UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE (WŚ-22)
WYMAGANE DOKUMENTY
Wypełniony formularz wniosku.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, Referat ds. ochrony powietrza, wód i edukacji ekologicznej.
Informacje merytoryczne udzielane są przez pracownika - II piętro, pok. 203A tel. 61 8410-750
Złożenie dokumentów:
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Jeden miesiąc, w przypadkach skomplikowanych dwa miesiące.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Przekazanie dokumentów wskazanych we wniosku.
OPŁATY
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP: https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
- Wyszukiwanie i przeglądanie w siedzibie organu administracji dokumentów wyszczególnionych w publicznie dostępnym wykazie jest bezpłatne.
- Za wyszukiwanie informacji, przekształcanie informacji w formę wskazaną we wniosku o udostępnienie, sporządzanie kopii dokumentów lub danych oraz ich przesłanie organ administracji pobiera opłaty w wysokości odzwierciedlającej związane z tym uzasadnione koszty.
- Jednostkowe stawki opłat wynoszą odpowiednio:
a. Opłata za wyszukiwanie informacji wynosi 5 zł, jeżeli wymaga wyszukania do dziesięciu dokumentów.
b. Jeżeli informacja wymaga wyszukania więcej niż dziesięciu dokumentów, pobiera się dodatkową opłatę, mnożąc 5 zł przez liczbę dodatkowych dokumentów i przez współczynnik różnicujący 0,1.
c. Opłaty za sporządzanie kopii dokumentów lub danych w formacie 210 mm x 297 mm (A4) wynoszą:
- 0,15 zł za stronę kopii czarno-białej;
- 1,50 zł za stronę kopii kolorowej.
d. Za sporządzanie kopii dokumentów lub danych w formacie:
- 297 mm x 420 mm (A3) pobiera się opłaty, o których mowa w podpunkcie c, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 2;
- 420 mm x 594 mm (A2) pobiera się opłaty, o których mowa w podpunkcie c, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 4;
- 594 mm x 841 mm (A1) pobiera się opłaty, o których mowa w podpunkcie c, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 8;
- 841 mm x 1.189 mm (A0) pobiera się opłaty, o których mowa w podpunkcie c, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 16.
e. Jeżeli wniosek dotyczy udostępniania informacji w formie elektronicznej, pobiera się opłatę nie wyższą niż 1,5 zł
za każdą płytę CD lub DVD. Jeżeli wniosek dotyczy innego nośnika niż płyta CD i DVD, organ (po uzyskaniu zgody wnioskującego) pobiera opłatę równą, kosztowi zakupu nośnika. Po udostępnieniu informacji nośnik stanowi własność wnioskującego.
4. Za przesłanie kopii dokumentów lub danych drogą pocztową pobiera się opłatę w wysokości podanej w obowiązującym cenniku usług pocztowych lub kurierskich operatora, ustalonego wspólnie przez właściwy organ administracji
i wnioskującego, za przesyłkę danego rodzaju i danej kategorii wagowej.
5. Opłatę, o której mowa w pkt. 3, uiszcza się w terminie 14 dni od otrzymania stosownego wezwania, przez wpłatę
na rachunek bankowy urzędu w Banku Handlowym O/Poznań nr 77 1030 1247 0000 0000 3491 6241, przy odbiorze przesyłki lub kartą płatniczą we wpłatomacie znajdującym się w Starostwie.
TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku wydania decyzji o odmowie udostępnienia informacji, stronie przysługuje odwołanie od tej decyzji
do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Poznańskiego, w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.
DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowe informacje udzielane są przez pracownika - II piętro, pok. 203A, tel. 61 8410-750.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie opłat za udostępnianie informacji
o środowisku.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2025-01-24
autor lub odpowiedzialny za treść: Agata Sibila
opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
data publikacji: 2010-07-14 10:55
zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
ostatnia modyfikacja: 2025-02-14 11:24
Rejestr zmian
- 15.10.10; korekta
- 10.03.11; aktualizacja treści informacji
- zmieniono 2013-11-13 13:12 przez Administrator Systemu: dodanie "tagów"
- zmieniono 2013-12-10 14:44 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2014-07-04 10:18 przez Administrator Systemu: korekta edytorska dot. opłat
- zmieniono 2014-12-15 14:53 przez Agata Tomaszewska : zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
- zmieniono 2015-01-02 12:52 przez Agata Tomaszewska
- zmieniono 2015-01-02 13:57 przez Agata Tomaszewska
- zmieniono 2015-02-10 10:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2015-02-13 09:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2015-09-23 13:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2015-10-14 09:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2016-04-29 08:06 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2017-01-16 14:12 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2017-10-10 08:29 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-01-24 09:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-04-17 08:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-08-03 14:37 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2018-08-09 14:03 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2019-01-14 16:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2019-12-30 16:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-03-12 12:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2020-11-02 11:27 przez Agata Poleska : korekta edytorska
- zmieniono 2023-08-03 09:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
- zmieniono 2023-10-23 11:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2024-09-09 11:51 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
- zmieniono 2024-09-13 09:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2025-02-14 11:20 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2025-02-14 11:22 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2025-02-14 11:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2025-02-14 11:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński