e-mail: blazej.prajs@powiat.poznan.pl
parter, pokój 020
Referat do spraw Rejestracji Pojazdów przez podmioty korporacyjne
Kierownik Referatu
Dawid Łuczak
tel. 61 2228-962
e-mail: dawid.luczak@powiat.poznan.pl
parter, pokój 035
Filie wydziału Komunikacji i Transportu
Kierownik Filii w Czerwonaku
Łukasz Waraczewski
tel. 61 2269-235
e-mail: lukasz.waraczewski@powiat.poznan.pl
Kierownik Filii w Pobiedziskach
Marek Broniewski
tel. 61 8977-171
e-mail: marek.broniewski@powiat.poznan.pl
Kierownik Filii w Stęszewie
Dorota Sikora
tel. 61 8130-077
e-mail: dorota.sikora2@powiat.poznan.pl
Kierownik Filii w Swarzędzu
Iwona Śpiewak
tel. 61 6511-265
e-mail: iwona.spiewak@powiat.poznan.pl
Kierownik Filii w Tarnowie Podgórnym
Dariusz Tonder
tel. 61 8959-241
e-mail: dariusz.tonder@powiat.poznan.pl
Kierownik Filii w Kórniku
Bartosz Górka
tel. 61 8410-630
e-mail: bartosz.gorka@powiat.poznan.pl
Zadania Referatu oraz Filii WKiT:
- prowadzeniem ewidencji pojazdów i ich właścicieli,
- rejestrowaniem pojazdów,
- wyrejestrowaniem pojazdów,
- wydawaniem zaświadczeń z zakresu rejestracji pojazdów,
- przyjmowaniem zawiadomień o zbyciu lub nabyciu pojazdów,
- wydawaniem wtórników oznaczeń pojazdów,
- nadawaniem cech identyfikacyjnych pojazdu,
- czasowym wycofaniem pojazdów z ruchu,
- prowadzeniem spraw związanych z nakładaniem kar w zakresie art. 140 mb ustawy - Prawo o ruchu drogowym.
Informacja w sprawie rejestracji pojazdu: 61 8410-748
Informacje w sprawie odbioru dowodu rejestracyjnego i tablic: 61 8410-607
Referat do spraw Wydawania Uprawnień do Kierowania Pojazdami
Kierownik Referatu
Renata Taszarek
tel. 61 8410-609
e-mail: renata.taszarek@powiat.poznan.pl
parter, pokój 026
Zadania Referatu:
- Prowadzenie ewidencji kierowców i osób bez uprawnień.
- Wydawanie krajowych praw jazdy, pozwoleń na kierowanie tramwajem i kart kwalifikacji kierowcy.
- Wydawanie międzynarodowych praw jazdy.
- Realizowanie wyroków sądowych w zakresie orzeczonego zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych.
- Zatrzymanie i zwracanie uprawnień do kierowania pojazdami.
- Cofanie i przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami.
- Kierowaniem osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami na badania lekarskie, psychologiczne, kontrolne sprawdzenie kwalifikacji oraz kursy reedukacyjne.
- Wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym i pojazdem przewożącym wartości pieniężne.
- Wydawanie zaświadczeń z zakresu uprawnień do kierowania pojazdami.
