WYDZIAŁ RADCÓW PRAWNYCH
ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań
Dyrektor Wydziału
Ewa Woroniecka-Andrzejczak
tel. 61 8410-573
e-mail: ewa.woroniecka-andrzejczak@powiat.poznan.pl
III piętro, pok. 332
Pracownicy Wydziału:
tel. 61 8410-680, 61 8410-569
III piętro, pok. 331, 332
Do zadań Wydziału Radców Prawnych "RP" należą czynności związane między innymi z:
- udziałem w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, opiniowaniem
ich pod względem redakcyjnym i prawnym,
- opiniowaniem projektów aktów prawnych przekazywanych do konsultacji Zarządowi,
- udzielaniem wyjaśnień i sporządzaniem opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty, dyrektorów wydziałów i stanowisk samodzielnych,
- udziałem w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat, opiniowaniem projektów tych umów i porozumień,
- wykonywaniem zastępstwa procesowego przed sądami polskimi w sprawach dotyczących działania organów Powiatu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej (w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielonych tym jednostkom) oraz Starosty jako reprezentanta Skarbu Państwa,
- wykonywaniem nadzoru prawnego nad egzekucją należności budżetu Powiatu i Skarbu Państwa oraz współdziałaniem w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego,
- informowaniem Zarządu, Starosty i kierowników komórek organizacyjnych o:
a) zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności organów Powiatu,
b) uchybieniach w działalności Starostwa w zakresie przestrzegania prawa i skutkach prawnych tych uchybień oraz innych okolicznościach mogących wywołać niekorzystne dla Powiatu konsekwencje,
- świadczeniem pomocy prawnej w zakresie stosowania przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
w wydziałach Starostwa,
- współpracą z wydziałami i stanowiskami samodzielnymi Starostwa w sprawach wymagających opinii i konsultacji prawnych oraz w sprawach procesowych, związanych z zakresem działania wydziałów,
- obsługą prawną sesji Rady i posiedzeń komisji.
autor lub odpowiedzialny za treść: Katarzyna Nowak
data wytworzenia: 2003-06-12
opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
data publikacji: 2003-06-12 13:22
zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
ostatnia modyfikacja: 2024-07-23 13:48
Rejestr zmian
- 20.11.03; zmiana numeru pokoju
- 20.07.06; Dariusz Doliński; zmiana treści - nowy Regulamin Organizacyjny
- 30.08.07; update systemu
- 17.09.07; dodanie e-mail
- 22.07.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
- 24.04.09; korekta
- 04.12.09 aktualizacja numerów telefonów
- 22.06.10; korekta
- 15.11.10; kontrola danych
- 11.02.11; kontrola danych
- zmieniono 2011-05-20 10:21 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja treści po zmianie regulaminu organizacyjnego
- zmieniono 2011-05-20 10:24 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2011-05-20 13:18 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2013-02-22 14:00 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2013-06-26 13:19 przez Magdalena Krygier: Dodanie adresu
- zmieniono 2014-08-13 11:19 przez Administrator Systemu: kontrola danych
- zmieniono 2015-02-06 09:35 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: kontrola danych
- zmieniono 2015-04-14 08:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-07-07 12:59 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-07-20 12:07 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2016-05-13 08:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: kontrola danych
- zmieniono 2017-10-19 09:38 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2018-02-02 09:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2018-09-21 09:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2019-03-28 11:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2019-11-27 11:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2020-01-13 10:44 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja ze względu na nowy regulamin organizacyjny
- zmieniono 2020-10-26 10:55 przez Agata Poleska
- zmieniono 2021-02-26 10:20 przez Agata Poleska
- zmieniono 2021-08-12 12:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2022-01-25 08:28 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja w związku z przyjęciem nowego regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu
- zmieniono 2023-08-25 13:50 przez Pieczyński Maciej: korekta treści i formatowanie tekstu
- zmieniono 2023-08-25 13:51 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2023-08-25 13:53 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2023-09-07 09:25 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2024-02-28 15:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja stanowiska dyrektora wydziału
- zmieniono 2024-07-23 13:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2024-07-23 13:48 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W Wydziale Radców Prawnych
obowiązuje od 25 maja 2018 r.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Poznański z siedzibą przy ulicy Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@powiat.poznan.pl lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Poznaniu ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa.:
a) kodeks postępowania cywilnego, kodeks postępowania administracyjnego, ustawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, przepisy dotyczące egzekucji roszczeń, różne przepisy prawa materialnego.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych przez Administratora.
5. Pani/Pan, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
9. Odbiorcami danych są podmioty określone w przepisach prawa.
opublikował: Bartosz Kurek
data publikacji: 2018-05-30 10:21
zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
ostatnia modyfikacja: 2024-07-23 13:49
Rejestr zmian
- zmieniono 2019-11-27 11:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2021-02-26 10:22 przez Agata Poleska
- zmieniono 2024-07-23 13:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska