§ 69. Dyrektorzy wydziałów i stanowiska samodzielne w porozumieniu z Osobą nadzorującą, każdy w zakresie swego działania, przygotowują propozycje projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty w szczególności z uwzględnieniem postanowień ustawy o samorządzie powiatowym, Statutu a także innych przepisów prawa.
§ 70. Starosta w zakresie swoich kompetencji wydaje:
1) decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, chyba że przepisy szczególne przewidują wydawanie decyzji przez Zarząd Powiatu,
2) zarządzenia:
a) w sprawach związanych z wykonywaniem funkcji kierownika Starostwa,
b) w sprawach przewidzianych w przepisach odrębnych,
3) akty prawne o innej nazwie, wynikające z przepisów szczególnych.
§ 71. Szczegółowe zasady redagowania i opracowania aktów prawnych oraz zasady przekazywania i publikacji aktów prawnych w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego oraz zasady redagowania i opracowania decyzji, postanowień i zaświadczeń Starosta określa w drodze zarządzenia.
§ 72. Oryginały aktów prawnych przechowują:
1) Biuro Rady - uchwał Rady i zawartych porozumień,
2) Wydział Organizacyjny - uchwał Zarządu i Zarządzeń Starosty oraz upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych i pełnomocnictw,
3) właściwe merytorycznie wydziały i stanowiska samodzielne - decyzji i innych aktów.