- Informacje w sprawach uzyskania uprawnień: 61 8410-600, 61 2228-973
- Informacje w sprawach odbioru praw jazdy: 61 8410-600, 61 2228-973
- Informacja w sprawie zatrzymanych praw jazdy: 61 8410-605, 61 8410-735
Referat do spraw Działalności Gospodarczej
Kierownik Referatu
Justyna Płóciennik
tel. 61 2228-964
e-mail: justyna.plociennik@powiat.poznan.pl
parter, pokój 036
Zadania Referatu:
- wydawaniem i cofaniem zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób i rzeczy,
- wydawaniem i cofaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,
- wydawaniem i cofaniem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym,
- wydawaniem i cofaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym, przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 osób nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą,
- wydawaniem zaświadczeń na krajowe przewozy drogowe na potrzeby własne osób i rzeczy,
- wydawaniem i cofaniem zezwoleń na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób,
- przekazywaniem do Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego danych, o których mowa w art. 82h ust. 1 i 3 ustawy o transporcie drogowym,
- kontrolowaniem przedsiębiorców posiadających zezwolenie, licencję lub zaświadczenie,
- wpisywaniem i wykreślaniem z rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców,
- wydawaniem i cofaniem poświadczenia potwierdzającego spełnianie dodatkowych wymagań przez przedsiębiorcę prowadzącego ośrodek szkolenia kierowców,
- rozpatrywaniem skarg dotyczących działalności ośrodka szkolenia kierowców,
- sporządzaniem analizy i podawaniem do publicznej wiadomości wyników analizy statystycznej w zakresie średniej zdawalności osób szkolonych oraz liczby skarg,
- wpisywaniem i wykreślaniem przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów,
- zgłaszaniem do Przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej powołanej przez Wojewodę, kandydatów na instruktorów nauki jazdy na egzamin sprawdzający kwalifikacje,
- sprawowaniem nadzoru nad przedsiębiorcami wpisanymi do rejestru działalności regulowanej,
- wpisywaniem i wykreślaniem z ewidencji instruktorów nauki jazdy,
- wpisywaniem i wykreślaniem z ewidencji wykładowców,
- wydawaniem i cofaniem uprawnień do przeprowadzenia badań technicznych pojazdów,
- realizowaniem spraw związanych z usuwaniem, przechowywaniem i przepadkiem pojazdu usuniętego z drogi na rzecz powiatu (art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym),
- przekazywaniem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej informacji o wydaniu lub cofnięciu przedsiębiorcy uprawnienia transportowego oraz o wpisie lub wykreśleniu przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej.
- Informacja w sprawach SKP (Stacji Kontroli Pojazdów), OSK (Ośrodków Szkolenia Kierowców):
61 2228-974, 61 8418-811, 61 8410-778 - Informacja w sprawach działalności gospodarczej w zakresie przewozów drogowych:
61 8410-608, 61 8410-727, 61 2228-963
Schematy kontroli
Ogólny schemat kontroli przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców - 508,1kB PDF
Ogólny schemat kontroli przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów - 508,22kB PDF
Ogólny schemat kontroli przedsiębiorców posiadających uprawnienia transportowe - 55,06kB PDF
Referat ds. ewidencji akt pojazdów i kierowców
Kierownik Referatu
Arkadiusz Wieloch
tel. 61 8410-599 lub 659
email: arkadiusz.wieloch@powiat.poznan.pl
parter, segment C, pokój 025
Zadania Referatu:
- prowadzeniem ewidencji akt pojazdów i kierowców oraz osób bez uprawnień,
- uzupełnianiem posiadanego zasobu akt pojazdów, kierowców i osób bez uprawnień,
- udostępnianiem danych stanowiących zasób akt pojazdów i kierowców uprawnionym podmiotom.
Zobacz także: |
---|
⇒ SPRAWY |
⇒ § 34 Regulaminu Organizacyjnego - zadania Wydziału Komunikacji i Transportu |
⇒ Komunikaty i ogłoszenia |
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Kominekdata wytworzenia: 2006-10-05
- opublikował: Bestyński Konraddata publikacji: 2003-06-16 16:27
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-10-30 09:27
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W WYDZIALE KOMUNIKACJI I TRANSPORTU
obowiązuje od 25 maja 2018 r.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Poznański z siedzibą przy ulicy Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@powiat.poznan.pl lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Poznaniu ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa.:
- Kodeks Postępowania Administracyjnego
- ustawa o samorządzie powiatowym
- ustawa Prawo o ruchu drogowym
- ustawa o transporcie drogowym
- ustawa o kierujących pojazdami
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych przez Administratora.
5. Pani/Pan, których dane dotyczą, mają prawo do:
a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
c. żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
d. żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
9. Odbiorcami danych są podmioty określone w przepisach prawa.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Kominekdata wytworzenia: 2018-05-24
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2012-04-16 15:48
- zmodyfikował: Bestyński Konradostatnia modyfikacja: 2021-03-03 09:22