Płatności onlineza pośrednictwem Platformy E-COM STP |
|
Wszelkie informacje znajdują się w sekcji: Opłaty.
WYMAGANE DOKUMENTY
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Parking wskazany przez organ wydający dyspozycję usunięcia pojazdu. Na terenie Powiatu Poznańskiego podmiotami odpowiedzialnym za usuwanie i umieszczenie na parkingu oraz przechowywanie pojazdów usuniętych z drogi są przedsiębiorcy:
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Na wskazanym parkingu po złożeniu wymaganych dokumentów.
OPŁATY:
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP: https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
Opłatę nalicza i informuje o jej wysokości podmiot odpowiedzialny za usunięcie i przechowywanie pojazdu.
Opłatę można uiścić kartą płatniczą we wpłatomacie zlokalizowanym w Wydziale Komunikacji i Transportu lub przelewem bankowym na rachunek Starostwa Powiatowego w Poznaniu, nr konta:
77 10301247 0000 0000 3491 6241.
Dowód wpłaty powinien zawierać imię i nazwisko właściciela oraz numer rejestracyjny pojazdu.
Zgodnie z Uchwałą Nr LIX/788/VI/2024 Rady Powiatu w Poznaniu z dnia 31 stycznia 2024 r., stawki opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów na parkingach strzeżonych wynoszą:
Lp. |
Rodzaj pojazdu |
Opłata |
|
za usunięcie |
za każdą dobę przechowywania |
||
1. |
Rower lub motorower |
160 zł |
25 zł |
2. |
Motocykl |
320 zł |
35 zł |
3. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t |
690 zł |
50 zł |
4. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej |
870 zł |
60 zł |
5. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej |
1200 zł |
95 zł |
6. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej pow.16 t |
1 800 zł |
170 zł |
7. |
Pojazdy przewożące materiały niebezpieczne |
2 200 zł |
250 zł |
8. |
Hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego |
160 zł |
25 zł |
Koszty wydania dyspozycji usunięcia i ustania przyczyn usunięcia pojazdu w przypadku dojazdu do miejsca zdarzenia wynoszą:
Lp. |
Rodzaj pojazdu |
Opłata |
1. |
Rower, motorower |
160 zł |
2. |
Motocykl |
300 zł |
3. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t |
600 zł |
4. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej pow.3,5 t do 7,5 t |
600 zł |
5. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej pow. 7,5 t do 16 t |
600 zł |
6. |
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej pow.16 t |
600 zł |
7. |
Pojazd przewożący materiały niebezpieczne |
600 zł |
8. |
Hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego |
160 zł |
Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto Urzędu Miasta Poznania,
Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań,
nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763.
Z opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa zwolnieni są małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje.
DODATKOWE INFORMACJE
Pojazd usunięty z drogi umieszcza się na parkingu strzeżonym. Jeżeli pojazd nie zostanie odebrany z parkingu w terminie 3 miesięcy od daty wydania dyspozycji jego usunięcia z drogi, przedsiębiorca prowadzący parking powiadamia o tym fakcie starostę, który następnie występuje do sądu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz powiatu.
Zgodnie z art. 130a ust. 10h ustawy Prawo o ruchu drogowym koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu.
PODSTAWA PRAWNA
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2024-04-08