BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

Nowość!

Płatności online 

za pośrednictwem Platformy E-COM STP 

https://oplaty.powiat.poznan.pl/

Film instruktażowy    z9iLcYs2+cYp+csnzdjAPwD9ZmytkPWMGoAAAAASUVORK5CYII=


płatność online

Wszelkie informacje znajdują się w sekcji: Opłaty.

Metryka

  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2024-09-06 10:00
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-11-15 10:59

 REJESTRACJA JACHTÓW I INNYCH JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH O DŁUGOŚCI DO 24 M (WŚ-03)


 WYMAGANE DOKUMENTY

  • Wniosek o rejestrację złożony przez właściciela lub współwłaściciela jednostki pływającej albo pełnomocnika.

 Załączniki:

  • dowód uiszczenia opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego,
  • w przypadku udzielenia pełnomocnictwa – jego oryginał lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej,
  • dokumenty wymienione w § 5 rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.

Szczegółowe informacje w sprawie rejestracji dostępne tutaj: https://www.bip.powiat.poznan.pl/4922,reja24

Uwaga:

  1. Jeżeli jednostka pływająca jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy współwłaściciel, przedkładając pełnomocnictwo do działania w imieniu pozostałych współwłaścicieli.
  2. Rejestr jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m jest prowadzony w systemie teleinformatycznym – REJA24.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, II piętro, pokój 207.
Złożenie dokumentów:

  • w postaci elektronicznej – za pomocą Systemu REJA24 https://interesant.reja24.gov.pl,
  • w postaci papierowej – osobiście przez wnioskodawcę albo pełnomocnika, pokój 207.

Odbiór dokumentów: osobiście przez wnioskodawcę albo pełnomocnika, II piętro, pokój 207.

W przypadku wniosku złożonego elektronicznie, przed odbiorem dokumentu rejestracyjnego należy okazać oryginały dokumentów, których odwzorowania cyfrowe zostały załączone do wniosku.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wpisanie jednostki pływającej do rejestru - do 30 dni, licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku o rejestrację.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wpisanie jednostki pływającej do rejestru i wydanie dokumentu rejestracyjnego.


OPŁATY

Opłata w wysokości 80 zł za rozpatrzenie wniosku o:

  • rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego,
  • zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego,
  • wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego,

może być wnoszona kartą płatniczą we wpłatomacie w Wydziale Komunikacji i Transportu lub przelewem na rachunek bankowy:

nazwa odbiorcy: Starostwo Powiatowe w Poznaniu, nr konta: 77 1030 1247 0000 0000 3491 6241.

Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP:  https://oplaty.powiat.poznan.pl/

*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.

W przypadku nieuwzględnienia wniosku, opłata nie podlega zwrotowi lub ponownemu wykorzystaniu.

Opłata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, wnoszone przelewem na rachunek bankowy: Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, konto PKO Bank Polski S. A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763


TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru stronie przysługuje odwołanie do Ministra Infrastruktury, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.


DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowe informacje udzielane są w pokoju 207 – II piętro, tel.: 61 8410-750, 61 8410-579.


PODSTAWA PRAWNA

  • ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
  • rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2023-02-14

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Agata Sibila
    data wytworzenia: 2022-02-15
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2006-07-24 14:36
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-09-12 15:04

drukuj całą stronę

Banery