BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Skarbnik
Powiatu - Sekretarz
Powiatu - Rzecznik
prasowy - Regulamin organizacyjny
- Biuro rzeczy znalezionych
- Obowiązek informacyjny wynikający z RODO
- Kontrola
i audyt - Wydziały
i stanowiska samodzielne
Treść strony
WYDZIAŁ NIERUCHOMOŚCI
ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań
Dyrektor Wydziału
Renata Wyrwa
tel. 61 8418-840
e-mail: renata.wyrwa@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 434
Zastępca Dyrektora Wydziału
Marta Bocian
tel. 61 8410-531
e-mail: marta.bocian@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 435
Referat Gospodarki Nieruchomościami
Kierownik Referatu
Elżbieta Klemka-Wołkow
tel. 61 8410-734
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 441
Pracownicy Referatu:
tel. 61 8410-536
tel. 61 8410-656
tel. 61 8410-683
tel. 61 8410-733
tel. 61 8410-761
tel. 61 8410-572
tel. 61 2228-852
Zadania Referatu Gospodarki Nieruchomościami:
- ustalanie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi gminne i powiatowe, położone na terenie Powiatu Poznańskiego w trybie art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania
i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, - ustalanie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi publiczne, położone na terenie Powiatu Poznańskiego w trybie art. 98 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- ustalanie odszkodowań za nieruchomości położone na terenie Powiatu Poznańskiego, wywłaszczone pod drogi publiczne w trybie art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,
- wywłaszczanie na rzecz Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego nieruchomości położonych
na terenie Powiatu Poznańskiego w trybie art. 112 i nast. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz ustalanie za nie odszkodowań, - ograniczanie sposobu korzystania z nieruchomości położonych na terenie Powiatu Poznańskiego, udostępnianie nieruchomości, czasowe zajęcia nieruchomości (art. 124, art. 124 b i art. 126 ustawy o gospodarce nieruchomościami) oraz ustalanie odszkodowań z tego tytułu,
- oddawanie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Powiatu Poznańskiego oraz stanowiących własność Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Miasta Poznania
w trwały zarząd w trybie art. 43 i nast. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz stwierdzanie wygaśnięcia trwałego zarządu na podstawie art. 47 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, - zezwalanie na wykreślenie z ksiąg wieczystych prowadzonych dla nieruchomości położonych na terenie Powiatu Poznańskiego wzmianek o wszczęciu postępowania wywłaszczeniowego oraz innych ograniczeń wpisanych na rzecz Skarbu Państwa.
Referat Opłat i Przekształceń Własnościowych
Kierownik Referatu
Joanna Sobkowiak-Pałasz
tel. 61 8410-732
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 443
Pracownicy Referatu:
tel. 61 8410-534
tel. 61 8410-732
tel. 61 2228-960
tel. 61 8410-738
Zadania Referatu Opłat i Przekształceń Własnościowych:
- naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Powiatu Poznańskiego,
- naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Powiatu Poznańskiego,
- przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Powiatu Poznańskiego,
- prowadzenie ewidencji nieruchomości Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste w trybie art. 23 ustawy
z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, - prowadzenie ewidencji nieruchomości Powiatu Poznańskiego oddanych w użytkowanie wieczyste w trybie art. 25a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Referat do Spraw Zwrotów
Kierownik Referatu
Magdalena Hamrol
tel. 61 8418-836
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 429
Pracownicy Referatu:
tel. 61 8418-834
tel. 61 8418-835
tel. 61 8418-837
Zadania Referatu do Spraw Zwrotów:
- zwrot oraz odmowa zwrotu wywłaszczonych nieruchomości położnych na terenie Miasta Poznania i Powiatu Poznańskiego, w trybie art. 136-142 ustawy dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- ustalanie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi publiczne na terenie Miasta Poznania w trybie
art. 98. ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, - ustalenie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi publiczne na trenie Miasta Poznania w trybie
art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną, - ustalanie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi gminne i powiatowe położone na terenie Miasta Poznania w trybie art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania
i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, - wywłaszczanie na rzecz Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego nieruchomości położonych
na terenie Miasta Poznania w trybie art. 112 i nast. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz ustalanie za nie odszkodowań, - ograniczanie sposobu korzystania z nieruchomości, udostępnienie nieruchomości i czasowe zajęcie nieruchomości położonych
na terenie Miasta Poznania trybie art. 124 b, 126 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami - nadanie na własność nieruchomości rolnej w trybie art. 118 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników,
- nadanie na własność właścicielowi budynku działki gruntu, na której znajdują się budynki ze zdanego na własność Skarbu Państwa gospodarstwa rolnego w trybie art. 6. ustawy z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie ustawy
o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym.
