WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY
ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań
Dyrektor Wydziału
Anna Koziołkiewicz
tel. 61 8418-825
e-mail: anna.koziolkiewicz@powiat.poznan.pl
I piętro, pok. 129
Zastępca Dyrektora Wydziału
Bartosz Kurek
tel. 61 2269-250
e-mail: bartosz.kurek@powiat.poznan.pl
I piętro, pok. 128
Pracownicy Wydziału:
tel. 61 8410-664
tel. 61 8410-591
tel. 61 8410-768
tel. 61 2228-987
tel. 61 8410-530
I piętro, pok. 127, 128, 135
Referat Kancelaria Ogólna
Kierownik Referatu
Joanna Gruchot
tel. 61 8410-537
parter, pok. 002
Punkt Referatu Kancelaria Ogólna
ul. Słowackiego 8, parter, pok. 018
tel. 61 8418-842
Referat Archiwum Zakładowe
Kierownik Referatu
Alina Pindera
tel. 61 8410-757
poziom -1, pok. 22
Punkt Referatu Archiwum Zakładowe
ul. Słowackiego 8, parter, pok. 017
tel. 61 8410-753
Punkt Informacyjny
ul. Jackowskiego 18, parter, przy głównym wejściu
tel. 61 8410-500 lub 61 8410-745
Do zadań Wydziału należą czynności związane między innymi z:
1. w zakresie obsługi Zarządu i Starosty:
- obsługą organizacyjną i protokolarną posiedzeń Zarządu,
- koordynacją prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,
- zbieraniem i opracowywaniem materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,
- prowadzeniem dokumentacji związanej z korespondencją Starosty i Zarządu z Radą w zakresie:
a) opiniowania projektów uchwał Rady przygotowywanych przez Zarząd,
b) wniosków komisji Rady i interpelacji kierowanych do Zarządu i Starosty oraz innych spraw związanych ze współpracą Starosty, Zarządu i Rady oraz monitorowaniem udzielania odpowiedzi przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu na wnioski i interpelacje,
- opracowaniem raportu Zarządu Powiatu w Poznaniu o stanie Powiatu Poznańskiego,
- opracowaniem sprawozdań z działalności Zarządu,
- prowadzeniem następujących rejestrów:
a) uchwał Zarządu
b) zarządzeń Starosty
c) wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
d) umów zawieranych przez Powiat, Starostę i Starostwo z wyłączeniem umów ze stosunku pracy, umów o organizację praktyk, wolontariat itp.
2. w zakresie kontroli zewnętrznych:
a) prowadzeniem dokumentacji z kontroli zewnętrznych w szczególności protokołów kontroli, wystąpień pokontrolnych i odpowiedzi na zalecenia pokontrolne,
b) prowadzeniem książki kontroli,
3. w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
- opracowaniem projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu i jego nowelizacji,
- opracowywaniem i opiniowaniem innych aktów prawnych niezbędnych do funkcjonowania Starostwa jako organizacji,
- inicjowaniem działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa jako organizacji,
- opracowaniem blankietów korespondencyjnych,
- przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów reprezentanta załogi,
- administrowanie Intranetem,
4. w zakresie skarg i wniosków:
- prowadzeniem i nadzorowaniem rejestru skarg i wniosków, o którym mowa w § 61 ust. 1 i 2 pkt 1 Regulaminu,
- monitorowaniem terminowego rozpatrywania skarg i wniosków,
- współpracą z Radą Powiatu w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków, należących do właściwości Rady,
- przygotowywaniem sprawozdawczości dotyczącej skarg i wniosków,
5. w zakresie petycji, o których mowa w ustawie o petycjach z wyjątkiem petycji złożonych do Rady;
6. w zakresie spraw związanych z oświadczeniami o stanie majątkowym zwanymi oświadczeniami majątkowymi, o których mowa w ustawie o samorządzie powiatowym,
7. w zakresie obsługi klientów:
- prowadzeniem punktu informacyjnego,
- prowadzeniem i administrowaniem urzędowym publikatorem teleinformatycznym - Biuletynem Informacji Publicznej,
- obsługą punktu potwierdzającego profile zaufane elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) w Starostwie,
- pełnieniem roli Administratora Podmiotu Publicznego na platformie ePUAP,
8. w zakresie obsługi kancelaryjnej Starostwa:
- prowadzeniem kancelarii Starostwa - przyjmowaniem i wysyłaniem przesyłek,
- prowadzeniem rejestru przesyłek,
- współpracą z dostawcą usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek,
9. w zakresie sprawozdawczości elektronicznej:
- zarządzaniem sprawozdawczością elektroniczną,
- współpracą z Głównym Urzędem Statystycznym,
10. w zakresie archiwum zakładowego:
- prowadzeniem archiwum zakładowego,
- wdrażaniem i nadzorowaniem przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- bieżącym nadzorowaniem prawidłowości wykonywania czynności kancelaryjnych w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw (zadania wykonuje koordynator czynności kancelaryjnych),
- prowadzeniem archiwum elektronicznego,
- współpracą z komórkami organizacyjnymi Starostwa w zakresie zdawania akt do archiwum zakładowego,
- współpracą z Archiwum Państwowym,
11. w zakresie stowarzyszeń i fundacji:
- sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia, z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
- sprawowaniem nadzoru nad uczniowskimi klubami sportowymi i klubami sportowymi, działającymi w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z art. 4 ustawy o sporcie,
- sprawowaniem nadzoru nad działalnością fundacji ze względu na siedzibę fundacji,
- prowadzeniem kontroli w zakresie wypełniania przez stowarzyszenia i fundacje, będące instytucjami obowiązanymi, obowiązku przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
- przekazywaniem Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej planów i informacji sporządzanych w związku z prowadzonym nadzorem mad stowarzyszeniami i fundacjami,
- prowadzeniem ewidencji:
a) stowarzyszeń zwykłych
b) uczniowskich klubów sportowych,
c) klubów sportowych, działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej,
- występowaniem do sądu w zakresie prowadzonego nadzoru nad stowarzyszeniami i klubami, w przypadkach określonych w ustawie, z wnioskiem o upomnienie, uchylenie niezgodnej z prawem lub statutem uchwały, rozwiązanie stowarzyszenia, klubu,
- występowaniem do sądu w zakresie prowadzonego nadzoru nad fundacjami, w przypadkach określonych w przepisach, z wnioskiem o stwierdzenie zgodności działania fundacji z przepisami prawa, statutem oraz celem, w jakim fundacja została ustanowiona, o uchylenie uchwały zarządu fundacji, w tym o wstrzymanie wykonania uchwały do czasu rozstrzygnięcia sprawy, o zawieszenie zarządu fundacji i wyznaczenie zarządcy przymusowego, o likwidację fundacji.
