Płatności onlineza pośrednictwem Platformy E-COM STP |
|
Wszelkie informacje znajdują się w sekcji: Opłaty.
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie pozwolenia (druk do pobrania ze strony internetowej) wraz z załącznikami:
1. Dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z nieruchomości, uprawniającego do występowania z tym wnioskiem;
2. Wstępny projekt podziału zabytku nieruchomego - 2 egz. (przygotowany zgodnie z § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 07.12.2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości;
3. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 82 zł na konto Urzędu Miasta w Poznaniu nr konta
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 - tytuł wpłaty – opłata za pozwolenie na podział zabytku nieruchomego;
4. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł na konto Urzędu Miasta w Poznaniu nr konta
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 - tytuł wpłaty – złożenie pełnomocnictwa w przypadku złożenia dokumentu pełnomocnictwa. Dokument pełnomocnictwa udzielonego przez wnioskodawcę, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik oraz dowód zapłaty skarbowej wniesionej na kwotę 17,00 zł zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2005 r. o opłacie skarbowej. Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy:
Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO BP S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 - UWAGA:
w przypadku złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto:
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, 60-821 Poznań.
Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków, IV piętro, pokój nr 406
Złożenie dokumentów: kancelaria, Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Słowackiego 8, parter, pokój nr 018. Wszelkie informacje w sprawach związanych z wnioskiem o wydanie pozwolenia na prowadzenie prac można uzyskać telefonicznie.
Odbiór dokumentów: sekretariat Wydziału Powiatowego Konserwatora Zabytków, Starostwo Powiatowe w Poznaniu,
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pokój nr 405. Decyzję pozwolenia na podział zabytku wraz z załącznikami można odebrać osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać telefonicznie.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane - w przypadku postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
W postępowaniu administracyjnym o pozwolenie sprawdza się kompletność wniosku. W przypadku braków formalnych wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nieuzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.
W dalszej kolejności przed wydaniem decyzji o pozwoleniu właściwy organ sprawdza wniosek pod względem merytorycznym. W razie stwierdzenia nieprawidłowości lub braków, wzywa się osoby do złożenia wyjaśnień
w wyznaczonym terminie. W sytuacji nie złożenia wyjaśnień we wskazanym terminie wydawana jest decyzja o odmowie udzielenia pozwolenia na podział zabytku.
Postanowienia wydawane w toku prowadzonego postępowania administracyjnego, wezwania, decyzje o odmowie wydania i udzielenia pozwolenia na podział zabytku wydawane w trybie administracyjnym Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków przesyła do Wnioskodawcy listem poleconym za dowodem doręczenia.
W trakcie postępowania informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku.
Postępowanie administracyjne zostaje zakończone poprzez wydanie przez Starostę Poznańskiego pozwolenia lub poprzez odmowę wydania pozwolenia w drodze decyzji.
OPŁATY
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP: https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
Opłaty można dokonać między innymi:
Stawka opłaty skarbowej (opłatę skarbową uiszcza się wraz ze składanym wnioskiem):
- od wydania pozwolenia wynosi 82 zł z wyłączeniem inwestycji jednostek samorządowych, budżetowych oraz budownictwa mieszkaniowego i in. określonych Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
tytułem: wydanie pozwolenia konserwatorskiego; opłatę uiszcza się na konto: nazwa odbiorcy Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
- od złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu wynosi 17 zł, tytułem: zastosowanie pełnomocnictwa, opłatę uiszcza się na konto, nazwa odbiorcy: Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów
Budżetowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań; nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 – UWAGA:
w przypadku złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto:
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy stronie odwołanie do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego złożone w terminie 14 dni od daty
jej otrzymania, za pośrednictwem Powiatowego Konserwatora Zabytków w Poznaniu.
DODATKOWE INFORMACJE
Informacje merytoryczne udzielane są przez pracownika ds. ochrony zabytków archeologicznych – Starostwo Powiatowe
w Poznaniu, Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków,
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 406, tel. 61 8418-844
(gminy: Suchy Las, Czerwonak, Murowana Goślina, Swarzędz, Pobiedziska, Kostrzyn, Kleszczewo, Kórnik)
oraz ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 406, tel. 61 8418-843
(gminy: Luboń, Puszczykowo, Mosina, Komorniki, Stęszew, Dopiewo, Buk, Tarnowo Podgórne, Rokietnica)
PODSTAWA PRAWNA
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2025-02-24