Koordynator do spraw dostępności w Powiecie Poznańskim:
Alicja Sendys e-mail: alicja.sendys@powiat.poznan.pl,
ul. Słowackiego 8 (60-823 Poznań)
telefon: 61 2269-252
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.bip.powiat.poznan.pl
Data publikacji strony internetowej: . Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu (niezgodności i wyłączeń) wymieninonych poniżej.
Odnotowane problemy: wśród opublikowanych dokumentów znajdują się pliki, które nie posiadają warstwy tekstowej - pliki będą sukcesywnie dostosowywane.
Brak elementów generujących nadmierne koszty.
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 6
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Brak
Brak.
Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):
Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową (koordynator dostępności) jest Alicja Sendys, e-mail alicja.sendys@powiat.poznan.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 61 2269 252, adres korespondencyjny: ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań (urzęduje w pokoju 028 na parterze). Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do koordynatora dostępności:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Starostwo Powiatowe w Poznaniu nie udostępnia aplikacji mobilnej.
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami - każdy ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku nie jest możliwe w terminie, podmiot niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, co nie zwalnia podmiotu publicznego z obowiązku zapewnienia dostępu alternatywnego. W zawiadomieniu, o którym mowa powyżej podmiot publiczny uzasadnia swoje stanowisko, w szczególności wskazuje okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną lub informacyjno-komunikacyjną prosimy o kontakt koordynatorem dostępności.
Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Jackowskiego.
Do wejścia prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
W budynku jest platforma dla osób niepełnosprawnych oraz winda.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na wszystkich piętrach.
Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na parterze.
Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń, można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Oznaczenia w alfabecie brajla dostępne są w windzie. Brak oznaczeń w alfabecie brajla oraz kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących na tablicach informacyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego w punkcie informacyjnym Starostwa Powiatowego znajdującym się przy wejściu głównym – Punkt informacyjny, w godzinach obsługi klienta, tj. poniedziałek 9:00 – 16:30, wtorek-piątek 8:00 – 15:00.
Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Słowackiego.
Do wejścia nie prowadzą schody, natomiast podjazd dla wózków znajduje się wewnątrz budynku, bezpośrednio przy stopniach obniżających poziom parteru.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
W budynku jest winda.
Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie korytarze.
Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na kondygnacjach: parter, I piętro, II piętro, III piętro.
Przed budynkiem wyznaczone są 4 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oraz 1 miejsce parkingowe dla karetek pogotowia.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W urzędzie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i Głuchych. Usługa dostępna jest w budynku przy ul. Jackowskiego 18 oraz Słowackiego 8, w godzinach pracy urzędu. Korzystanie z ww. usługi nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Gdyńskiej.
Do wejścia prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Filia mieści się na parterze.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i wszystkie pomieszczenia.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajdują się na parterze.
Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza migowego.
Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Kościuszki.
Wejście do obiektu bezpośrednio z chodnika.
Do wejścia nie prowadzą schody, natomiast podjazd dla wózków znajduje się wewnątrz budynku, bezpośrednio przy stopniach obniżających poziom parteru.
Filia znajduję się w przyziemiu do którego prowadzą schody.
Brak zjazdu dla wózków, platformy oraz windy.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza migowego.
Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Poznańskiej
Do wejścia prowadzą schody, brak podjazdu dla wózków.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
W budynku nie ma platformy dla osób niepełnosprawnych oraz windy.
Brak Toalet dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza migowego.
Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Poznańskiej.
Do wejścia prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Filia mieści się na I piętrze.
W budynku jest winda.
Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie korytarze i pomieszczenia.
Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na I parterze.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza migowego.
Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Poznańskiej oraz 2 od tyłu budynku .
Do wejścia prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się z tyłu budynku.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Filia mieści się na parterze.
Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie korytarze i pomieszczenia.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajdują się na parterze.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza migowego.
Do budynku prowadzi 1 wejście.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Do wejścia prowadzą schody, natomiast podjazd dla wózków znajduje się wewnątrz budynku.
Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie korytarze.
Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na kondygnacjach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Przed budynkiem wyznaczone są 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza migowego.
Na przełomie września i października 2020 roku został przeprowadzony audyt dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Poznańskiego - badanie zgodności strony ze standardem WCAG 2.1 na poziomie AA.
Ocena dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Poznańskiego dla osób z niepełnosprawnością oraz stworzenie rekomendacji do podjęcia działań w celu usunięcia istniejących barier.
Badanie zgodności z wytycznymi WCAG 2.1 https://www.w3.org/TR/WCAG21/
Osiągnięcie poziomu zgodności: Poziom AA wytycznych WCAG 2.1
Logonet Sp. z o.o., ul. Piotrowskiego 7-9, 85-098 Bydgoszcz
Ekspert przeprowadza audyt na sprzęcie i oprogramowaniu używanym przez siebie, na co dzień:
Następnie przygotowuje w formie opisowej wyniki przeprowadzonego testu.
Badanie automatyczne i eksperckie.
Wyniki raportu zostały opisane na 49 stronach, zgodnie z wytycznymi WCAG 2.1 wg listy kryterium w nim zawartych.
Każde kryterium opisuje: treść, ocenę i ewentualny opis błędu oraz rekomendacje zmian.
Po otrzymaniu raportu zostały wszczęte prace, związane z naprawą wskazanych błędów.
Wszystkie rekomendacje wskazane w raporcie są systematycznie analizowane i w miarę możliwości poprawiane.
W zakresie dostępności cyfrowej serwis spełnia następujące funkcjonalności: