BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


UZYSKANIE POZWOLENIA NA KIEROWANIE TRAMWAJEM,
ZMIANA DANYCH LUB PRZEDŁUŻENIE WAŻNOŚCI (KT-110)


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o wydanie prawa jazdy (dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej)

Załączniki:

  • wyraźna, aktualna i kolorowa fotografia o wym. 3,5 x 4,5 cm wykonana na jednolitym jasnym tle, przedstawiająca osobę w  pozycji frontalnej bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków,
  • orzeczenie lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania tramwajem, wydanego przez lekarza uprawnionego do badań kierowców,
  • orzeczenie psychologiczne potwierdzające brak przeciwskazań psychologicznych do kierowania tramwajem,
  • kserokopia pozwolenia na kierowanie tramwajem (w przypadku zmiany danych lub przedłużenia ważności),
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie pozwolenia,
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej).

Do wglądu:

  • oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub paszportu z aktualną wizą albo karta pobytu;
  • oryginał dotychczasowego pozwolenia (jeżeli było wydane).

Do odbioru prawa jazdy należy przedstawić:

  • oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub paszportu z aktualną wizą albo karta pobytu,
  • oryginał dotychczasowego pozwolenia (jeżeli było wydane),
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej).

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Komunikacji i Transportu, Referat ds. wydawania uprawnień do kierowania pojazdami - parter, sala obsługi.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Pozwolenie na kierowanie tramwajem oraz profil kandydata na kierowcę (w przypadku ubiegania się po raz pierwszy
o wydanie pozwolenia) wydawane są w terminie nie dłuższym niż 2 dni od daty skompletowania przez urząd dokumentów kierowcy.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Uzyskanie informacji o wygenerowaniu profilu kandydata na kierowcę (w przypadku ubiegania się po raz pierwszy
o wydanie pozwolenia) oraz wydanie lub odmowa wydania pozwolenia na kierowanie tramwajem.


OPŁATY

Brak opłaty za wygenerowanie PKK.

Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP:  https://oplaty.powiat.poznan.pl/

*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.

Za wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem opłatę w wysokości 30 zł można uiścić kartą płatniczą we wpłatomacie zlokalizowanym w Wydziale Komunikacji i Transportu lub przelewem bankowym na rachunek Starostwa Powiatowego
w Poznaniu na nr konta:

77 10301247 0000 0000 3491 6241 lub za pośrednictwem serwisu Info-Car.

Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa  należy uiścić na konto Urzędu Miasta Poznania, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763


TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji odmawiającej przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.


DODATKOWE INFORMACJE

Pozwolenie na kierowanie tramwajem jest wydawane na 5 lat, nie dłużej jednak niż na okres wynikający z terminu ważności orzeczenia lekarskiego i orzeczenia psychologicznego.

Badania lekarskie i psychologiczne dla osób ubiegających się o wydanie pozwolenia przeprowadzane są:

  • do czasu ukończenia przez kierowcę 60 lat – co 5 lat,
  • po ukończeniu przez kierowcę 60 lat – co 30 miesięcy.

Orzeczenie lekarskie oraz psychologiczne wymagane jest w przypadku ubiegania się o wydawanie pozwolenia
do kierowania tramwajem po raz pierwszy oraz w przypadku przedłużenia ważności pozwolenia.

W przypadku wydawania pozwolenia po raz pierwszy, po złożeniu wniosku wydawany jest PKK (profil kandydata na kierowcę) niezbędny do rozpoczęcia szkolenia oraz zapisania się na egzamin w wojewódzkim ośrodku ruchu drogowego. Po zdanym egzaminie należy dostarczyć do Starostwa Powiatowego w Poznaniu dowód uiszczenia opłaty za wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem, co jest warunkiem wydania dokumentu.

Fotografia załączona do wniosku powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku, odwzorowująca naturalny kolor skóry, twarz nieprzesłonięta włosami z naturalnym wyrazem ma zajmować 70-80% fotografii oraz pokazywać wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice.

Osoby z wrodzonymi lub nabytymi wadami wzroku mogą załączyć fotografię w okularach wraz z orzeczeniem
o niepełnosprawności spowodowanej wrodzoną lub nabytą wadą narządu wzroku.

W przypadku osoby noszącej nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania, może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ja w nakryciu głowy o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny i załączy zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej.

Możliwe jest przesłanie wniosku:

- pocztą na adres siedziby Starostwa;

- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą - www.esp.pwpw.pl (w tym przypadku po odbiór gotowego pozwolenia
na kierowanie tramwajem należy zgłosić się osobiście i dostarczyć oryginał orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych
do kierowania tramwajem, orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych
do kierowania tramwajem).

Wniosek złożony poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą należy podpisać profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym.

Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można pod nr telefonu 61 8410-600 lub 61 2228-973.

Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl

W zakresie wydawania pozwolenia można korzystać z usługi umawiania wizyt przez Internet - www.bip.powiat.poznan.pl 
- zakładka Internetowa rezerwacja wizyt


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami.
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami.
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/AKTUALIZACJI

2023-11-28

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Taszarek Renata
  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2022-04-20 08:28
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-09-12 10:00

Rejestr zmian

  • zmieniono 2022-10-06 09:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-10-06 11:25 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2022-11-16 14:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-11-16 14:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-01-10 10:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta techniczna
  • zmieniono 2023-06-30 13:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-11-28 12:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-11-28 12:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-06 11:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
  • zmieniono 2024-09-11 12:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-09-12 10:00 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

Banery