BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Wydział Komunikacji i Transportu
- Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
- Wydział Promocji i Aktywności Społecznej
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
- Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
- Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Nieruchomości
- Wydział Finansów
- Wydział Edukacji
- Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia
- Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej
- Powiatowy Konserwator Zabytków
- Wydział Gospodarowania Mieniem
Treść strony
UZYSKANIE WPISU DO EWIDENCJI STOWARZYSZEŃ ZWYKŁYCH ORAZ ZGŁOSZENIE ZMIAN W EWIDENCJI (OP-03)
WYMAGANE DOKUMENTY:
Załączniki:
- protokół z zebrania założycielskiego oraz uchwały: o powołaniu stowarzyszenia zwykłego, o wyborze przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie/zarządu/komisji rewizyjnej (w zależności od typu regulacji zawartych
w regulaminie) i o uchwaleniu regulaminu stowarzyszenia, - regulamin działalności
(regulamin określa w szczególności nazwę stowarzyszenia zwykłego, cel lub cele, teren i środki działania, siedzibę, przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd, zasady dokonania zmian regulaminu działalności, sposób nabycia i utraty członkostwa, a także sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego,
jeżeli stowarzyszenie zwykłe zamierza posiadać zarząd oraz organ kontroli wewnętrznej, w regulaminie określa tryb wyboru, uzupełnienia składu, kompetencje ww. organów, warunki ważności uchwał zarządu oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych), - lista założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli
(co najmniej 3 osoby), - imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu (stowarzyszenie zamierzające posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności tryb
jego wyboru oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych), - imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
- adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Organizacyjny.
Złożenie dokumentów: Kancelaria Starostwa, parter, pokój 002.
Informacje merytoryczne udzielane są przez pracowników wydziału - I piętro, pok. 135 (segment "D")
kontakt:
- 61 2228-987, e-mail: adam.ceglarek@powiat.poznan.pl
- 61 8410-530, e-mail: monika.matuszewska@powiat.poznan.pl
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
7 dni od złożenia wniosku.
W przypadku, gdy wniosek zawiera braki, wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia w terminie 14 dni
od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu liczy się wówczas od dnia uzupełnienia wniosku o wpis.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Dokonanie wpisu do ewidencji.
OPŁAT
Bez opłat.
TRYB ODWOŁAWCZY
Brak.
DODATKOWE INFORMACJE
- W przypadku zmiany danych zamieszczonych w ewidencji stowarzyszenia zwykłe ma obowiązek złożyć, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, wniosek o zamieszczenie nowych danych
w ewidencji. Do wniosku należy załączyć dokumenty stanowiące podstawę zmiany (np.: protokół z zebrania, podjęte uchwały, regulamin). - Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują przepisy umożliwiające przekształcenie stowarzyszeń zwykłych liczących
co najmniej 7 członków, w stowarzyszenia rejestrowane w KRS.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach.
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2019-08-13
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Adam Ceglarekdata wytworzenia: 2006-07-25
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2006-07-25 13:17
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2023-10-26 10:36
Druki do pobrania:
- Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji stowarzyszeń zwykłych (PDF) 50.54kB(dodano: 2019-08-13 14:55, ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 12:36)
Metryka
- opublikował: Bartosz Kurekdata publikacji: 2019-08-13 14:55
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-10-29 12:36
Ilość pobrań: 660 - Wniosek o dokonanie zmian w ewidencji stowarzyszeń zwykłych (PDF) 673.29kB(dodano: 2019-09-18 09:28, ostatnia modyfikacja: 2024-10-29 12:36)
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2019-09-18 09:28
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-10-29 12:36
Ilość pobrań: 700
Wersja plików z polem tekstowym
Metryka
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2023-12-29 09:23