Płatności onlineza pośrednictwem Platformy E-COM STP |
|
Wszelkie informacje znajdują się w sekcji: Opłaty.
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.) w związku z art. 17 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości (Dz. U. z 2023 r. poz. 1394) Starosta Poznański zawiadamia, że decyzje o rejestracji pojazdów wydane przed dniem 14 marca 2005 r. dotyczące pojazdów nieposiadających ważnego okresowego badania technicznego, w stosunku do których ich posiadacze nie dopełnili obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, jeżeli pojazd im podlega, przez okres dłuższy niż 10 lat, przypadający bezpośrednio przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości, wygasają z mocy prawa z dniem 10 czerwca 2024 r.
Szczegółowych informacji na temat w/w pojazdów można uzyskać w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu.
Na podstawie Ustawy z dnia 07 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości /Dz.U.2023.1394/, zmieniają się przepisy dotyczące rejestracji pojazdów oraz zawiadamiania o zbyciu/nabyciu. Nowe przepisy obowiązują od 01.01.2024 r.
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek (dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej)
Załączniki:
Do wglądu:
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18 Wydział Komunikacji i Transportu Referat ds. rejestracji pojazdów - parter, sala obsługi Tel. 61 8410-748 |
pon. 9:00 - 16:30, wt - Pt. 8:00 - 15:00 |
---|---|
Czerwonak ul. Gdyńska 53 tel. 61 2269-235 lub 236 (w której można również odebrać dowód rejestracyjny dla pojazdów rejestrowanych w tej filii) |
pon. 9:00 - 16:30, wt - pt. 8:00 - 15:00 |
Pobiedziska ul. Kościuszki 4 |
|
Stęszew, ul. Poznańska 20 |
|
Swarzędz ul. Poznańska 25 |
|
Tarnowo Podgórne ul. Poznańska 96 |
|
Kórnik ul. Poznańska 83, |
pon. 9:00 - 16:30, |
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydanie decyzji administracyjnej o wyrejestrowaniu pojazdu lub odmowie wyrejestrowania.
OPŁATY
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP: https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
Opłatę skarbową w wysokości 10,00 zł za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu należy uiścić w kasie Urzędu Miasta Poznania lub u inkasenta albo przelewem na rachunek bankowy: Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; konto PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.
DODATKOWE INFORMACJE
Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu należy złożyć urzędzie jego ostatniej rejestracji.
W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego lub tablic(y) rejestracyjnych właściciel pojazdu składa oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań o ich braku (druk do pobrania w urzędzie).
W przypadku, kiedy dane zamieszone na wniosku są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym jako dowód własności wymagany do wyrejestrowania pojazdu rozumie się wszystkie wcześniejsze dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.
Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu wraz z wymaganymi załącznikami można przesłać pocztą na adres siedziby Starostwa.
W przypadku złożenia wniosku drogą elektroniczną po pozytywnej weryfikacji skanów załączonych do przesłanego wniosku organ rejestrujący wzywa do przekazania (pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru) oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic rejestracyjnych. Po otrzymaniu dokumentów organ rejestrujący może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać na podany adres decyzję oraz zwracane oryginały dokumentów.
Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można w punkcie informacyjnym Wydziału Komunikacji i Transportu oraz pod nr telefonu 61 8410-748, 61 8410-598.
Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl
W zakresie rejestracji pojazdów można korzystać z usługi umawiania wizyt przez Internet - www.bip.powiat.poznan.pl - zakładka Rezerwacja wizyt.
PODSTAWA PRAWNA
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2024-12-23