Referat Regulacji Prawnych
Kierownik Referatu
Agnieszka Tokarz-Wasik
tel. 61 8410-781
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 427
Pracownicy Referatu:
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 427
tel. 61 8418-838
tel. 61 8410-782
tel. 61 8410-641
tel. 61 2269-242
Zadania Referatu Regulacji Prawnych:
- prowadzenie ewidencji zasobu nieruchomości Skarbu Państwa w trybie art. 23 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o gospodarce nieruchomościami, - występowanie do sądów powszechnych z wnioskami o regulacje ksiąg wieczystych nieruchomości Skarbu Państwa,
- podejmowanie w imieniu Skarbu Państwa czynności w postępowaniach prowadzonych przed Ministrem Finansów
w oparciu o przepisy ustawy z dnia 9 kwietnia 1968 r. o dokonywaniu w księgach wieczystych wpisów na rzecz Skarbu Państwa w oparciu o międzynarodowe umowy o uregulowaniu roszczeń finansowych - tzw. układy indemnizacyjne, - regulacja stanu prawnego nieruchomości w związku z dziedziczeniem ustawowym Skarbu Państwa,
- ustalanie stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa położonych na terenie Powiatu Poznańskiego,
- potwierdzanie tytułu własności Skarbu Państwa w postępowaniach o nabycie własności nieruchomości, z mocy prawa, przez jednostki samorządu terytorialnego lub inne podmioty z terenu Powiatu Poznańskiego,
- podejmowanie czynności w sprawach dotyczących uwłaszczenia Polskich Kolei Państwowych z mocy prawa
i na wniosek, - podejmowanie czynności w sprawach prowadzonych przed Wojewodą Wielkopolskim, Ministrem Rolnictwa
i Rozwoju Wsi dotyczących postępowań o zwrot majątków ziemskich przejętych na podstawie dekretu PKWN
o reformie rolnej i innych, - przygotowanie i opracowanie dokumentacji na potrzeby czynności podejmowanych przez Prokuratorię Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w ramach zastępstwa procesowego Skarbu Państwa,
- przejmowanie nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa w trybie przepisów ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz ustawy przepisy wprowadzające ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym,
- podejmowanie czynności w postępowaniach prowadzonych na podstawie przepisów o stosunku Państwa
do Kościoła Katolickiego i innych kościołów oraz gmin i związków wyznaniowych przed odpowiednimi organami państwowymi ds. wyznaniowych, - podejmowanie czynności wynikających z przysługującemu Skarbowi Państwa prawa pierwokupu na podstawie
art. 217 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. prawo wodne - prowadzenie ewidencji zasobu nieruchomości Powiatu Poznańskiego w trybie art. 25a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- występowanie do sądów powszechnych z wnioskami o regulacje ksiąg wieczystych dla nieruchomości z zasobu Powiatu Poznańskiego, z wyłączeniem wniosków dotyczących dróg powiatowych.
Zobacz także: |
---|
⇒ SPRAWY |
⇒ § 38 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa - zadania Wydziału Nieruchomości |
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Janusz Dagońdata wytworzenia: 2008-04-10
- opublikował: Dagoń Januszdata publikacji: 2003-06-14 14:12
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2024-05-10 14:32
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
w Wydziale Nieruchomości
obowiązuje od 25 maja 2018 r.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Poznański z siedzibą przy ulicy Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@powiat.poznan.pl
lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Poznaniu ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa:
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- ustawa z dnia 13 października 1998 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,
- ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
- ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
- ustawa z dnia z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniach w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,
- ustawa z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogródkach działkowych,
- ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece,
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
- ustawy z 7 września 2007 r., o ujawnianiu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa
oraz jednostek samorządu terytorialnego,
- ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r., o Krajowym Rejestrze Sądowym,
- ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r., Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym,
- ustawy z dnia 20 lipca 2017 r., Prawo wodne,
- ustawy z dnia 19 października 1991 r., o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa,
- ustawy z dnia 9 kwietnia 1968 r., o dokonywaniu w księgach wieczystych wpisów na rzecz Skarbu Państwa w oparciu
o międzynarodowe umowy o uregulowaniu roszczeń finansowych.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych przez Administratora.
5. Pani/Pan, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom,
których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu,
w tym profilowaniu.
9. Odbiorcami danych są podmioty określone w przepisach prawa.
Metryka
- opublikował: Pieczyński Maciejdata publikacji: 2021-06-14 15:08
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2023-11-02 12:21