BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Wydział Komunikacji i Transportu
- Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
- Wydział Promocji i Aktywności Społecznej
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
- Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
- Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Nieruchomości
- Wydział Finansów
- Wydział Edukacji
- Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia
- Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej
- Powiatowy Konserwator Zabytków
- Wydział Gospodarowania Mieniem
Treść strony
ZATWIERDZANIE PROJEKTU STAŁEJ ORGANIZACJI RUCHU NA DROGACH PUBLICZNYCH
POWIATOWYCH I GMINNYCH (WD-08)
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek jednostki, o której mowa w §4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r.
w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem. - Upoważnienie dla osoby składającej wniosek i działającej w imieniu ww. jednostek.
- Minimum 2 egzemplarze projektu stałej organizacji ruchu (dodatkowy egz. w przypadku projektu obejmującego drogę publiczną innego zarządcy drogi), zawierającego:
1. plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
2. plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2000 lub szkic bez skali) zawierający;
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych
i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
- parametry geometrii drogi;
3. program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
4. zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
5. opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej
z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu
i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
6. przewidywany termin wprowadzenia stałej organizacji ruchu;
7. nazwisko i podpis projektanta;
8. w uzasadnionych przypadkach: profil podłużny, przekrój poprzeczny drogi, dane o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
- Opinia komendanta miejskiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową.
- Opinia zarządu drogi – jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań.
Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej, I piętro, pok. 142
tel. 61 2269-200, 61 2269-205, 61 8410-690, 61 2269-226, 61-22-69-248
Złożenie wniosku: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Poznaniu ul. Jackowskiego 18 (pok. 002) lub ul. Słowackiego 8 (pok. 030)
Odbiór dokumentów: Zatwierdzony projekt stałej organizacji ruchu wraz z załącznikami Wnioskodawca odbiera osobiście lub zostaje przesłany listem poleconym.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Brak terminu wynikającego z przepisów prawa.
W przypadku złożenia kompletnego wniosku, przewidywany instrukcyjny termin rozpatrywania sprawy wynosi do jednego miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Weryfikuje się złożone dokumenty w celu stwierdzenia czy wniosek spełnia przesłanki określone w aktach prawnych.
Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
- dołączenia do projektu:
- profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
- danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej
na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej; - złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu:
- dla zarządcy drogi, jeżeli nie jest wnioskodawcą,
- dla innego zarządcy drogi, jeżeli organizacja ruchu dotyczy dróg prze niego zarządzanych,
Po rozpatrzeniu złożonego projektu Starosta Poznański może:
1) zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części:
- bez zmian,
- po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu;
2) odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek;
3) odrzucić projekt.
OPŁATY
Nie dotyczy.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie dotyczy.
DODATKOWE INFORMACJE
Zgodnie z art. 10. ust. 5, Ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, Starosta Poznański jest organem zarządzającym ruchem na drogach publicznych powiatowych i gminnych, w związku z czym wyłącznie dla dróg publicznych powiatowych i gminnych zatwierdza projekty stałej organizacji ruchu.
Projekt organizacji ruchu może przedstawić do zatwierdzenia:
(zgodnie z §4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem):
1) zarząd drogi;
2) organ zarządzający ruchem;
3) inwestor lub jednostka, o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem – tj. kolejowe jednostki organizacyjne, jednostki realizujące roboty na drodze, przedsiębiorcy prowadzący obiekty mające charakter usługowych (stacje paliw, restauracje, stacje radiowe, organizacje turystyczne), jednostki do których prowadzą wyjazdy pojazdów uprzywilejowanych;
4) osoba realizująca zamówienie jednostek, o których mowa w pkt 1-3.
Jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia (formularz zawiadomienia o wprowadzeniu) organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu.
Jeżeli w terminie, w którym powinna zostać wprowadzona organizacja ruchu, brak jest zawiadomienia
o terminie jej wprowadzenia, to zatwierdzona organizacja ruchu traci ważność.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
- Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2024-09-13
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Maciej Andraszyk
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2010-08-20 11:11
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-09-13 10:50
Druki do pobrania:
- Wniosek o zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu na drogach publicznych powiatowych i gminnych (PDF) 563.48kB(dodano: 2024-09-13 11:18)
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2024-09-13 11:18
Ilość pobrań: 125 - Zawiadomienie o wprowadzeniu stałej organizacji ruchu (PDF) 537.76kB(dodano: 2024-02-23 11:12, ostatnia modyfikacja: 2024-09-13 11:23)
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2024-02-23 11:12
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-09-13 11:23
Ilość pobrań: 129
Wersja plików z polem tekstowym
- Zawiadomienie o wprowadzeniu stałej organizacji ruchu - plik z polem tekstowym (PDF) 542.11kB(dodano: 2024-02-23 11:15, ostatnia modyfikacja: 2024-09-13 11:20)
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2024-02-23 11:15
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-09-13 11:20
Ilość pobrań: 102
Wizytówka
