UZYSKANIE DECYZJI O NIEZBĘDNOŚCI WEJŚCIA DO SĄSIEDNIEGO BUDYNKU, LOKALU LUB NA TEREN SĄSIEDNIEJ NIERUCHOMOŚCI DO WYKONANIA PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH LUB ROBÓT BUDOWLANYCH (PB-14)
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek wraz z oświadczeniem o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w formie elektronicznej należy pobrać ze strony internetowej e-budownictwa - https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/
Wniosek w sprawie załatwianej w formie e-usługi powinien zostać podpisany przez inwestora podpisem zaufanym epuap lub elektronicznym podpisem kwalifikowanym i przesłany na elektroniczną skrzynkę podawczą starostwa wraz z załącznikami.
- Wniosek podpisany przez Inwestora /ów/ lub osobę upoważnioną przez Inwestora z uzasadnieniem i wskazaniem nieskutecznych czynności podjętych w celu uzyskania zgody właściciela sąsiedniej nieruchomości, budynku lub lokalu (najemcy) na wejście, oraz podaniem przewidywanego sposobu, zakresu i terminu korzystania z tych obiektów,
a także ewentualną rekompensatę z tego tytułu. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale
wraz z uiszczoną opłatą skarbową.
Wniosek w sprawie załatwianej w tradycyjnej formie pisemnej należy podpisać i w oryginale przesłać tradycyjną pocztą lub złożyć w starostwie wraz z załącznikami.
Załączniki:
ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę lub wykonanie robót budowlanych. Oryginał lub potwierdzona
za zgodność z oryginałem kopia.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej.
Złożenie dokumentów: Sekretariat Wydziału parter, pokój Nr 010.
Wszelkie informacje w sprawach związanych z wnioskiem o pozwolenie na budowę można uzyskać pod nr telefonu
61 8410-504, 61 8410-550.
Odbiór dokumentów: parter, pokój nr 009. Decyzję Inwestor odbiera osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej lub decyzja przesłana jest listem poleconym. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać pod nr 61 8410-513.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
14 dni od dnia złożenia wniosku.
Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy Inwestora, albo z przyczyn niezależnych od organu.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
W postępowaniu administracyjnym o pozwolenie sprawdza się kompletność wniosku - w przypadku braków wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nie uzupełnienia wniosku we wskazanym terminie sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.
W trakcie postępowania informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku.
Postępowanie administracyjne kończy wydanie decyzji.
OPŁATY
Opłatę skarbową uiszcza się wraz ze składanym wnioskiem (wówczas opłata ta zostanie naliczona) na konto:
nazwa odbiorcy: Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; nr rachunku konto: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP: https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
Opłaty można dokonać między innymi:
- w placówce pocztowej
- w sklepach, w których działa punkt płatniczy
- poprzez bankowość mobilną - za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną złożenie tą drogą dyspozycji oraz przesłanie na adres mailowy urzędnika potwierdzenie opłaty
- przelew tradycyjny
Wydanie decyzji, w sprawach mieszkaniowych nie podlega opłatom skarbowym.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje stronom postępowania odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego, w terminie 14 dni
od dnia jej doręczenia. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.
DODATKOWE INFORMACJE
Brak.
PODSTAWA PRAWNA
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2022-08-10
autor lub odpowiedzialny za treść: Jan Kędziora
data wytworzenia: 2006-07-25
opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
data publikacji: 2006-07-25 12:41
zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
ostatnia modyfikacja: 2024-09-12 12:24
Rejestr zmian
- 04.10.06; zmiana treści informacji - aktualizacja
- 03.01.07; zmiana treści informacji - zmiana opłat skarbowych
- 20.07.07; korekta/update systemu
- 17.08.07; wprowadzenie autora informacji
- 10.01.08; zmiana numeru konta - opłaty
- 02.07.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
- 01.09.08; zmiany w ustawie o opłacie skarbowej
- 05.05.10; korekta wybierania numeru kierunkowego
- 10.06.10; aktaulizacja treści informacji
- 29.06.10; zmiana kodu karty
- 02.08.10; aktualizacja informacji - zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
- 07.01.11; aktualizacja podstawy prawnej
- zmieniono 2012-05-15 11:58 przez Administrator Systemu: dodanie informacji dot. punktów poboru opłat
- zmieniono 2013-06-13 15:16 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2013-10-18 13:07 przez Administrator Systemu: dodanie "tagów"
- zmieniono 2013-12-02 13:32 przez Administrator Systemu: korekta
- zmieniono 2014-01-14 09:04 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2014-02-11 11:27 przez Administrator Systemu: aktualizacja
- zmieniono 2014-11-19 12:51 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2014-12-15 15:18 przez Agata Tomaszewska : zmiana rachunku bankowego opłaty skarbowej
- zmieniono 2015-01-02 13:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2015-01-30 08:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2015-08-05 14:59 przez Bartosz Kurek
- zmieniono 2015-10-16 08:56 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2016-04-19 09:19 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja podstawy prawnej
- zmieniono 2016-10-13 08:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2016-11-24 12:47 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2016-12-13 15:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2017-07-14 10:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-07-05 09:25 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-12-05 07:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2019-09-10 13:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2019-12-31 11:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-02-26 09:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-02-26 09:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2020-10-30 10:04 przez Agata Poleska : korekta edytorska
- zmieniono 2021-02-01 10:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
- zmieniono 2021-02-02 07:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2021-02-23 10:20 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2021-04-08 10:53 przez Pieczyński Maciej: dodanie informacji o wstrzymaniu biegu spraw zgodnie z Zarządzeniem Nr 25/2021
- zmieniono 2021-05-26 14:58 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja informacji o wstrzymaniu biegu załatwiania spraw, w związku z COVID-19
- zmieniono 2021-06-29 10:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2021-07-05 14:15 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2021-08-16 10:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2021-08-16 10:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2021-08-16 10:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2022-03-23 11:25 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-06-09 11:17 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-08-10 09:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2023-11-14 14:31 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2023-11-14 14:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2024-09-09 10:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
- zmieniono 2024-09-12 12:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska