BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

Nowość!

Płatności online 

za pośrednictwem Platformy E-COM STP 

https://oplaty.powiat.poznan.pl/

Film instruktażowy    z9iLcYs2+cYp+csnzdjAPwD9ZmytkPWMGoAAAAASUVORK5CYII=


płatność online

Wszelkie informacje znajdują się w sekcji: Opłaty.

Metryka

  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2024-09-06 10:00
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-11-15 10:59

 UZYSKANIE DECYZJI ZWIĄZANEJ Z UMIESZCZENIEM NA ZABYTKU WPISANYM DO REJESTRU ZABYTKÓW LUB W OBSZARZE  WPISANYM DO REJESTRU ZABYTKÓW URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH, TABLIC REKLAMOWYCH LUB URZĄDZEŃ REKLAMOWYCH ORAZ NAPISÓW (KZ-08)


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o wydanie pozwolenia (formularz do pobrania ze strony internetowej) wraz z odpowiednimi załącznikami:

  1. projekt umieszczenia na zabytku wpisanym do rejestru zabytków urządzeń technicznych, tablic reklamowych
    lub urządzeń reklamowych w rozumieniu art. 2 pkt 16b i 16c ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
    i zagospodarowaniu przestrzennym oraz napisów.
  2. dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z tego zabytku, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem.
    oraz:

  3. Dowód opłaty skarbowej (oprócz obiektów zwolnionych z opłaty) wniesionej na kwotę 82,00 zł (ustawa o opłacie skarbowej). Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO BP S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763,
  4. Dokument pełnomocnictwa udzielonego przez wnioskodawcę, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik oraz dowód zapłaty skarbowej wniesionej na kwotę 17,00 zł zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2005 r. o opłacie skarbowej. Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO BP S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 - UWAGA: w przypadku złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu
    w formie elektronicznej
    za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto
    :
  • organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy,
    a w
    przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    ,
  • Prezydenta miasta stołecznego Warszawy, jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-821 Poznań.
Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków, IV piętro, pokój nr 406


Złożenie dokumentów: kancelaria, Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, parter, pokój nr 018. Wszelkie informacje w sprawach związanych z wnioskiem o wydanie pozwolenia na umieszczenia na zabytku urządzeń technicznych, tablic, reklam napisów lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków, można uzyskać telefonicznie.
Odbiór dokumentów: sekretariat Wydziału Powiatowego Konserwatora Zabytków, Starostwo Powiatowe w Poznaniu,
ul. Słowackiego 8, 60-821 Poznań, pokój nr 405. Decyzję pozwolenia na umieszczenia na zabytku urządzeń technicznych, tablic, reklam napisów wraz z załącznikami Inwestor odbiera osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać telefonicznie.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Do miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane - w przypadku postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy Inwestora, albo z przyczyn niezależnych od organu.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

W postępowaniu administracyjnym o pozwolenie sprawdza się kompletność wniosku. W przypadku braków wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nieuzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.

W dalszej kolejności przed wydaniem decyzji zezwalającej na umieszczenia na zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub w strefie wpisanej do rejestru zbytków urządzeń technicznych, tablic, reklam oraz napisów, inspektor prowadzący sprawę przeprowadza weryfikację załączonego projektu w kontekście rodzaju i wielkości nośnika reklamowego, jego ekspresji graficznej i kolorystycznej, miejsca lokalizacji na obiekcie lub w jego otoczeniu itp. oraz ma prawo dokonać lustracji obiektu w terenie w wyznaczonym czasie za wiedzą i zgodą właściciela.
W razie stwierdzenia nieprawidłowości lub braków, wzywa się osoby do złożenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie. w sytuacji nie złożenia wyjaśnień we wskazanym terminie wydawana jest decyzja o odmowie udzielenia pozwolenia
na umieszczenie na zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub w strefie wpisanej do rejestru zbytków urządzeń technicznych, tablic, reklam oraz napisów.

Postanowienia wydawane w toku prowadzonego postępowania administracyjnego, wezwania, decyzje o odmowie zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na umieszczenia na zabytku urządzeń technicznych, tablic, reklam napisów lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków wydawane w trybie administracyjnym Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków przesyła do Inwestora listem poleconym za dowodem doręczenia.

W trakcie postępowania informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku.
Postępowanie administracyjne zostaje zakończone poprzez wydanie przez Starostę Poznańskiego pozwolenia lub poprzez odmowę wydania pozwolenia w drodze decyzji.


OPŁATY

Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP:  https://oplaty.powiat.poznan.pl/

*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.

Opłaty można dokonać między innymi:

  • w placówce pocztowej
  • w sklepach, w których działa punkt płatniczy
  • poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenie opłaty
  • przelew tradycyjny

Stawka opłaty skarbowej (opłatę skarbową uiszcza się wraz ze składanym wnioskiem):

- od wydania pozwolenia wynosi 82 zł z wyłączeniem inwestycji jednostek samorządowych, budżetowych oraz budownictwa mieszkaniowego i in. określonych Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
tytułem: wydanie pozwolenia konserwatorskiego; opłatę uiszcza się na konto: nazwa odbiorcy Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
- od złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu wynosi 17 zł, tytułem: zastosowanie pełnomocnictwa, opłatę uiszcza się na konto, nazwa odbiorcy: Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów
Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 – UWAGA:
w przypadku 
złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto:

  • organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy,
    a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie -
    organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • Prezydenta miasta stołecznego Warszawy, jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji służy stronie odwołanie do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego złożone w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, za pośrednictwem Powiatowego Konserwatora Zabytków w Poznaniu.


DODATKOWE INFORMACJE

Informacje merytoryczne udzielane są przez pracowników ds. ochrony zabytków nieruchomych – Starostwo Powiatowe 
w Poznaniu, Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków, ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 406,
tel. 61 8418-844 (gminy: Suchy Las, Czerwonak, Murowana Goślina, Swarzędz, Pobiedziska, Kostrzyn, Kleszczewo, Kórnik)
oraz
tel. 61 8418-843 (gminy: Luboń, Puszczykowo, Mosina, Komorniki, Stęszew, Dopiewo, Buk, Tarnowo Podgórne, Rokietnica).


PODSTAWA PRAWNA

  • Porozumienie z dnia 24 marca 2009 r. zawarte pomiędzy Wojewodą Wielkopolskim oraz Starostą Poznańskim 
    w sprawie powierzenia Powiatowi Poznańskiemu części spraw z zakresu właściwości Wielkopolskiego Wojewódzkiego konserwatora Zabytków;
  • Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
  • Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków;
  • Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

2024-02-24

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Wiesław Biegański
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2010-04-20 11:10
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2025-02-24 12:51

Druki do pobrania:

  • Wniosek (PDF) KZ_08_zal_01_wn_31_08_2018.pdf 64.92kB
    (dodano: 2018-08-31 13:56, ostatnia modyfikacja: 2024-09-17 10:58)

    Metryka

    • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      data publikacji: 2018-08-31 13:56
    • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
      ostatnia modyfikacja: 2024-09-17 10:58
    Ilość pobrań: 437

Wersja plików z polem tekstowym

drukuj całą stronę

Banery