BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Wydział Komunikacji i Transportu
- Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
- Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
- Wydział Gabinet Starosty, Komunikacji Społecznej i Promocji Powiatu
- Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Nieruchomości
- Wydział Finansów
- Wydział Edukacji
- Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia
- Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej
- Powiatowy Konserwator Zabytków
- Wydział Gospodarowania Mieniem
Treść strony
UZYSKANIE ZAŚWIADCZENIA O SAMODZIELNOŚCI LOKALU (AB-10)
WYMAGANE DOKUMENTY
Załączniki:
- 3 egzemplarze inwentaryzacji lokalu wraz z opisem, sporządzone przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia budowlane;
- dokument potwierdzający fakt oddania budynku do użytkowania;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia: 17,00 zł za każdy z lokali.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej.
Złożenie dokumentów: Sekretariat Wydziału, parter, pokój Nr 010. Wszelkie informacje w sprawach związanych
z wnioskiem o pozwolenie na budowę można uzyskać pod nr telefonu 61 8410 504, 61 8410 550.
Odbiór dokumentów: parter, pokój nr 009. Zaświadczenie Inwestor odbiera osobiście lub za pośrednictwem osoby upoważnionej. Upoważnienie przedkłada się na piśmie wraz z dowodem uiszczonej opłaty skarbowej w wysokości 17 złotych. Nie pobiera się opłaty od członków najbliższej rodziny i zameldowanych pod tym samym adresem. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać pod nr 61 8410-513.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 7 dni od dnia złożenia wniosku.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu.*
W trakcie postępowania informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku.
*W przypadku braków wzywa się wnioskodawcę do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
W sytuacji nieuzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, zostanie wydane postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia.
OPŁATY
Opłatę skarbową uiszcza się wraz ze składanym wnioskiem (wówczas opłata ta zostanie naliczona) na konto:
nazwa odbiorcy: Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; nr rachunku konto: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Od złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto:
- wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - konto wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- Prezydenta miasta stołecznego Warszawy - jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP: https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
Opłaty można dokonać między innymi:
- w placówce pocztowej
- w sklepach, w których działa punkt płatniczy
- poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenie opłaty
- przelew tradycyjny
TRYB ODWOŁAWCZY
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia. Zażalenie należy złożyć za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.
DODATKOWE INFORMACJE
Brak
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. - o własności lokali.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2025-02-11
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Aleksandra Osiakdata wytworzenia: 2006-07-25
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2006-07-25 12:28
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2025-02-11 14:02
Rejestr zmian
- 27.10.06; zmiana treści informacji - aktualizacja
- 03.01.07; zmiana treści informacji - zmiana opłat skarbowych
- 24.07.07; korekta/update systemu
- 17.08.07; wprowadzenie autora informacji
- 10.01.08; zmiana numeru konta - opłaty
- 30.06.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
- 01.09.08; zmiany w ustawie o opłacie skarbowej
- 20.04.10; aktualizacja treści - opłata skarbowa
- 10.06.10; aktualizacja treści informacji
- 11.06.10; korekta
- 29.06.10; zmiana kodu karty
- 02.08.10; aktualizacja informacji - zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
- 07.01.11; aktaulizacja podstawy prawnej
- 15.04.11; aktualizacja informacji
- zmieniono 2012-05-15 11:48 przez Administrator Systemu: dodanie informacji dot. punktów poboru opłat
- zmieniono 2013-04-08 15:43 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2013-06-13 15:06 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2013-10-18 12:50 przez Administrator Systemu: dodanie "tagów"
- zmieniono 2014-12-15 15:19 przez Agata Tomaszewska : zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
- zmieniono 2015-01-02 13:29 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2015-01-30 08:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2015-04-15 14:47 przez Agata Tomaszewska
- zmieniono 2015-08-05 14:56 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2015-10-16 08:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-12-21 09:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2016-10-13 07:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2016-11-24 12:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2016-12-13 15:00 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2017-09-13 10:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-12-05 07:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2019-09-10 13:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2019-09-10 13:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2019-09-11 12:20 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2019-12-31 11:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-02-26 08:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-10-30 10:00 przez Agata Poleska : korekta edytorska
- zmieniono 2021-02-01 09:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
- zmieniono 2021-04-08 10:51 przez Pieczyński Maciej: dodanie informacji o wstrzymaniu biegu spraw zgodnie z Zarządzeniem Nr 25/2021
- zmieniono 2021-04-16 10:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2021-05-26 14:50 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja informacji o wstrzymaniu biegu załatwiania spraw, w związku z COVID-19
- zmieniono 2021-12-16 10:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-03-23 11:22 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-06-09 11:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2023-08-03 09:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
- zmieniono 2023-11-13 13:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2024-09-09 10:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
- zmieniono 2024-09-12 12:22 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2025-02-11 14:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: opłata skarbowa - właściwość organów podatkowych