12. w zakresie przyjmowania i wyjaśniania zgłoszeń naruszeń oraz ochrony sygnalistów,
13. w zakresie prowadzenia Rejestru Instytucji Kultury, dla których organizatorem jest Powiat.
14. koordynowaniem działań związanych z występowaniem do właściwych instytucji z wnioskami o nadanie odznaczeń zasłużonym i długoletnim pracownikom Starostwa.
autor lub odpowiedzialny za treść: Dariusz Doliński
data wytworzenia: 2014-04-01
opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
data publikacji: 2014-04-01 08:57
zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
ostatnia modyfikacja: 2024-07-23 10:48
Rejestr zmian
- zmieniono 2014-04-02 09:28 przez Magdalena Krygier: korekta
- zmieniono 2014-04-09 14:32 przez Agata Tomaszewska
- zmieniono 2014-04-09 14:48 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2014-04-09 14:49 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2014-04-09 15:10 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2014-04-09 15:11 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2014-04-10 07:43 przez Agata Tomaszewska
- zmieniono 2014-09-17 10:39 przez Administrator Systemu: aktualizacja numerów telefonów
- zmieniono 2014-09-17 10:41 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2014-09-17 10:47 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2015-01-08 09:35 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: kontrola danych
- zmieniono 2015-02-06 12:00 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-04-09 15:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-04-09 15:05 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-07-07 12:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-07-20 11:28 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja po zmianie regulaminu
- zmieniono 2016-01-13 09:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2016-03-04 10:53 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2016-03-04 11:44 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2016-03-04 11:45 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2016-03-04 11:45 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2017-05-25 13:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2017-05-29 12:36 przez Bartosz Kurek : korekta
- zmieniono 2017-10-19 09:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: kontrola danych
- zmieniono 2018-02-01 10:12 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-09-10 11:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-09-10 12:00 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2018-09-10 12:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2018-09-10 12:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2018-11-20 09:44 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2018-11-20 09:45 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2018-11-20 09:53 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2018-11-20 09:57 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2018-11-20 10:00 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2019-01-29 10:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2019-11-25 15:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2019-11-25 15:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2020-01-10 10:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści regulaminu organizacyjnego
- zmieniono 2020-01-21 14:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2020-09-03 11:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2020-10-01 12:43 przez Agata Poleska
- zmieniono 2021-02-25 11:48 przez Agata Poleska
- zmieniono 2021-10-26 08:22 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2021-10-26 12:29 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2021-11-02 10:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2021-11-02 10:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2021-11-02 10:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2021-12-28 09:57 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-01-17 11:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-01-20 15:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-01-21 11:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja w związku z przyjęciem nowego regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu
- zmieniono 2022-05-17 11:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2022-08-30 14:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2023-08-21 14:23 przez Pieczyński Maciej: sformatowanie treści
- zmieniono 2023-08-22 14:24 przez Pieczyński Maciej: formatowanie tekstu
- zmieniono 2024-07-03 14:19 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści
- zmieniono 2024-07-23 10:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W WYDZIALE ORGANIZACYJNYM
obowiązuje od 25 maja 2018 r.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Poznański z siedzibą przy ulicy Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@powiat.poznan.pl lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Poznaniu ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa:
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,
- ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
- ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe,
- rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
- rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej,
- ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
- rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 10 września 2018 r. w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego,
- ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach,
- ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
- rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych,
- rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych przez Administratora.
5. Pani/Pan, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
9. Odbiorcami danych są podmioty określone w przepisach prawa.
opublikował: Bartosz Kurek
data publikacji: 2018-05-24 14:17
zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
ostatnia modyfikacja: 2021-06-16 11:01
Rejestr zmian
- zmieniono 2020-01-16 14:03 przez Bartosz Kurek : usunięcie omyłki pisarskiej oraz dodanie aktualizacji rozporządzenia w zakresie profilu zaufanego i podpisu zaufanego
- zmieniono 2020-01-16 14:04 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2020-01-16 14:16 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2020-01-21 14:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2020-01-21 14:12 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2021-02-25 11:48 przez Agata Poleska
- zmieniono 2021-06-16 11:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2021-06-16 11:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński