WYMAGANE DOKUMENTY
Do wniosku należy dołączyć:
- szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia;
- program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości
i granice województw;
- plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań.
Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej, I piętro, pok. 142
tel. 61 8410-690, 61 8410-562, 61 2269-200, 61 2269-205
Złożenie wniosku: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Poznaniu ul. Jackowskiego 18 (pok. 002) lub ul. Słowackiego 8 (pok. 018)
Odbiór dokumentów: Uzgodnienie Starosty Poznańskiego w sprawie wykorzystania w sposób szczególny dróg publicznych powiatowych i gminnych wnioskodawca odbiera osobiście lub zostaje przesłane listem poleconym.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Maksymalnie 14 dni od otrzymania wniosku
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Uzgodnienie Starosty Poznańskiego w sprawie wykorzystania w sposób szczególny dróg publicznych powiatowych
i gminnych wydaje się po dokonaniu weryfikacji złożonych dokumentów i stwierdzeniu, że wniosek spełnia przesłanki określone w aktach prawnych.
OPŁATY
Zgodnie z art. 3 Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej wniosek organizatora imprezy nie podlega opłacie skarbowej.
Zgodnie z art. 7 pkt 2 i 3 Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej zwalnia się od opłaty skarbowej wniosek złożony przez organ zarządzający ruchem.
TRYB ODWOŁAWCZY
W sprawie nie przysługuje odwołanie.
DODATKOWE INFORMACJE
Zezwolenie na wykorzystanie dróg w sposób szczególny wydaje organ zarządzający ruchem na drodze, na której odbywa się impreza, z tym że jeżeli impreza odbywa się na drogach podległych kilku organom - organem właściwym jest:
Zgodnie z art. 65b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 Prawo o ruchu drogowym, uzgodnienie wykorzystania
w sposób szczególny dróg publicznych powiatowych i gminnych dokonuje się w zakresie ograniczenia ruchu
i wynikających stąd warunków przeprowadzenia imprezy na wniosek organu zarządzającego ruchem na drogach,
na których ma się odbyć impreza.
Zgodnie z art. 65a ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 Prawo o ruchu drogowym, uzgodnienie wykorzystania
w sposób szczególny dróg publicznych powiatowych i gminnych dokonuje się w zakresie przebiegu trasy, na której ma się odbyć impreza, na wniosek organizatora imprezy.
Zgodnie z art. 10 ust. 5 Ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, Starosta Poznański jest organem zarządzającym ruchem na drogach publicznych powiatowych i gminnych na terenie powiatu poznańskiego.
PODSTAWA PRAWNA
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2019-01-07