BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


 UZYSKANIE ZEZWOLENIA NA USUNIĘCIE DRZEW I KRZEWÓW NA TERENACH BĘDĄCYCH WŁASNOŚCIĄ GMIN, NIEBĘDĄCYCH GRUNTAMI LEŚNYMI (WŚ-18)


WYMAGANE DOKUMENTY

Formularz wniosku

Załączniki:

  • Rysunek, mapa albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie
    z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane - określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu
    do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na nieruchomości;

  • Zgoda właściciela nieruchomości, w przypadku, gdy posiadacz nie jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości oraz gdy wniosek nie jest złożony przez spółdzielnię mieszkaniową, wspólnotę mieszkaniową (w której właściciele lokali powierzyli zarząd nieruchomością wspólną zarządowi), zarządcę nieruchomości będącej własnością Skarbu Państwa oraz posiadacza nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, niebędącego żadnym z wyżej wymienionych podmiotów;

  • Projekt planu:

- nasadzeń zastępczych, rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów, stanowiących kompensację przyrodniczą
za usuwane drzewa i krzewy lub

- przesadzenia drzewa lub krzewu jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów
oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania;

  • Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
    o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie;

  •  Zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające stosownym zakazom, jeżeli zostało wydane;


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, Referat ds. przyrody i leśnictwa.
Złożenie dokumentów: Kancelaria Starostwa, parter, pokój 002.
Odbiór dokumentów: listownie lub osobiście przez wnioskodawcę albo jego pełnomocnika, II piętro, pokój 204A.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Jeden miesiąc; dwa miesiące w przypadkach skomplikowanych.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Oględziny terenu.
Decyzja administracyjna - zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów lub odmowa zezwolenia.


OPŁATY
Uzyskanie pozwolenia zwolnione z opłaty skarbowej.

Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP:  https://oplaty.powiat.poznan.pl/

*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.

Opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii, płatna przelewem na rachunek bankowy:
Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; konto PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763


TRYB ODWOŁAWCZY
Stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Starosty Poznańskiego, w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.


DODATKOWE INFORMACJE
Informacje merytoryczne - II piętro, pok. 204A tel.: 61 8410-787, 61 8410-765, 61 8410-581, 61 8 418-809.

Uwaga: W myśl art. 83f, ust. 1 ustawy o ochronie przyrody zezwolenie nie jest wymagane na usunięcie:

1)  krzewu albo krzewów rosnących w skupisku, o powierzchni do 25 m2;
2)  krzewów na terenach pokrytych roślinnością pełniącą funkcje ozdobne, urządzoną pod względem rozmieszczenia
i doboru gatunków posadzonych roślin, z wyłączeniem krzewów w pasie drogowym drogi publicznej, na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków oraz na terenach zieleni;
3)  drzew, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
a)  80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
b)  65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
c)  50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew;
3a)  drzew lub krzewów, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej;
3b)  drzew lub krzewów usuwanych w celu przywrócenia gruntów nieużytkowanych do użytkowania rolniczego;
4)  drzew lub krzewów na plantacjach lub w lasach w rozumieniu ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach;
5)  drzew lub krzewów owocowych, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków
lub na terenach zieleni;
6)  drzew lub krzewów usuwanych w związku z funkcjonowaniem ogrodów botanicznych lub zoologicznych;
7)  drzew lub krzewów usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu z obszarów położonych między linią brzegu
a wałem przeciwpowodziowym lub naturalnym wysokim brzegiem, w który wbudowano trasę wału przeciwpowodziowego, z wału przeciwpowodziowego i terenu w odległości mniejszej niż 3 m od stopy wału;
8)  drzew lub krzewów, które utrudniają widoczność sygnalizatorów i pociągów, a także utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na torowiskach zasp śnieżnych, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;
9)  drzew lub krzewów stanowiących przeszkody lotnicze, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;
10)  drzew lub krzewów usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu ze względu na potrzeby związane
z utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych;
11)  drzew lub krzewów usuwanych z obszaru parku narodowego lub rezerwatu przyrody nieobjętego ochroną krajobrazową;
12)  drzew lub krzewów usuwanych w ramach zadań wynikających z planu ochrony lub zadań ochronnych parku narodowego lub rezerwatu przyrody, planu ochrony parku krajobrazowego, albo planu zadań ochronnych lub planu ochrony dla obszaru Natura 2000;
13)  prowadzenia akcji ratowniczej przez jednostki ochrony przeciwpożarowej lub inne właściwe służby ustawowo powołane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia;
14)  drzew lub krzewów stanowiących złomy lub wywroty usuwanych przez:
a)  jednostki ochrony przeciwpożarowej, jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, właścicieli urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego, zarządców dróg, zarządców infrastruktury kolejowej, gminne lub powiatowe jednostki oczyszczania lub inne podmioty działające w tym zakresie na zlecenie gminy lub powiatu,
b)  inne podmioty lub osoby, po przeprowadzeniu oględzin przez organ właściwy do wydania zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu, potwierdzających, że drzewa lub krzewy stanowią złom lub wywrot;
15)  drzew lub krzewów należących do gatunków obcych, określonych w przepisach wydanych na podstawie
art. 120 ust. 2f .


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2022-04-05

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Agata Sibila
    data wytworzenia: 2006-07-25
  • opublikował: Agata Sibila
    data publikacji: 2006-07-24 14:32
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-09-13 09:05

Rejestr zmian

  • 24.07.06; dodanie treści informacji
  • 07.08.06; dodanie symbolu karty
  • 14.09.06; poprawki w tekście
  • 27.06.07; aktualizacji informacji
  • 14.01.08; zmiana numeru konta - opłaty
  • 28.02.08; zmiany organizacyjne Wydziału
  • 15.07.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
  • 08.07.09; aktualizacja informacji
  • 14.01.10; aktualizacja informacji
  • 29.04.10; korekta wybierania numeru kierunkowego
  • 13.07.10; aktualizacja treści informacji
  • 22.07.10; korekta
  • 02.08.10; aktualizacja informacji - zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
  • zmieniono 2012-01-12 11:44 przez Administrator Systemu: aktualizacja treści informacji
  • zmieniono 2012-04-20 11:04 przez Administrator Systemu: korekta
  • zmieniono 2013-04-05 11:49 przez Administrator Systemu: aktualizacja załącznika
  • zmieniono 2013-04-05 11:50 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2013-04-05 11:51 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2013-05-23 14:47 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2013-05-24 14:55 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2013-11-13 12:47 przez Administrator Systemu: dodanie "tagów"
  • zmieniono 2013-12-10 10:03 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2014-07-17 12:52 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2014-12-15 14:48 przez Agata Tomaszewska : zmiana numeru rachunku bankowego opłaty skarbowej
  • zmieniono 2015-01-02 12:43 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-01-07 08:08 przez Agata Tomaszewska
  • zmieniono 2015-02-13 08:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2015-09-07 14:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2015-09-18 13:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2015-09-23 08:44 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2015-09-24 12:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2015-10-15 12:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2016-07-05 13:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2017-01-16 14:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
  • zmieniono 2017-05-16 13:31 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2017-10-10 08:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-04-17 08:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-08-03 14:29 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2018-08-03 14:30 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2018-08-09 14:01 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2019-01-14 15:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-10-31 11:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2019-12-30 16:39 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-03-12 11:35 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2022-04-05 10:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-04-05 10:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-08-02 13:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2023-08-03 09:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2023-10-23 10:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-09-09 11:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
  • zmieniono 2024-09-13 09:05 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

Banery