BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Wydział Komunikacji i Transportu
- Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
- Wydział Promocji i Aktywności Społecznej
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
- Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
- Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Nieruchomości
- Wydział Finansów
- Wydział Edukacji
- Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia
- Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej
- Powiatowy Konserwator Zabytków
- Wydział Gospodarowania Mieniem
Treść strony
Nowość!
Płatności onlineza pośrednictwem Platformy E-COM STP |
|
Wszelkie informacje znajdują się w sekcji: Opłaty.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2024-09-06 10:00
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-11-15 10:59
UZYSKANIE DECYZJI ZWIĄZANEJ Z USUWANIEM DRZEW LUB KRZEWÓW Z NIERUCHOMOŚCI WPISANEJ DO REJESTRU ZABYTKÓW LUB NA PROWADZENIE PRAC KONSERWATORSKICH/RESTAURATORSKICH PRZY ZABYTKACH BĘDĄCYMI PARKAMI WPISANYMI DO REJESTRU ZABYTKÓW ALBO INNEGO RODZAJU ZORGANIZOWANEJ ZIELENI WPISANEJ DO REJESTRU ZABYTKÓW (KZ-07)
Uzyskanie decyzji związanej z usuwaniem drzew lub krzewów z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków z wyjątkiem przypadków prowadzenia akcji ratowniczej przez jednostki ochrony przeciwpożarowej lub inne właściwe służby ustawowo powołane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia lub na prowadzenie prac konserwatorskich/restauratorskich przy zabytkach będącymi parkami wpisanymi do rejestru zabytków albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni wpisanej do rejestru zabytków.
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie pozwolenia (formularz do pobrania ze strony internetowej) wraz z odpowiednimi załącznikami, p.w.:
W przypadku usunięcia drzew lub krzewów z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków:
- Program podejmowanych działań - wg załącznika/wzoru - Treść programu do pobrania.
- Dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z nieruchomości uprawniającego do występowania z tym wnioskiem albo oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu.
- Dokument pełnomocnictwa udzielonego przez wnioskodawcę, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik wniesionej opłaty na kwotę 17 zł (ustawa o opłacie skarbowej) Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763.
W przypadku prowadzenia prac konserwatorskich/restauratorskich przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni wpisanej do rejestru zabytków:
- Program podejmowanych prac konserwatorskich/restauratorskich 2 egz.
- Dokument potwierdzający posiadanie prze wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z nieruchomości uprawniającego do występowania z tym wnioskiem, albo oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu,
- Dokumenty potwierdzający posiadanie przez osobę kierującą pracami wymagań do kierowania odpowiednio tymi pracami albo samodzielnego ich wykonywania, w przypadku, gdy osoba ta nie będzie wyłaniana w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego, - Dowód opłaty skarbowej 82,00 zł za wydanie pozwolenia na rewaloryzację terenu zieleni (ustawa o opłacie skarbowej); wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763. - Dokument pełnomocnictwa udzielonego przez wnioskodawcę, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik wniesionej na kwotę 17,00 zł (ustawa o opłacie skarbowej). Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-821 Poznań.
Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków, IV piętro, pokój 404
Złożenie dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Poznaniu:
kancelaria - ul. Jackowskiego 18 - pokój nr 002 (parter) lub
kancelaria - ul. Słowackiego 8, - pokój nr 018 (parter)
Odbiór dokumentów: sekretariat Wydziału Powiatowego Konserwatora Zabytków, Starostwo Powiatowe w Poznaniu,
ul. Słowackiego 8, 60-821 Poznań, pokój nr 404. Decyzję pozwolenia na prace przy zabytku wraz z załącznikami Inwestor odbiera osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej do odbioru. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać telefonicznie w sekretariacie Wydziału.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane - w przypadku postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy Inwestora, albo z przyczyn niezależnych od organu.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
W postępowaniu administracyjnym o pozwolenie sprawdza się kompletność wniosku. W przypadku braków wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nieuzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.
W razie stwierdzenia nieprawidłowości lub braków, wzywa się osoby do złożenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie. W sytuacji niezłożenia wyjaśnień we wskazanym terminie wydawana jest decyzja o odmowie udzielenia pozwolenia na prowadzenie prac rewaloryzacyjnych.
W trakcie postępowania informacji udziela pracownik prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku. Postępowanie administracyjne zostaje zakończone poprzez wydanie przez Starostę Poznańskiego pozwolenia lub poprzez odmowę wydania pozwolenia w drodze decyzji i przesyłane są do wnioskodawcy listem poleconym za dowodem doręczenia. Istnieje możliwość odbioru osobistego po uprzednim umówieniu się.
OPŁATY
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP: https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
Informujemy, że opłaty można wnosić:
- przelewem bankowym na rachunek bankowy Miasta Poznania 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763,
- gotówką w najbliższej placówce przyjmującej wpłaty (placówka pocztowa, bank, sklep realizujący wpłaty – np. „Żabka”. Formularze wpłat są dostępne w punkcie informacyjnym),
- poprzez bankowość mobilną (połączenie się przez klienta za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną i złożenie tą drogą dyspozycji wpłaty opłaty skarbowej na rachunek Miasta Poznania. Uzyskanie potwierdzenia tej operacji możliwe będzie przez przesłanie potwierdzenia z telefonu klienta, na adres poczty elektronicznej Starostwa).
W przypadku rozpatrywania wniosków na usunięcie drzew i krzewów: opłaty skarbowej za wydanie pozwolenia nie pobiera się.
W przypadku rozpatrywania wniosków, zawierających projekt rewaloryzacji zabytkowych zespołów parkowych i innych terenów zieleni wpisanych do rejestru zabytków opłata skarbowa za wydanie pozwolenia konserwatorskiego wynosi 82 zł z wyłączeniem inwestycji jednostek samorządowych, budżetowych i in. określonych Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r.
o opłacie skarbowej tytuł wpłaty: wydanie pozwolenia konserwatorskiego
Stawka opłaty skarbowej za korzystanie z pełnomocnictwa wynosi 17 zł, opłacona rozdzielnie od ewentualnej opłaty skarbowej za wydanie pozwolenia, tytułem: zastosowanie pełnomocnictwa
Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy:
Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań;
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; konto 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy stronie odwołanie do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego złożone w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, za pośrednictwem Powiatowego Konserwatora Zabytków w Poznaniu.
DODATKOWE INFORMACJE
Informacje merytoryczne udzielane są przez pracownika Wydziału Powiatowego Konserwatora Zabytków, ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 404, tel. 61 8418-841.
PODSTAWA PRAWNA
- Porozumienie z dnia 24 marca 2009 r. zawarte pomiędzy Wojewodą Wielkopolskim oraz Starostą Poznańskim
w sprawie powierzenia Powiatowi Poznańskiemu części spraw z zakresu właściwości Wielkopolskiego Wojewódzkiego konserwatora Zabytków; - Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2022-03-03
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Wiesław Biegański
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2012-10-22 15:50
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2025-02-11 13:07
Druki do pobrania:
- Program podejmowanych działań (PDF) 66.62kB(dodano: 2018-07-11 08:12, ostatnia modyfikacja: 2021-10-19 14:18)
Wersja plików z polem tekstowym
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2024-01-11 14:37
Wizytówka
