UCHWAŁA Nr 701/2004
ZARZĄDU POWIATU POZNAŃSKIEGO
z dnia 27 września 2004r.
w sprawie: wyrażenia zgody na przedłużenie terminu wykonania umowy WA 3432/12/2004 zawartej pomiędzy Powiatem Poznańskim a Przedsiębiorcą Ewą Owsianowską działającą pod firmą "Kompleksowa Obsługa Inwestycji Ewa Owsianowska" z siedzibą w Poznaniu os. Czecha 122/32.
Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 142 z 2001 r., poz. 1592) oraz § 21 ust. 1 Regulaminu Pracy Zarządu Powiatu Poznańskiego stanowiącego załącznik nr 6 do Statutu Powiatu Poznańskiego, będącego załącznikiem do Uchwały Rady Powiatu Poznańskiego nr IV/20/99 z dnia 22.01.1999 r. (Dz. Urz. Woj. Wielk. Nr 59, poz. 1254),
Zarząd Powiatu Poznańskiego postanawia co następuje:
§ 1. 1. Wyraża się zgodę na przedłużenie terminu wykonania umowy WA 3432/12/2004 zawartej pomiędzy Powiatem Poznańskim a Przedsiębiorcą Ewą Owsianowską działającą pod firmą "Kompleksowa Obsługa Inwestycji Ewa Owsianowska" z siedzibą w Poznaniu os. Czecha 122 o 21 dni.
2. Zgodnie z ust. 1 Uchwały Wykonawca zobowiązany został do wykonania przedmiotu umowy polegającego na sporządzeniu dokumentacji projektowej pn. Modernizacja basenu rehabilitacyjnego wraz z zapleczem na terenie Domu Pomocy Społecznej w Lisówkach w terminie 49 dni od dnia podposania umowy.
3. Zmiana terminu wykonania umowy, o której mowa ust. 1 Uchwały wynika z okoliczności, które zostały ujawnione w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz jest uzasadniona względami ekonomicznymi.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Kierownikowi Zespołu Inwestycji i Remontów.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Starosta - Jan Grabkowski
Wicestarosta - Marek Woźniak
Członkowie Zarządu:
- Tomasz Łubiński
- Ewa Dalc
Uzasadnienie:
Wykonawca /Przedsiębiorca Ewa Owsianowska działająca pod firmą "Kompleksowa Obsługa Inwestycji Ewa Owsianowska" z siedzibą w Poznaniu oś. Czecha 122/ wyłoniony w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych /Dz. U. Nr 19, poz. 177, z póżn. zm./ zwrócił się w piśmie do Zamawiającego z wnioskiem o przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy /polegającego na wykonaniu dokumentacji projektowej pn. Modernizacja basenu rehabilitacyjnego wraz z zapleczem na terenie Domu Pomocy Społecznej/ z uwagi na okoliczności, których nie mógł przewidzieć z chwilą zawarcia umowy.
Jak wynika z w/w pisma Wykonawca powziął wiadomość w trakcie projektowania instalacji wentylacyjnej /w ramach przedmiotu umowy/ o istnieniu w pomieszczeniu bezpośrednio znajdującym się nad basenem trzech centrali wentylacyjnych:
. typ centrali RA 04 nr fabr. 9811003 (dotyczy wentylacji basenu),
. typ centrali RA 04 nr fabr. 9811002 (dotyczy wentylacji zaplecza ),
. typ centrali MK 43 nr fabr. 9810122 (dotyczy sali gimnastycznej).
Wykonawca oświadcza, że w trakcie oględzin przed przystąpieniem do przetargu oraz wywiadu z przedstawicielem trwałego zarządcy nie ujawniono istnienia w/w urządzeń.
Zdaniem Wykonawcy ujawnienie centrali wentylacyjnych w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia stwarza konieczność przeprowadzenia oględzin przedmiotowych urządzeń celem uzyskania opinii co do możliwości ich ewentualnego wykorzystania w systemie wentylacji i ujęcia w wykonywanej dokumentacji projektowej. Wykonawca uważa, że ekspertyza w przedmiotowej sprawie jest niezbędna i uzasadniona ekonomiczne co powoduje, że realizacja przedmiotu zamówienia powinna zostać wydłużona o okres potrzebny do otrzymania w/w opinii.
Wykonawca biorąc pod uwagę powyższe okoliczności zwrócił się z wnioskiem o przedłużenie terminu realizacji umowy WA 3432/12/2004 o trzy tygodnie /zdaniem wnioskodawcy termin wystarczający do pozyskania w/w opinii/.
Mając na uwadze powyższy stan rzeczy zasadnym jest przedłużenie terminu realizacji przedmiotu umowy o trzy tygodnie.
W/w zmiana jest zgodna z art. 144 ust. 1 cyt. ustawy /Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego./
Członek Zarządu
Tomasz Łubiński