BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Wydział Komunikacji i Transportu
- Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
- Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
- Wydział Gabinet Starosty, Komunikacji Społecznej i Promocji Powiatu
- Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Nieruchomości
- Wydział Finansów
- Wydział Edukacji
- Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia
- Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej
- Powiatowy Konserwator Zabytków
- Wydział Gospodarowania Mieniem
Treść strony
UZYSKANIE DECYZJI O POZWOLENIU NA ROZBIÓRKĘ OBIEKTU BUDOWLANEGO (PB-3)
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek wraz z oświadczeniem o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w formie elektronicznej należy pobrać ze strony internetowej e-budownictwa - https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/
- Wniosek na drukach podpisany przez Inwestora/ów lub osobę upoważnioną przez Inwestora
(druk do pobrania ze strony internetowej lub w urzędzie). Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale
wraz z uiszczoną opłatą skarbową.
Załączniki:
- zgodę właściciela obiektu;
- szkic usytuowania obiektu budowlanego,
- opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych
- opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia,
- pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi,
- w zależności od potrzeb, projekt rozbiórki obiektu
- pełnomocnictwo - w przypadku ustanowieniu pełnomocnictwa (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia)
wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań
Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej.
Złożenie dokumentów: Sekretariat Wydziału, parter, pokój Nr 010.
Wszelkie informacje w sprawach związanych z wnioskiem o pozwolenie na budowę można uzyskać pod nr telefonu
61 8410-504, 61 8410-550.
Odbiór dokumentów: parter, pokój nr 009. Decyzję wraz z załącznikami Inwestor odbiera osobiście
lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale
wraz z uiszczoną opłata skarbową. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać
pod nr 61 8410-513.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzje w Wydziale Administracji Architektoniczno - Budowlanej wydawane są niezwłocznie w terminie do miesiąca
od dnia złożenia kompletnego wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin rozpatrzenia sprawy wynosi 2 miesiące.
Do w/w terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
W postępowaniu administracyjnym sprawdza się kompletność wniosku - w przypadku braków wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nie uzupełnienia wniosku we wskazanym terminie sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.
W trakcie postępowania informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku. Postępowanie administracyjne kończy wydanie decyzji.
OPŁATY
Opłatę skarbową uiszcza się wraz ze składanym wnioskiem (wówczas opłata ta zostanie naliczona) na konto:
nazwa odbiorcy: Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; nr rachunku konto: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Od złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto:
- wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - konto wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- Prezydenta miasta stołecznego Warszawy - jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP: https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
Opłaty można dokonać między innymi:
- w placówce pocztowej
- w sklepach, w których działa punkt płatniczy
- poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenie opłaty
- przelew tradycyjny
Wydanie decyzji, w sprawach mieszkaniowych nie podlega opłatom skarbowym.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje stronom postępowania odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego, w terminie 14 dni
od dnia jej doręczenia. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.
DODATKOWE INFORMACJE
Rozpoczęcie robót rozbiórkowych może nastąpić kiedy decyzja stanie się ostateczna. Powyższą informację można uzyskać w tutejszym Wydziale Administracji Architektoniczno- Budowlanej.
Wydanie dziennika rozbiórki - Inwestor występuje z odrębnym wnioskiem do Wydziału Administracji Architektoniczno-Budowlanej. Dziennik wydaje się terminie 3 dni, jeżeli decyzja o pozwoleniu na rozbiórkę stała się ostateczna.
Uwaga!
Roboty budowlane związane z rozbiórką istniejących obiektów należy prowadzić ze szczególnym uwzględnieniem przepisów art. 52 i 60 ustawy o ochronie przyrody.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2025-02-11
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Aleksandra Osiakdata wytworzenia: 2006-07-25
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2006-07-25 12:01
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2025-02-11 13:49
Rejestr zmian
- 04.10.06; zmiana treści informacji - aktualizacja
- 02.01.07; zmiana treści informacji - zmiana opłat skarbowych
- 26.07.07; koretka /update systemu
- 17.08.07; wprowadzenie autora informacji
- 09.10.07; korekta edytorska
- 10.01.08; zmiana numeru konta - opłaty
- 25.03.08; korekta edytorska
- 27.06.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
- 29.08.08; zmiany w ustawie o opłacie skarbowej
- 05.05.10; korekta wybierania numeru kierunkowego
- 10.06.10; aktualizacja informacji
- 29.06.10; zmiana kodu karty
- 02.08.10; aktualizacja informacji - zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
- 03.01.11; dodanie informacji dot. ochrony przyrody - "jerzyki"
- 07.01.11; aktualizacja podstawy prawnej
- zmieniono 2012-05-15 11:42 przez Administrator Systemu: dodanie informacji dot. punktów poboru opłat
- zmieniono 2013-04-08 15:11 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2013-06-13 12:05 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2013-06-13 14:55 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2013-10-18 09:16 przez Administrator Systemu: dodanie "tagów"
- zmieniono 2013-11-29 14:39 przez Administrator Systemu: korekta edytorska
- zmieniono 2014-01-13 13:36 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2014-02-11 11:09 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2014-11-19 12:46 przez Administrator Systemu: aktualizacja podstawy prawnej
- zmieniono 2014-12-16 08:26 przez Agata Tomaszewska : zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
- zmieniono 2015-01-02 13:22 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2015-01-30 07:54 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2015-04-15 14:44 przez Agata Tomaszewska
- zmieniono 2015-08-05 14:53 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2015-10-15 12:54 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2016-02-18 13:17 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja - terminu załatwiania spraw
- zmieniono 2016-04-19 09:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja podstawy prawnej
- zmieniono 2016-10-13 07:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2016-11-24 12:36 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2016-12-13 14:51 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2017-07-14 10:34 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-07-04 11:54 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-12-04 12:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2019-09-10 13:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2019-12-31 11:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-02-26 08:28 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-09-21 15:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2020-10-30 09:21 przez Agata Poleska : korekta edytorska
- zmieniono 2021-02-01 09:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta techniczna
- zmieniono 2021-02-01 15:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2021-04-08 10:41 przez Pieczyński Maciej: dodanie informacji o wstrzymaniu biegu spraw zgodnie z Zarządzeniem Nr 25/2021
- zmieniono 2021-05-26 14:44 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja informacji o wstrzymaniu biegu załatwiania spraw, w związku z COVID-19
- zmieniono 2021-06-29 11:57 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2021-07-05 12:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2021-08-16 10:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2022-03-23 11:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-06-09 11:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-08-10 08:57 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2023-11-09 10:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2023-11-09 10:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2024-09-09 10:19 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
- zmieniono 2024-09-12 12:12 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2025-02-11 13:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: opłata skarbowa - właściwość organów podatkowych